@Dubbelgeluk, ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt over wat het is! Hopelijk hoort het gewoon bij jou. @riean, zo herkenbaar Ik heb het eerste deel van mijn opbouwschema op privé gezet op Strava omdat ik het zo traag vond haha. @Liekje81, wat goed dat je ondanks alles wel gewoon gaat. Lekker lopen is het belangrijkst, die kilotjes gaan er wel weer vanaf. @Esther2901 pff wat zuur zeg. Van het ene naar het andere probleem. Hopelijk kun je gauw weer een beetje gaan opbouwen! @Fruity90 wellicht dat zo een schema wel een goede basis is die je een beetje kan aanpassen naar gelang de pijn? Mijn schema breidt het blokje hardlopen iedere week een minuut uit. Als je training klachten geeft bouw je de training daarna niet verder op of ga je eventueel een stapje terug. Traag maar wel effectief.
Zo, 5,2 km erop zitten. Wel lekker gelopen. De 5 alweer bijna binnen het half uur. Wel een stevig windje. Ik moet zeggen dat ik het wel even fijn vindt, lopen zonder doel, maar gewoon voor het lekker lopen.
Goed bezig @Liekje81 en je ‘moet’ nu waarschijnlijk al veel, dus dan zou ik ook even geen druk leggen op het sporten, dat kan altijd weer. Ik wilde eigenlijk vrijdag lopen, maar donderdag scheen overdag zo lekker de zon, dat ik van dag heb gewisseld. Dus vrijdag 50 minuten gelopen (zo’n 8,5km) en vandaag 30 minuten op een rustig tempo, dat was ongeveer 4,5km. morgen 90 minuten, nu er weer flink wat wind staat zie ik daar eigenlijk wel tegenop. Maar goed, verstand op 0 en gaan
Door de wind en regen 16km gelopen! Nu ben ik aan het bijkomen in bad! Na zo’n duurloop is de weegschaal zo vriendelijk, dat motiveert enorm!
@Dubbelgeluk haha dat doe ik ook wel eens ja, na het lopen op de weegschaal staan. Heel vriendelijk dan inderdaad
Wie is er nog aan het hardlopen? Ik heb vanmorgen 13km hardgelopen, wind was weg dus heel fijn gelopen. Over een week zitten we in de auto naar de wintersport, dus dan ga ik even rusten
Lekker bezig, Dubbelgeluk! Ik ben vandaag weer voor het eerst geweest. Twee weken niet gelopen. Helaas is de blessure nog niet helemaal weg, achteraf voel ik het namelijk een beetje, maar geen pijn tijdens het lopen. Nu weer rustig opbouwen… altijd lastig.
@Dubbelgeluk ik loop ook nog steeds, maar deel niet iedere run hier. Ik ben mijn wekelijkse runs aan het uitbreiden zodat ik in mei weer gewend ben aan de halve marathon-afstand
Na 5,5 week weer een klein rondje gelopen. Deze week weer begonnen met krachttraining en daar reageerde mijn heup ook weer op. Maar vanmorgen wilde ik toch een rondje proberen. De 1e 500 meter deden zowel knie als heup pijn. Dus wilde ik gaan wandelen. Toen verdween de pijn in de heup en ging de knie ook beter. Uiteindelijk 2,5 km gelopen. Nu afwachten hoe het lijf gaat reageren en wat de fysio vanmiddag gaat zeggen.
Heerlijk weer inderdaad! Hier 12km vanmorgen vroeg. Deze week 40km totaal, dus gaat goed met opbouwen. Geen pijn meer. Hoe gaat t bij jou, Esther?
Lekker he buiten! Vandaag ben ik op de helft van de opbouw naar 10 km. Het was 9,2. Benieuwd waar ik die andere weken dan mee bezig ga zijn Man en ik hebben bedacht dat we gaan trainen voor een halve marathon. Geen idee nog wanneer maar ik merk dat ik het fijn vind om een bepaald doel te hebben en naar toe te werken, gewoon 3 x per week 10 km ofzo dan ga ik me toch een beetje vervelen. Eerst die 10km opbouw maar eens afronden.
Mijn runs variëren van de 5 tm 22 km. Wil nog eens de 30 km aantikken. Nu voor het eerst al een paar keer pijn vrij gerend. *afkloppen* Zo gaaf om progressie te zien
Was heerlijk lopen vanochtend! Ik liep woensdag 6. Vanochtend 5. Morgen zeikt het van de regen, dus daar heb ik geen zin in, haha. Ga lekker op de crosstrainer staan.
Ik ben gisteren ook eindelijk! Weer eens geweest, 5 km 31 minuten... niet bepaald m'n beste 5 km, maar was zo'n 1,5 maand niet geweest ivm hoesten en koorts vorige week.. Voor mn gevoel de winter overgeslagen, wat een heerlijk weertje om te lopen zeg!
Klinkt gek en nooit verwacht dat ik dit zou zeggen Rennen in de regen is zo heerlijk... Meer zuurstof. Niet overhit, weinig last van verkeer...