wat een geur!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door lennylenn, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nou dames hier ben ik dan weer met nog een onsmakelijk kwaaltje dat ik heb.

ik draag nu sinds een paar dagen zo een smerige lucht met me mee.. komt van daar beneden maar allemachtig het lijkt wel alsof ik wat dooie ratten in mn onderbroek heb gestopt zo vies dat het ruikt. en ik kan dan wel 10 keer op een dag douchen en schoon maandverband gebruiken die geur blijft hangen. ik heb lactacyd gekocht (niet de inwendige wasemulsie) maar ook dat kan niet tegen deze chemische geur op. wat is dit voor smerig iets? ik ben echt bang dat anderen dit ook ruiken en dan stiekem zeggen dat ik stink.

waar komt deze "eau de cologne" nou vandaan en wat kan ik hiertegen doen?

2. Wat vervelend zeg! Weet je zeker dat er geen hechting ofzo aan het ontsteken is? :eek:

3. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Kan goed een bacteriële infectie zijn, dat ruikt namelijk ook niet zo fris. Ik zou er niet meer rond blijven lopen, maar de huisarts even bellen...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hey, wij zijn op dezelfde dag bevallen :), maar hier geen dooie rattenlucht (sorry, maar ik moest wel lachen om de omschrijving). Misschien oud bloed, stukje placenta of een of ander rottend stolsel wat achter is gebleven? Zou denk ik maar de vk bellen.
    Heb je geen koorts of verhoging? Sterkte!

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ik had ook wel een luchtje bij me. Maar ik weet zeker dat het van oud bloed kwam. Het was een beetje hetzelfde luchtje als toen de baby eruit kwam. Zo'n luchtje van dat heeft lang in mn lichaam gezeten. Bij mij ging het weg toen ik stopte met bloeden

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik rook na de bevalling ook echt beroerd, zoiets had ik nog nooit meegemaakt!
    Bleek dat ik blaasontsteking had, nou dat weet ik een volgende keer wel!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

geen ervaring mee, maar in de zw.bijbel staat dat je echt de arts moet bellen bij een vieze lucht zo na de bevalling, dus dat zou ik maar doen.

8. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Het kunnen trouwens ook je hechtingen zijn, die schijnen ook te ruiken.

Ik had het ook de eerste 2 weken, maar nu (4 weken later) is het zo goed als weg.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Bel je huisarts of je vk

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik heb het ook gehad, waren bij mij hechtingen die niet waren opgelost..
    Brr echt te vies zeg! ik kon toen zowat elke keer wel over mijn nek gaan!

11. sinada

sinada Niet meer actief

Ik zou niet gaan wassen met lactacyd. Alles moet nog zijn eigen waarde gaan krijgen en het kan ook zo de andere kant opgaan

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, ik had nog best een tijd nabloeding. ik kreeg in het ziekenhuis na de bevalling een bidon waar ik mee moest spoelen na het plassen. dit moest zolang het bloeden aanhield. dat deed ik dus dik anderhalve maand. het rook erg, ieuw. ik ging elke ochtend en elke avond het schoondouchen en hield maar niet op. ondertussen een afspraak gehad met gynacoloog en die zei: Laat je vooral niet verleiden tot het gebruiken van die vaginale middeltjes maar stop met steeds schoonmaken, en laat je zuurgraad intact. dit dus gedaan hoe moeilijk ook. Na een maand was het nog niet over en voelde me zo vies. ben naar de huisarts gegaan. eendebektang erin en nee kon niets vinden. Hoort gewoon bij de bevalling zei hij. Als advies kreeg ik mee dat ik wel in een laag badwater kon gaan zitten en daar wat kamille in kon doen. dat heb ik niet eens kunnen proberen want diezelfde week was het weg (lichaam en geest zijn een?)
    ik snap in elk geval precies hoe je je voelt.
    afwachten dus.. succes

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    iets ruiken van onder is normaal.. de geur van weeig bloed.. maar als het ruikt naar dode ratten dan denk ik toch dat je een ontsteking of zo hebt, dat er nog iets is achter gebleven.. dus niet mee blijven doorlopen.. want dan wordt het alleen maar erger

14. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Same here!Na een antibioticakuur was het weg.Er is nog wel inwendig gekeken of ze met de bevalling niet een gaasje of iets dergelijks achter hadden gelaten van binnen,maar dit bleek niet zo te zijn.Verder waren mijn hechtingen netjes en de huid mooi,dus dat was het ook niet.laat dit anders even checken bij je verloskundige,dan weet je het zeker,succes!

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal! bedankt voor de de tips.. ik denk maar eens dat ik de v.kundige ga bellen dan want ik schaam mn ogen uit mn kop. ik laat het wel even weten als ikgebeld heb

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Als het echt ruikt naar dode ratten dan denk ik toch ook dat je een ontsteking of zoiets hebt. Inderdaad even de vlos bellen!
    Als het meer een "muffige" lucht is, kan je proberen zonder ondergoed te slapen zodat er frisse lucht "down under" komt zeg maar.

17. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik zou zeker je vk of ha bellen.
    Kan me herinneren dat de kraamverzorgster zei dat als je ging stinken daaronder dat je een baarmoederontsteking kon hebben. De lucht was volgens haar dan echt niet te harden en rook ze meteen als ze binnen kwam. Dus als het echt naar rottende ratten stinkt zou ik snel even bij de ha of vk langs gaan om dat uit te sluiten

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En?

19. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ben ook wel benieuwd

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief