In bad..

Discussion in 'Na de bevalling' started by Wendy88, Feb 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

May 3, 2012
    3,316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Dames, ik ben 3 weken geleden bevallen en vloei eigenlijk niet meer. Het enige wat ik heb is dat ik slijm verlies waar af en toe wat "oranje" doorheen zit. Het slijm lijkt ook cervix slijm. Zou ik nu weer in bad mogen? Of echt wachten tot dat "slijm" ook weg is? Al heb ik zelf het idee dat het misschien van een eisprong is.

Wat zouden jullie doen?

2. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

May 3, 2012
    3,316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Iemand?

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,216
    515
    113
    Ik heb begrepen dat het de eerste 6 weken niet mag ivm infectiegevaar. Ik doe het zelf nog niet.

4. Prutske

Prutske Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    1,352
    1
    36
    Zundert
    Probeer het een keer eerst in een bad zonder olie en schuim e.d.
    Aan het eind jezelfc wassen en dan eruit. Je merkt vanzelf of het gaat. Als je weer gaat voeien weet je dat het te vroeg was. Ik lag deze keer na 2 weken alweer heerlijk in bad. Ik vloeide na dag 9 al niet meer.

5. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je mag niet in bad tot het vloeien over is. Daarna mag het gewoon weer.

6. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    972
    66
    28
    Ik mocht meteen in bad. Vond het heerlijk ivm kneuzing, stijve spieren en pijn rondom de wond! Zou het even aan je verloskundige vragen als je twijfelt.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg juist van de gyn het advies om dagelijks 10 minuutjes in bad te gaan met groene badedas, dit om de wond (mijn hechtingen waren gesprongen) goed schoon te houden.

8. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

May 3, 2012
    3,316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Oké, dankjewel! Ik vloei idd niet meer, verlies alleen slijm. Maar in ieder geval geen bloed! Dan denk ik dat ik het vanavond maar eens ga proberen.. :)

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Ik ben ook weer na een week of 4 in bad geweest, heeeeeerlijk!
    Vloeien was toen een dag of 4 over....

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Denk dat je het wel weer kan hoor, zeker omdat je eigenlijk geen bloedverlies meer hebt.
    Het risico van in bad gaan is niet dat je dan weer meer gaat vloeien, maar dat er een infectie ontstaat! Zeker zolang je bloedverlies hebt staat je baarmoedermond ook nog wat open.

Wat betreft die badedasbadjes: dat is 10-15 min met je billen in een badje van badedas of Biotex, dus niet volledig zelf in bad gaan!

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ging ook al heel snel, ik denk 5 dagen later al.
    Volgens mijn vk kon het geen kwaad zolang ik geen dingen zoals olie of zeep gebruikte. Ik vond het wel een beetje eng dus ik deed het niet vaker dan eens per week.

12. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    Ik mocht ook gelijk in bad, in de badedas omdat mijn hechtingen wat ontstoken waren, maar niet lang, ongeveer 5 minuutjes. Dat hoefde niet alleen met mijn billen, maar wel gewoon lekker in een laagje water. Ik vond het heerlijk want ik vind douchen vreselijk dus ik was blij met mijn dagelijkse 5 minuutjes badedass badje!

Share This Page