Wat snotterig en schrale keel, maar geen verhoging of koorts. Dus toch maar gegaan. Toch weer 34 seconden sneller dan vorige week woensdag, dus zeer tevreden!
Ik heb vanmorgen 14km gelopen, liep er gewoon een rivierkreeft op mijn pad! Dus ik moet niet alleen meer slakken omzeilen maar ook rivierkreeften… Ik vond het lekker weer! Niet te warm, weinig wind!
Ja die beesten ben ik hier inmiddels wel gewend. Hier veel slootjes in de omgeving en ik woon ook aan een sloot. Haha, ik vond het echt plakkerig en benauwd warm met lopen.
Vanmorgen een officieel wedstrijdje gelopen. Was leuk. Lekker gemoedelijk lokaal loopje. Rondjes van 2,5 km. En dan de keuze voor 1, 2, 3 of 4 rondjes. Ik deed er 2. Eindigde vlak achter een man die er 4 deed Maar ben trots. T was niet precies 5 km maar 4,5 volgens mijn horloge. Maar heb het hele stuk kunnen rennen in heel acceptabel tempo
Na een aantal dagen ziek te zijn geweest, dacht ik vanochtend wel weer 10 te lopen Zoveel wind! En hoogjeop. Bij 3,5 km gestopt. En toen omgedraaid. Nog een keer moeten stoppen. Echt te slecht. Over 3 weken mn 10km loop. Twijfel nog steeds of ik m ga lopen. Komende week even kijken hoe het gaat.
Ah wat vervelend dat je ziek was! Maar je bent wel streng voor jezelf hoor, juist knap dat je bent gegaan, maar wel een beetje rustig aan doen. Je lichaam even de tijd geven te herstellen en dan gaat het echt wel lukken!
Dag dames, Gisteravond ben ik meegegaan met mijn man met hardlopen. Ik heb overgewicht en sportte tot nu toe niet. Maar ik ga beginnen met een leefstijl veranderingstraject. Maar waar ik het meest tegenaan loop is mijn ademhaling. Mijn benen kunnen nog wel verder, alleen na een paar honderd meter aan een stuk hardlopen krijg ik gewoon echt geen lucht meer. Heeft iemand hier goede tips voor?
@Paardenbloem leuk dat je gestart bent met hardlopen Ik denk dat je qua ademhaling 'gewoon' conditie moet opbouwen, zeker als je helemaal niet gewend bent om te sporten. Wat dan goed werkt is lopen en rennen afwisselen, zodat je tussendoor even op adem kan komen en daarna weer een stuk kunt rennen. Er zijn op internet veel schema's te vinden die dat aanhouden en ook langzaam opbouwen. Als je zoekt op 'couch to 5k' moet je wat tegenkomen. Succes
Wat @Tuttebelleke al zegt, ga een schema volgen. Toen ik begon liep ik bv 2 minuten hard, 2 minuten wandelen, en dat 4x achter elkaar. En dat was dan de eerste week. En zo opbouwen.
Precies, buiten adem raken na een paar honderd meter is echt niet raar als je geen conditie hebt. Zo zijn we wrs allemaal begonnen. Afwisselen met wandelen is het beste, en zo kunnen je benen er ook rustiger aan wennen. Succes!
Ik speel trouwens met het idee om me op te geven voor de marathon van Amsterdam volgend jaar De inschrijvingen starten eind oktober al (de loop is pas in oktober 2025) en Rotterdam was binnen 2 uur uitverkocht. Ik heb geen idee of het me tegen die tijd gaat lukken om de afstand te lopen, maar een kaartje doorverkopen kan volgens mij altijd. Ik ben nu net met een marathonschema gestart, dus even kijken hoe dat allemaal gaat bevallen. Misschien bedenk ik me nog
Leuke uitdaging! Heb twee jaar geleden een marathon gelopen, en zei er na: eens en nooit meer. Zelfs tegen m’n man gezegd: als ik ooit zeg dat ik weer een marathon wil lopen, houd mij dan tegen! Dus dat doe ik echt niet meer. Denk ik. Ben nu met de missie 10k onder de 39min bezig. PR is 39.15, binnenkort maar weer eens een poging doen.
Hele uitdaging @Tuttebelleke ! Ik heb totaal de ambitie niet een hele marathon te lopen, mij te ver. Halve wil ik volgend jaar wel weer. Nu eerst eens die 10km binnen het uur! Pff en dan te bedenken dat ik die voor de zwangerschap in 53. nog wat liep. Kan er me nu niks meer bij voorstellen. (maar ben dan ook wel 10 kilo zwaarder dan toen )
loop je met een horloge die je hartslag meet? Dan kan je misschien ook opletten dat je rustig loopt zodat je binnen een lage zone blijft. Bij mij is zone 2 tot 152. Je kan het ook toepassen dat je kan blijven kletsen tijdens het lopen. Maar de beste tip is al gegeven, volg een opbouwschema. Ik vind die van Evy erg fijn, maar er is veel meer keuze.
Nee. Ik ben bekend met ziekteangst en als ik een Apple Watch draag bijvoorbeeld zit ik telkens daarop te letten Dus daarom heb ik die niet meer om. Maar misschien voor alleen tijdens het sporten wel handig! Mijn man zei inderdaad ook dat hij vond dat ik telkens met een vrij hoog tempo startte inderdaad. Bedankt voor het meedenken ook!
Leuk de nieuwe missie! Ga je het proberen tijdens een evenement of gewoon tijdens een normale run? @Liekje81 voor de zwangerschap is ook al zo'n 10 jaar geleden inmiddels. Volgens mij gaat het hartstikke goed met het opbouwen. Je bent hartstikke lekker bezig
Wat een leuk doel. Inderdaad je startbewijs doorverkopen kan altijd nog. Of kijken of je bij inschrijving een annuleringsverzekering kunt afsluiten. Dan kun je voor een bepaalde datum je inschrijving nog annuleren. Is in ieder geval wel bij de marathon van Rotterdam mogelijk.