Wij zitten in ronde 4. Ik ben een fanatiek hardloopsters(5-15km) maar sinds we proberen zwanger te worden durf ik na mijn eisprong niet meer te hardlopen. Ben bang ALS er wat zit, mijn gehobbel niet meewerkt om het te laten zitten. Nu heb ik een aantal wedstrijden komende maanden waar ik nog wel voor moet trainen, maar als ik de ene helft van de maand wel loop en de andere niet, wordt dat lastig 😓 Wie kan mij geruststellen? Het word vandaag 15 graden, ideaal hardloopweer Maarja, maandag is mijn NOD...
Ik snap je gevoel... Heb het sporten ook een tijdje gelaten na mijn ei, maar juist nu ik het wel heb gedaan en bij temperaturen rond het vriespunt waarbij ik ook oefeningen op de grond heb gedaan ben ik wél zwanger! Mijn conclusie dus juist doen
Gewoon blijven doen hoor. Ik heb met 6 wk nog een 10 km wedstrijd gelopen. Had er al zo lang voor getraind! Ik merkte trouwens wel al voor ik ongesteld had moeten worden dat ik last kreeg met lopen. ( heel veel druk van onder). Mijn 10 km tijd was dus ook heel slecht en daarna heb ik niet meer gelopen. Straks maar weer
Joh, gewoon hardlopen, sporten is juist goed voor je! Een eitje en zaadcel zijn zooooo klein, die merken echt niks van eventueel 'gehobbel' en bovendien heeft dat überhaupt geen effect, alles zit veilig diep in je lijf, daar gebeurt niks mee als je sport. Ik heb tot 6 maanden zwangerschap hardgelopen, geen probleem. Ik snap trouwens je gevoel wel hoor, ik vond het zelf ook eerst eng, maar besefte me toen dat dit puur mijn gevoel was en dat het in feite nergens op sloeg. Succes!
Bedankt dames! Ben maar gegaan en heb er een 5KM uitgeperst. Pfoe merk je wel als je even niks gedaan hebt. Nu voelt het wel fijn.
Jeetje serieus? Gewoon lekker blijven lopen, heeft echt nul invloed lijkt me. Ik heb tot 26 weken zwangerschap hardgelopen.
Proficiat. Als je het een onzin post vind, reageer dan gewoon niet. Gelukkig zijn we allemaal mensen met eigen onzekerheden. Als ik die wil delen, dan deel ik die. Er zijn wel meiden die me serieus advies geven. 😘
Een evt ontstaan embryo zit veilig hoor. Je kunt het vergelijken met twee boterhammen met een dikke laag pindakaas (das je baarmoeder met slijmvlies) die boterhammen zitten tegen elkaar gedrukt met daartussen een hagelslagje (het embryo) Het is onmogelijk dat dat "eruit" valt door hardlopen of springen. Sporten is gezond, ook als je zwanger bent. Lekker genieten van je sport meid!
Natuurlijk kun je gewoon hardlopen.. Je moet je bedenken dat je eventueel zwanger bent, niet gehandicapt of terminaal Ik heb bij m'n eerste twee zwangerschappen tot ongeveer 30 weken hardgelopen en ze zijn er niet geklutst uitgekomen
Sporten is goed. Overmatig sporten niet. Ik zou lekker doen wat je doet, niet elke dag trainen en jezelf tot geen mega afstanden uitdagen.
Gewoon mee doorgaan. Ik heb op de dag dat ik achteraf zwanger ben geraakt nog 12 km gelopen. Tijdens m'n eerste zwangerschap was ik nog fanatieker (meer trainingstijd..) en liep ik tot een week of 8 nog 15 km. Ik zou dus gewoon doorgaan net wat je normaal doet, maar niet bijv voor een hele lange afstand gaan trainen nu. En als ik je een hele voorbarige tip mag geven: als je eenmaal bent bevallen, pak het niet te snel op, hoe erg je het ook mist tijdens je zwangerschap. Ik was na 6 weken begonnen en dat wS echt veeeel te snel, die fout maak ik niet nog een keer!
Zeker gewoon doen ! Ik ben zelfs beginnen lopen om "gezonder" zwanger te worden Al hadden ze me wel afgeraden van net hele zware trainingen te doen rond de mogelijke innesteling. Lopen mocht, maar mocht niet boven mijn hartslagzones trainen. Was begonnen met start to run en op de dag van mijn 5km loopwedstrijd (wat het uiteindelijke doel was), had ik net mijn positieve test in handen Heb die wedstrijd nog gedaan en daarna wel gestopt. Durfde niet meer lopen gezien onze voorgeschiedenis van miskramen Maar beweging is net goed voor een eventuele zwangerschap !