Hardlopen topic voor iedereen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama-in-love, 19 mrt 2023.

  1. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, dat is een hele fijne app. Ik heb zoals je hier boven kunt lezen vele schema’s mee afgewerkt :)

    Let er wel op de rustdagen in acht te nemen. Beter een rustdag te veel, dan een rustdag te weinig.

    En voor de dames met fors overgewicht: loop liever een keer minder per week. Twee keer per week in de eerste periode is best slim omdat je lijf ineens moet wennen aan alle dreunen van het rennen.


    Hardlopen is verslavend. Kennen jullie de instagrammer ‘loseitlike_bien’?
    Zij is door minder (ongezond) te gaan eten én flink te gaan sporten 60 kilo afgevallen.
    Ze deelt veel enthousiaste story’s over haar hardlopen en andere sporten. Soms lig ik lui op de bank en zie ik weer een hardloopfilmpje van haar voorbij komen en besluit is spontaan om m’n hardloopschoenen weer aan te trekken :roflmao:

    Wat voor mij ook helpt: mijn loopjes van te voren in m’n agenda te noteren. Ik schrijf van te voren op op welke dagen ik ga hardlopen. Niet gaan is daardoor geen optie want het staat dan al in m’n agenda ;)
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oh en voor de dames die het lastig vinden te gaan rennen ivm kinderen en oppas enzo:

    Investeer in een goede kinderwagen (van bijv marktplaats) zoals bijv een thule waarbij je kunt hardlopen of als de kinderen al groter zijn: laat ze meefietsen. Inmiddels kunnen mijn kinderen best even alleen thuis zijn maar toen dat nog niet kon moesten ze verplicht mee fietsen ;)
     
    Vogelmeisje en Muisje2016 vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Leuk dit topic! Ik zei juist gister tegen m’n man dat ik weer wat meer aan m’n conditie wil gaan doen.

    Voor de kids was ik altijd wel sportief bezig. Na de kids is dat er een beetje bij ingeslopen om het niet meer te doen omdat ik er vaak geen puf meer voor heb s avonds.

    Iemand nog tips voor een beginneling? Hardlopen heb ik nooit heel actief gedaan. Ik deed vooral bootcamp!
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.
  4. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Leuk al die schema's. Ik had ze ook per stuk gekocht for life. Tot ineens de toegang werd geweigerd tot de schema's en ik alsnog 10 euro per jaar moest gaan betalen. Dat vond ik zo oneerlijk. Dus toen evy geblokt
     
  5. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik loop nu met de app start met hardlopen. Fijne app die rustig opbouwd!
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  6. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Hier ook een fanatieke loper.
    Ik loop zo‘n 5 keer per week, en 2 keer op de racefiets/Tacx als crosstraining. Daarnaast nu ook krachttraining, omdat ik net uit een blessure kom en dat probeer te voorkomen door sterker te worden.

    Doel van dit jaar is de 10km onder de 40 minuten. Vind t leuk om voor een doel te trainen. PR ligt daar nu nog 2 minuten boven.
     
    Mama-in-love en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  7. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik ben zaterdag nog met het peloton geweest. 2 meiden op de fiets. Zoon liep mee en hond ook
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.
  8. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Je hebt een challenge geloof ik van iedere dag een kwartier hardlopen. Daar heb ik nog wel aan gedacht. Kort en dagelijks.
     
  9. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja wel alleen ik werd er gek van dat ik elk jaar 10 euro moest betalen. Heb nu start met hardlopen en werkt net zo goed.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Hoi.
    Ik doe mee :)
    In het verleden veel gelopen. Mijn grootste prestatie was een halve marathon in 2018 (op mijn eigen tempootje in ruim 2,5 uur)

    Helaas door corona in 2020 alle conditie kwijtgeraakt. En moest ik met een d Hema van de fysio eerst weer leren wandelen (daar ging ik dan op rollatortempo door het park en dan na 500m op een bankje rusten :roflmao:).

    Ik heb er Tietze aan overgehouden en dat blijft nu redelijk onder controle bij de fysio.

    In oktober 2022 mijn eerste 5k weer gelopen (wat een feestje was dat in Eindhoven :D)
    In de winter weer verslapt (druk, donker, koud)

    Maar nu weer lekker op stoom. Nieuw horloge, nieuwe schoenen en i geschreven voor Maastrichts mooiste. Met een fundraising-pagina als stok achter de deur (werkt goed :D)

    Ik ga later al jullie verhalen lezen. En reageren. :thumup:
     
  11. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Ik wil ook weer starten. Ik heb altijd veel hardgelopen, als kind deed ik dat ook, heerlijk! Maar door covid ging mijn conditie onderuit en uiteindelijk mijn gewicht ook omhoog (ook door wat mentale issues, waardoor ik meer ging eten). Nu weeg ik echter te veel om echt goed hard te kunnen lopen, dan heb ik binnen de kortste keren een blessure te pakken doordat het gewicht zo mijn benen en voeten belast. Dus vooralsnog ben ik iedere dag stevig aan het wandelen en let ik weer goed op mijn eten, dat hoop ik dan uit te bouwen naar 2-3x per week rustig joggen en zo verder richting die 5km in 30 minuten. Het moeilijkste vind ik dus mijn juiste opbouw vinden. Ik ben eerder gestart, en dat was zo demotiverend door blessures, wil ik nu echt voorkomen.
    Qua spieren zou ik ook wel wat oefeningen kunnen doen om die opbouw te helpen…
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dit had ik een dag eerder moeten lezen, net Evy gedownload en betaald. Nou ja, ik wil het nu gebruiken om op de bouwen en dan weer 2x per week 10 lopen.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dan loop je snel! Ik ben nooit in de buurt gekomen!
     
  14. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Wat leuk!

    Ik loop sinds de geboorte van de jongste, nu bijna 2 jaar. Ik ben ook begonnen met een Start to Run-programma (gratis op Soundcloud) en heb -na dat programma mijn rondje telkens met een kilometer uitgebreid.

    Ik loop nu 1x per week (wel handbaltraining en een wedstrijd ernaast). Twee maanden terug heb ik 10km onder de 50min gelopen, toen liep ik al ruim een halfjaar rondjes van 10km. Nu ik die snelheid heb gehaald, ben ik de afstand weer aan het opschroeven en loop nu 11km per keer.

    Mijn rondjes gaan altijd door de polder. Heerlijk dat alle trekvogels weer deze kant op komen! Ik kijk altijd graag naar vogels tijdens het rennen :)
     
    Vogelmeisje en Mama-in-love vinden dit leuk.
  15. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.209
    916
    113
    Ik loop al verschillende jaren hard. In 2020 zou ik de marathon van Rotterdam lopen, maar die ging dus niet door. Oktober 2021 wel aan de start gestaan van de marathon van Rotterdam, maar niet uitgelopen. Achteraf bleek ik corona te hebben.

    Ik wilde dit jaar een nieuwe poging te doen om te lopen in Rotterdam, maar helaas wilt het lijf momenteel niet zo meewerken.Waarschijnlijk nog gevolgen van corona. Tel daarbij op veel drukte op het werk en prive een verbouwing.

    Nou hoop ik snel toch weer het lopen op te kunnen pakken, want 24 september sta ik ingeschreven om in Berlijn de marathon te lopen. Het moet toch een keertje gaan lukken.

    Ik train sinds een paar jaar met de trainingsapp Trenara. En daar ben ik zeer tevreden over.
     
  16. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Ik heb de app van Evy ook, en die 10 euro vind ik ook wel stom (ik had eerder de vorige app en dat was een eenmalige aankoop, dus stom dat ze vervolgens overgaan op jaarlijkse kosten)… máár ik vind de app wel heel fijn en uiteindelijk is het de €10 per jaar wel waard.
     
    Vogelmeisje en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ja dat hebben wij ook gedaan. Toen ze nog heel klein waren namen we ze mee in de bakfiets, mijn man en ik omstebeurt de een fietsen en de ander hollen.
    Toen ze ouder werden moesten ze mee fietsen en maakten we rondjes langs speeltuintjes om het leuk te houden. In coronatijd liepen we naar een afhaalcafeetje waar ze warme chocomel kregen, een uitje! Nu gaan ze een enkele keer mee skaten of zelf hardlopen. Maar meestal blijven ze gewoon thuis.
     
  18. Wien046

    Wien046 Bekend lid

    1 jul 2013
    894
    404
    63
    Ik kan me hier ook wel melden. Vanmorgen een schema gemaakt voor de komende weken.
    Al 3 jaar de kwart marathon van Utrecht op de planning staan, maar die is dus elke uitgesteld en staat nu echt op de planning over 9 weken. Na de geboorte van de jongste al wel weer opgebouwd tot 10km, maar nu al even weer niet gelopen. Dus nu weer oppakken en gaan!
     
    Vogelmeisje en Mama-in-love vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Ik zie veel evy's en evy-afhakers langskomen.
    Ik had de app vroeger ook. Ben ook gestopt toen ik ineens moest gaan betalen.

    Ik heb ook de app zombi-run 5k gehad. Die was erg vermakelijk. (Ook betaald)

    En nu heb ik een schema van deze site.
    https://www.runnersworld.nl/nl/pages/hardloopschemas/
    Die schema's voer ik dan in in mijn horloge, zodat ik onderweg ook steeds het seintje krijg voor lopen/wandelen.
    Werkt goed voor mij.
     
    Dubbelgeluk, evaleana en Mama-in-love vinden dit leuk.
  20. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wauw dat is echt zo snel als de bliksem . Knap hoor!
     

Deel Deze Pagina