Hoe zien jullie maaltijden eruit? Wat eet je als ontbijt/lunch/diner en hoe zit het met tussendoortjes? Of eten jullie vaker verspreid over de dag. Daarnaast ook benieuwd hoeveel weken je bent en hoeveel kg erbij. Ben zelf zoekende naar hoeveel en hoeveel eetmomenten het best bevallen. Te grote maaltijden "passen" niet meer. Maar merk dat ik vaak honger heb Ben nu 13 kg aangekomen (woog 59kg) ben 34 wkn.
Ik heb geen id hoeveel ik aangekomen ben....Wil dat zelf echt niet weten... Ik eet sochtends all Bran flakes met melk. Smiddags 2 boterhammen met kaas of jam etc. Savobds gewoon avond eten Fles verse sap van de ah per dag Tussendoortjes verschillen, ene x meer dan de andere x. Soms ook helemaal niet. Koekje of snoepjes oid. En water krijg ik in die grote hoeveelheden echt niet weg dus doe er altijd wat siroop doorheen. Ben nu 36.5 wkn
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik ben nu 22 weken en ruim 7 kg aangekomen (1.76m en normaal 62 kg). Vorige zs 20 kg, dus ik let er erg op. Maar oh wat heb ik sochtends een vreselijke honger! Oké, ik eet gemiddeld... In de ochtend: -magere kwark met appel, kiwi, blauwe bes en beetje muesli -(2 uur later) broodje humus met komkommer Lunch: -groene salade (die van AH, bijvoorbeeld 'witlof en appel') -1 klein stokbroodje met plakje kaas, bacon en gekookt eitje Tussendoor: -een liter bruisend water met roosvicee laxo (mijn redding, anders kon ik nooit meer naar de wc) -soms handje noten of wat dropjes of een stukje chocolade of een cakeke Avondeten, verschilt natuurlijk elke dag, maar is altijd gezond (200+ gr groente, weinig aardappelen/pasta/rijst, stukje vlees van +/- 150gr Soms savonds nog iets kleins zoals rijstwafel Dat was het wel. Is wel iets meer dan toen ik niet zwanger was, maar ik kom de dag anders echt niet door
Nu 21 weken en ben 1.77 lang. Voor zwangerschap rond 64 kilo. Nu niet meer gewogen laatste tijd. Ik eet ongeveer op een dag; Ontbijt; 250 gr.yoghurt met stukjes ananas, dadels, pruimen en abrikozen. (Goed voor stoelgang!) Tussendoor: een appel Lunch: 4 volkoren boterhammen met kipfilet/rucola/tomaten/beetje pesto/gekookt eitje Tussendoor: of fruit of liga of ontbijtkoek Avondeten: verschilt enorm maar meestal groente met pasta of aardappel of rijst en stukje vis of vlees. En 1 x in de week snacken zoals patatjes/frituur. Later avond: vaak een koekje of wat chocolade. Ik heb een hele hoge verbranding dus ik zorg ervoor dat ik sowieso iedere 2.5 uur iets eet anders trek ik t niet.
Denk ook wel dat je leefomstandigheden meespelen met hoeveel je binnen moet krijgen aan voedsel. Hier werk ik 4 dagen in de week en heb ik 2 kinderen rondlopen. Ik ben echt van 's ochtends tot 's avonds aan t rennen/vliegen/ballen in de lucht houden etc. Is heel anders dan als je zwanger bent en bijv.niet werkt en nog geen kids hebt.
Ik ben 6a7 kg aangekomen, ik eet; Smorgens halfvolle milde yoghurt met banaan of Aardbei, of beide 😄 Lunch, baquette/Broodje/croissant/brood, dit wisselt Avondeten patat/prak/pasta .o.i.d wisselt ook sterk Tussendoor roze koek, fruitreep of iets lekkers. Ik snoep veel minder dan normaal. Ik at heeeeeeel graag m&ms en milka repen maar deze vind ik momenteel echt zo vies 🙊🙊 Datgene waar ik van aankom is vet eten en gebak 😆😂
Met een week of 22 was ik +12kg 🤔.... Was de eerste 18 weken doodziek. Ik at toen alleen yoghurt en fruit. Nu in de ochtend: 4 bruine crackers met kaas, grill worst en appelstroop en chocopasta. Kop thee en melk. Tussen de middag 2x fruit. Eierkoek en krentenbol. 1.5 liter water. Uit werk stukje chocola. Avond eten en toetje. Snap niet waar de kg vandaan komen 😅
Grappig ik vroeg me dit ook af en heb toevallig een paar dagen geleden precies bijgehouden wat ik die dag heb gegeten! Ik ben nu zo'n 5 kg aangekomen, begon op 57kg en ben 1,65m lang: Ontbijt: grote kop thee en een bakje magere kwark met aardbeien en/of blauwebessen en studentenhaver (ongezouten nootjes en rozijnen). Daarna 2 koffie (zwart) Tussendoor: sinaasappel/appel, plakje ontbijtkoek met roomboter Lunch: verschillend, maar op de dag dat ik het bijhield was het een stokbroodje met kaas en rucola en mosterdsaus Drinken gedurende de dag: thee of water Tussendoor: eierkoek. Dit eet ik normaal nooit maar ik moet wel echt regelmatig iets eten anders ga ik sterretjes zien vanwege lage bloeddruk Diner:krieltjes, groente en vlees. uiteraard ook iedere dag verschillend. Wel iedere dag verse groente bij/ door de maaltijd Avond: soms eet ik nog een cracker met pindakaas of bakje kwark oid maar niet dagelijks. Ik eet wel degelijk meer tijdens zwschap en vooral meer zoetigheid, daar hou ik normaal totaal niet van. Maar kom toch gemiddeld op zo'n 1800kcal per dag uit nu, denk als ik niet zwanger ben ook wel maar dan eet ik minder en komen er weer kcal uit wijn of bier.
Ochtend 2 boterhammen, een hartig een zoet. Rond de lunch mewstal ook. Tussendoor stuk fruit en koffie met melk. Avondeten voiral grote berg sla en avond nog wat fruit of een glas cola zero. Ben bijna 18 weken tot nu een halve kg aangekomen. Drink ook een fles bruisend water op een dag en thee
Ik ben 17 weken en 500g aangekomen tot nu toe. Vorige zwangerschap in totaal 8 kg aangekomen. - ochtend: yoghurt met bio muesli, een banaan, lijnzaad en een beetje honing - tussendoor: fruit en soms een mueslireep of ligakoek - lunch: 4 boterhammen met beleg (vaak vleesbeleg of pindakaas) - tussendoor: fruit / cherrytomaatjes en soms een mueslireep of ligakoek - avond: bord pasta / aardappels, vlees, groenten / rijst. Ik maak alles zelf, met vooral veel groenten en gebruik dus geen pakjes of zakjes. - na avondeten: niks meer. - drinken: heel veel water, soms groene thee.
Ik ben nog niet zo ver en tot nu toe ook niet echt aangekomen door het vele spugen het eerste trimester. Ik ben wel heel groot (1.97cm) dus eet denk ik iets meer dan gemiddeld. Ontbijt met een glas melk en een banaan, 2 boterhammen met verschillend beleg Lunch meestal een broodje met bijv pate en cherrytomaatjes, of gezond Tussendoor eet ik Liga, Appels, Mandarijnen, Bak voorgesneden fruit van AH maar soms ook een chipje of wat pinda's Avondeten is moeilijk. Ik krijg het vaak niet weg. Gisteren heb ik zo'n mini quiche gegeten met salade maar het komt er nog vaak uit. Na avondeten vaak nog een appeltje. Drink hoofdzakelijk water. Overal en nergens staan flesjes. Buiten de deur neem ik nog wel eens een colaatje.
Jeetje wat eten sommigen weinig zeg haha, zelfs toen ik niet zwanger was at ik meer 😉 Voor zwangerschap ongeveer 65 kg bij 1.80. Weet niet hoeveel ik nu weeg. Doe dat bewust niet want het zijn maar getallen en zegt voor mij weinig over m'n gezondheid. Vind het hele statistiekengedoe ook zo overdreven. Behalve m'n buik zie ik dat ik iets meer bil en heup heb, maar in de spiegel ziet het er nog best toonbaar uit 😁 Als ontbijt altijd een grote kom havermoutpap van rijstemelk met extra gedroogd fruit en vers fruit bijv appel, muesli, noten, olijfolie. Tussendoor meestal 1 of 2 bananen en 1 of 2 eitjes. Lunch 5 volkoren boterhammen met roomboter met geitenkaas/Bio pindakaas/ tomaat/ hagelslag enz (heel gevarieerd beleg) Tussendoor als m'n maag rammelt dingen als avocado, noten of gevulde room pepertjes. En ook appel, komkommer, mandarijn enz gaat er altijd wel in. Avondeten ongv 500 gram groente (vaak wok) flinke berg volkoren pasta of vk rijst, stuk gebakken zalm of iets vegetarisch zoals ei of quorn. Savonds nootjes of chips. Voor t slapen bakje yoghurt/ kwark met muesli. Drinken: veel water, vers vruchtensap, kruidenthee, decafe.
Oeps.. ik eet echt als een bouwvakker als ik het zo lees.. Voor mijn zwangerschap woog ik 60kg bij 177cm. Wat ik nu met ruim 14 weken weeg weet ik niet. Ben wel duidelijk wat aangekomen maar ga echt niet wegen. Ik eet: Ontbijt: beschuit met kaas, boterham Tussendoor: stuk fruit, krentenbol Lunch: 3 boterhammen met iets van een slaatje en kaas Tussendoor: nog een boterham, stuk fruit, liga Uit werk: handje dropjes of snoepjes (kan het niet laten) Diner: gezond met groenten en afwisselend vega (4xpw), vlees (2xpw) en vis (1xpw) Avond: halfvolle yoghurt met fruit (bessen of aardbeien) en een paar ongezouten nootjes en nog een paar dropjes Drinken: alleen rooibos thee, water en 1x roosvicee ferro 1 keer in de week haal ik nog wel iets van een choco reepje (niet meer dan 100gram) Ik eet normaal meer snoep en vooral veel chips. Ik probeer het te laten staan maar lukt niet altijd . Heb een lage bloeddruk trouwens (90/60) dus zorg dat ik altijd iets bij me heb.
To nu toe 10 kilo erbij. En dit is wat ik eet maar het verschilt per dag enorm ( de ene dag minder of juist meer) Sochtends: 2 boterhammen met kaas, worst of hagelslag Of een kommetje havermout + glas drinken Half uurtje later banaan of appel Lunch: boterham of pistolet of saucijzenbroodje en een glas drinken Tussendoor: gekookt eitje, muesli koekjes, plakjes komkommer, fruit..maar net waar ik trek in heb Avondeten. Savonds meestal.iets lekkers..chips of koekjes
Drinken: vooral ijskoud water, ijskoude volle melk, smoothies of sapjes. Ben niet van de thee of koffie
Ben nu bijna 10,8 kilo aangekomen, begon op normaal gewicht. 32,2 weken zwanger. Ontbijt: Griekse yoghurt met bijv. chiazaad, hennepzaad, muesli, noten, halve banaan, wat gedroogd fruit (ik varieer met wat ik er in doe) of ipv yoghurt een speltreep (als ik weinig tijd heb). Half glas appelsap.m Tussendoor: water, thee, decaf, soms een klein koffiekoekje (biscuitje ofzo) Lunch: salade, kan vanalles zijn. Bijv. Gegrilde groente, rucola, tomaat, wat pasta etc. En 1 bruin pistoletje of 1 bruine boterham met een plak ham en kaas. Tussendoor: thee, water, appel Diner: heel gevarieerd. Altijd groente, vis/vlees/vega, aardappeltjes of pasta Avond: paar handjes gezouten noten, water, wijn zonder alcohol of een radler ofzo. Heel soms een stukje chocolade.
Het wisselt heel erg. Soms eet ik heel weinig en soms heel veel. Er is geen peil op te trekken. Ik moet ook echt trek hebben in iets anders eet ik niet of bijna niet. Ik ben ongeveer 8 kilo aangekomen
Ontbijt: Heel verschillend, kunnen drie dingen zijn: - 2 broodjes met zoet (hageslag/chocopasta) of hartig beleg (kipfilet/rookvlees etc). - Bak havermout met melk, 2 appel en rozijnen - Bak griekse yoghurt met cruesli, fruit, noten etc. Maar altijd een grote mok melk erbij of optimel Tussendoor: Fruit + 1 koek En als ik aan het werk ben, nog een broodje Lunch: 4 broodjes, beleg is verschillend; zoet/hartig/kaas. Kan van alles zijn. Tussendoor: - Fruit, komkommer, koek, snoepjes.. Verschilt per dag Avondeten: - Heel gevarieerd, groente aardappels vlees, een ovenschotel, pasta/rijstgerecht. Bijna altijd wel een toetje. Avond: - Soms chips. Moet wel zeggen dat ik soms enorme vreetbuien kan hebben, dat ik zo een pak koekjes, reep chocolade of heel veel snoepjes op kan.. Oeps :') Ik drink met name water en soms crystal clear of groene thee fris. Ben nu 30 + 4 en 9,5 kg aangekomen.
Ontbijt: 3 boterhammen met beleg (erg wisselend) 1 beker goede morgen drinkontbijt 1 kop thee Tussendoor: Fruit, koek en koffie Lunch: 3 boterhammen met beleg 1 kop thee, soms ook nog cup a soup Tussendoor: Fruit, koek en koffie Avondeten: Heel gevarieerd AGV, pasta's, ovenschotels e.d. Geen toetje 'S avonds 1 kop thee en een appel En toch ook regelmatig nog chips en nootjes. Ik ben 1.75m lang en woog voor de zwangerschap 55 kilo en nu met 26 weken ben ik 8 kilo gegroeid.