Hardlopen topic voor iedereen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama-in-love, 19 mrt 2023.

  1. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    999
    950
    93
    Wat vervelend Esther! :(
     
  2. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.583
    7.103
    113
    Pff wat rot joh voor je!
     
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.583
    7.103
    113
    Ondanks de stortbuien onderweg 15,5 gedaan! Niet heel snel, maar dat zij dan maar zo, die km's heb ik in the pocket :D
    Overigens wel geëindigd in de stralende zon :thumup:
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.813
    21.410
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier vanochtend 10. Ging al een stuk beter dan afgelopen keren. Wel ff een keer gestopt, maar toen zat ik al op 8. Dus ik ben tevreden. Komende weken blijf ik even op die 10.
     
    Dubbelgeluk, leentje86, Esther2901 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.561
    7.547
    113
    Dat is echt heel ver!! Knap!
     
    riean vindt dit leuk.
  6. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.561
    7.547
    113
    Ik liep gisteren nog even 14 km. Wilde 17 maar hield het lekker voor gezien. Was iets teveel denk ik, 3 dagen achter elkaar. M'n spieren hebben echt die dag rust nodig. Morgen weer.
     
    Dubbelgeluk, leentje86, riean en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. leentje86

    leentje86 Actief lid

    24 jan 2011
    405
    649
    93
    Hier eergisteren 11 km gelopen, vanavond 8 km. Heerlijk windstil en temperatuur was prima! Zag het in de verte erg donker worden, maar gelukkig droog gehouden
     
  8. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.561
    7.547
    113
    Pff ik heb weer zo'n slechte nacht.. denk bij elkaar twee uurtjes geslapen. Word dam zo verdrietig als ik denk aan het feit dat ik nog moet hardlopen vandaag :( daar zie ik dan echt zó tegenop en heb er helemaal geen zin in.
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.861
    10.788
    113
    Waardeloos is dat, kan je overdag misschien wat slaap inhalen? En slaap je slecht omdat je wakker wordt gehouden door je zoontje? Of zijn er andere redenen?
     
  10. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    999
    950
    93
    Maar waarom móet je hardlopen?
    Lijkt mij ook niet verstandig met maar 2 uurtjes slaap. Je hebt 3 dagen achter elkaar lange loopjes gedaan toch? Dan is 2 dagen rust helemaal niet erg. Kan je juist goed herstellen.

    Als je nu gaat lopen word je er niet beter op en sloop je jezelf alleen maar, is mijn idee.
     
    nelta, Lousanne en Liekje81 vinden dit leuk.
  11. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.300
    659
    113
    Wat vervelend hé als je zo slecht slaapt. Wat mij altijd helpt dan is om de planning los te laten en kijken hoe het gaat/voelt
    Haal je de druk van moeten eraf....
     
  12. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    431
    218
    43
    Vrouw
    Ik heb afgelopen vrijdag weer 5 km na het werk gelopen en het ging me vrij makkelijk af qua conditie. Wel ontzettend warm pfff. Dochter heeft de eerste 1,5 km meegelopen, dus kwam wat later in m’n flow. Was toch steeds wel met haar bezig. Zij nam de afslag richting huis en ik ben verder gegaan.

    De kids gaan zo naar de hardloop training en dan ga ik zelf weer 5 km. Als het goed gaat begin ik met verder opbouwen tot 6 km.
     
    leentje86 vindt dit leuk.
  13. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.327
    1.005
    113
    Hier sluit ik me helemaal bij aan. Wat is het dat je vind dat je moet hardlopen? Het is nog altijd gewoon een hobby en dat moet leuk blijven en geen dwingend iets zijn. Gun jezelf die rust vandaag.
     
    leentje86 vindt dit leuk.
  14. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.561
    7.547
    113
    Ik snap jullie reacties, over het moeten. Het lastige is dat ik wel streng ben voor mezelf qua hardlopen. Ik moet drie keer per week van mezelf, en die van 5 km afgelopen week telt niet mee want ik moet minstens 10.
    En ik kan echt wel eens wat schuiven of door de vingers zien.. maar gisteren heb ik me volledig laten gaan qua slecht eten, dus ik voel me al slecht daar over. Als ik even ga rennen kan ik dat weer 'wegstrepen' tegenover elkaar. Daarnaast kan ik morgen niet hardlopen dus ik moet ook wel vandaag..

    Tot zover de kronkels in m'n hoofd :|:|
    Zit nu een beetje te denken dat als ik maar een paar km ren, het al beter is dan helemaal niks.

    @Dubbelgeluk de reden was vannacht een paar keer zoontje, manlief die thuiskwam van optreden en ook gewoon ikzelf die 100x per nacht wakker wordt. Normaal kan ik redelijk functioneren met een paar blokken van 1 uur of 1,5 uur. Ik sliep laatst een blok van 4 uur en toen was ik zo blij!! Bizar natuurlijk. Misschien dat ik zo ga hardlopen en dan met L een middagdutje proberen. Alleen slaapt hij overdag maar max 1 uur dus eer ik in slaap val moet ik alweer wakker worden, dat kan ook frustrerend werken misschien.

    Dat deze dag maar gewoon snel voorbij mag gaan :o:
     
    Juffrouwminoes vindt dit leuk.
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.813
    21.410
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou echt een dagje rust nemen, niks mis mee.
    Is je man thuis? Dat jij anders wat langer slaapt en hij bij je zoontje is?
     
  16. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.561
    7.547
    113
    Hij is nu nog even thuis maar moet zo weer weg. Ik heb vanmiddag een borrel/playdate dus ik sta nu op het punt m'n hardloopkleding aan te doen en maar te kijken wat het wordt vandaag...... en dan vanmiddag toch een powernap misschien? 20 minuutjes?
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.861
    10.788
    113
    @Achterkantvandemaan ik snap je kronkels wel, ik herken ze ook…:| maar 5km telt gewoon mee;). Je hebt toen juist een snellere loop gedaan, wat weer andere spieren en een andere intensiteit vraagt.
    Wees lief voor jezelf, slechte nachten, een jong kind, sporten, werken, sociale activiteiten… dat kan ook teveel worden ik loop juist om mij mentaal beter te voelen.

    Ik heb deze week een 5km en een 15km gelopen en gesnaaid:roflmao: komende week weer een nieuwe week.

    Vanmorgen dus 15km gelopen, wat een heerlijk weer! Ik heb heel rustig aan gedaan, voornamelijk in zone 2 en 3 gelopen.
     
    Achterkantvandemaan en Liekje81 vinden dit leuk.
  18. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.561
    7.547
    113
    Lekker zeg, 15! Het is heerlijk weer inderdaad.
    En je hebt gelijk ook hoor, jullie allemaal wel. Alleen is dat zo lastig in je eigen hoofd te krijgen. Ik loop ook juist voor m'n mentale gesteldheid, ik heb het zo nodig!

    En ben heel eigenwijs toch gegaan dus.. 12 km op een rustig tempo. Heb nu wel hoofdpijn. Ik ga zo buiten op een bedje liggen en even slapen. Meteen een kleurtje opdoen want ook dat moet bijgehouden worden :roflmao:

    Bekijk bijlage 768662
     
    riean vindt dit leuk.
  19. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.561
    7.547
    113
    @Tuttebelleke ik lees dat een groep van 100 hardlopers toch gezamenlijk de (halve) marathon gestart zijn gisteren, zat je er bij? :)
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  20. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.504
    3.882
    113
    Vrouw
    @Achterkantvandemaan Ik heb gister wel op eigen houtje de halve gelopen inderdaad :D Maar niet met een groep, ik wist niet dat er zoiets opgezet was.

    En hoe was jouw nachtrust vannacht? Wat beter dan gister?
    Ik kan qua lopen ook wel streng zijn voor mezelf, maar, wat anderen ook al zeiden, je rust is echt belangrijk. En dat minder dan 10km niet meetelt, is natuurlijk ook wel bijzonder ;)
    Fijn dat je zo geniet van het lopen! Maar kijk uit dat het niet omslaat in iets vervelends door alle regels die je jezelf oplegt.
     
    leentje86, Duma, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina