hardlopen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bodien, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    167
    63
    Hey mensen,

Ik ben op dit moment niet zwanger maar weet ook niet wanneer mijn ovulatie gaat komen of al is gekomen. (Ivm stoppen bv). Graag zou ik hard willen lopen om wat ad te vallen. Maar heb ook gehoord dat hardlopen slecht zou kunnen zijn qls je zwanger bent. Klopt dit? Wat zouden jullie doen? Mijn partner en ik vrijen zonder.

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    In principe kan het geen kwaad.

Wel wordt er geadviseerd om als je zwanger bent niet te beginnen met hardlopen. Deed je dat al vaker, is je lijf eraan gewend en kan het geen kwaad. Wel heb je gevaar van vallen...

Voor het zwanger worden heeft het geen gevolgen.

3. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    kan geen kwaad maar alleen als je al lang hardloopt en niet net begint maar dit is met alle sporten zo

4. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je al loopt voor je zwangerschap kun je in aangepast tempo en afstand door blijven lopen.
    Ik wilde ook doorlopen. Maar had echt geen energie meer en daarnaast deden mijn borsten zoveel pijn tijdens het rennen dat het niet leuk meer was. Dus ik ben gestopt. Doe nu andere sporten die minder intensief zijn. Van te voren is het dus lastig aan te geven.
    Maar als je nog niet zwanger bent gewoon lekker gaan lopen hoor!! En tegen de tijd dat je zwanger bent even aankijken hoe je je dan voelt.

5. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik zou lekker gaan rennen. Liep 3x in de week 5km en achteraf heb ik nog pril zwanger 10 km gerend. Ik wist het toen nog niet. Nu vind ik rennen niet meer prettig.

6. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    wat de rest van de dames al zegt...niet beginnen als je zwanger bent want je lijf moet het wel een beetje gewend zijn. MAAR als je nu nog niet zwanger bent...lekker rustig beginnen...het kan misschien nog wel maanden duren (hoop het niet voor je :))
    Rustig opbouwen is altijd al goed..
    Ik ben nu 13 weken zwanger en ren nog 1x per week 5km. . zolang ik t kan blijf ik het doen :)

7. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    ik ben bij de 1ste zwangerschap blijven lopen tot 32 weken.
    Had wel een heerlijke zwangerschap zonder kwaaltjes en droeg een buikband ter versteviging.
    Uiteraard liggen het tempo en de afstand veel lager dan toen ik niet zwanger was maar ik vond het best prettig om te blijven bewegen en lopen is de enige sport die ik met regelmaat graag doe :)

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn collega liep tot 36 weken 2/3 X per week 10 km. Dat ging prima.
    Heb ook wel hardgelopen en gefittnest tijdens de zwangerschap in het begin. Maar rustig aan.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Sporten kan eigenlijk heel vaak gewoon als je het maar gewend bent. Niet beginnen met bepaalde sporten zoals hardlopen als je zwanger bent. Dat is dan te gevaarlijk.

Deel Deze Pagina