hardlopen na keizersnede

Discussion in 'Na de bevalling' started by Stefanie83, Feb 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand enig idee wanneer je het hardlopen weer mag oppakken na een keizersnede? Ik heb helemaal geen nacontrole oid dus kan het ook niet aan de gynaecoloog vragen. De 6 weken rust zijn nu voorbij maar betekent dat dat je gelijk weer volop aan de bak mag?

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou het heel rustig opbouwen. Keizersnede is bij mij morgen 7 weken geleden maar ik merk dat alles wat eerder makkelijk was, nu toch echt veel meer van mijn lichaam vraagt. Vandaag ben ik best druk geweest en nu is er een klein stukje van mijn wond open. Je kunt denk ik het beste luisteren naar je lichaam dan merk je snel genoeg of je het al vol houdt.

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,251
    4,554
    113
    Inderdaad rustig opbouwen. Je conditie is waarschijnlijk wat minder na de rust periode dus volle bak lukt misschien niet helemaal. En luister naar je lichaam, als je het idee hebt dat het allemaal goed gaat, gewoon een tandje erbij. Veel plezier!

4. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

Nov 25, 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet zo snel al beginnen hoor! Daar kun je verzakkingen van krijgen.
    Conditioneel voelde ik me heel snel fit, maar
    hier nog steeds aan het wandelen ipv hardlopen. Dit op advies van de sportschool en de juf van de zwangerschapsgym. Daardoor nu wat meer spierverstrerkende oefeningen en fietsen en dan
    hoop ik met een paar weekjes het hardlopen weer helemaal op te kunnen pakken.

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Ik ben er huiverig voor. Het is natuurlijk best een belastende sport. Ik ga met 6 weken met een schema heel voorzichtig opbouwen. Met een keizersnee zou ik denk ik nog iets langer wachten. Vraag anders advies aan een trainer.

6. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

Jan 28, 2012
    450
    0
    0
    Ik heb na de keizersnede wel nacontrole gehad en kreeg op het hart gedrukt rustig te beginnen omdat je een keizersnede kunt vergelijken met een zware blessure, je herstelt er niet zomaar even van.
    Heb je helemaal niet bij een verloskundige gelopen? Anders zou je die even kunnen bellen hoe zij daarin staan en welke termijn ze aanraden.

Share This Page