https://halvemarathonoostland.nl/ (ook 10km) https://bredasesingelloop.nl/ https://de15vanwassenaar.nl/ https://www.marathonbrabant.nl/
De training van vrijdag verschoven naar gisteren omdat ik teveel last had van mijn heup.Fysio adviseerde om met een tennisbal of foamroller de spier los te masseren. Dat is goed gelukt, in de zin dat de pijn voor nu in ieder geval weg is. Gisteren veel gewandeld, dus leek me ook nog rennnen iets teveel van het goede. Vanmorgen al op tijd gaan rennen. Op het schema stond 1-2-4-4-5 minuten rennnen met 1-2-3-3-1 minuut wandelen. De wandelpauzes heb ik ook kunnen rennen, dus dat voelde heel goed. 3,6 km gerend en aansluitend nog ruim 3 km gewandeld. Gisteren ook naar de hardloopwinkel geweest voor nieuwe schoenen.(Wilmarunning in Sittard). Eerst lopen op mijn huidige Asics Nimbus 25. Daar bleek ik toch niet helemaal goed op te lopen. En de Nimbus 25 was sowieso al een mindere schoen van Asics. Verschillende andere schoenen geprobeerd. Een paar Hoka zat superlekker, maar bleek toch net niet goed genoeg te zijn. En uiteindelijk dan toch weer uitgekomen op de Asics Nimbus 27. Die bleken het beste te zijn voor mij. Uiteraard mijn maat niet in damesuitvoering op voorraad, dus moet nog even wachten om erop te kunnen gaan lopen.
Ik ben terug!!! Gisteren nieuwe schoenen met extra demping gekocht. En vandaag een eerste voorzichtige ronde. Geen pijn. Maar poeh.... ik moet er wel weer inkomen hoor. Toch lekker om weer eens te lopen
Haha. Hoe laat was je daar? Kan het zijn dat we elkaar tegen gekomen zijn? Ik vind die altijd zo goed advies geven. En meteen ook even je techniek bijschaven.
Ik ga maar even een afspraak bij de fysio plannen. Een week na de vuurtorenloop en ik ben nog niet pijnvrij, het wordt wel wat minder gelukkig en ik kan redelijk de trap op en af, voorzichtig, dat wel. Ik wandel nu langzaam (4km/u) en dat is ook echt de max anders overstrekken mijn knieƫn. Iemand hier bekend mee?
Brooks adrenaline Ik had al Brooks, maar de minder geveerde variant. Kreeg wel van mijn oudste zoon te horen dat Brooks een oude mensen merk is
Ik heb mijn wekelijkse run over geslagen. Ben deze week 5x naar hyrox geweest waar ik gemiddeld wel 4km per training rennend door breng. Sinds vorige week vrijdag voelt sporten weer als van ouds. Ben nu 10+2 en gaat dus echt weer lekker wat ontzettend fijn is maar merk dat ik ook heel ongerust ben of de baby nog wel leeft gezien ik mij zo goed voel. Woensdag mag ik gelukkig eindelijk weer spieken. Twijfel of ik morgen ga hardlopen of een rustdag hou. Heb nu 3 dagen achter elkaar gesport en best wel vermoeid lichaam en spierpijn.
Ik dit weekend niet gelopen. Morgen een 10km wedstrijdje hier in de buurt. Een PR gaat het niet worden, maar ik hoop er niet langer dan 1.05 over te doen. Bizar eigenlijk, 5 maanden geleden liep ik 10 in 58.22. Ergens de maanden erna is het mis gegaan.
Mijn handbalcompetitie is afgelopen, dus nu kan ik vaker voor de longrun gaan in het weekend. Vandaag 29km aangetikt, 2 uur en 49 minuten onderweg geweest. Toen ik het tegen mijn dochter vertelde, heb ik erbij gezegd dat dat 2 Dinseyfilms achter elkaar is. Eigenlijk wel bizar om zo lang te gaan rennen Maar blij dat het gelukt is! Succes morgen @Liekje81 ! Volgens mij wordt het in de middag wel prima ren-weer
Ja ik ga morgen lekker niks doen en kijk dinsdag nog even aan! Woensdag echo en dan hoor ik wel wat ik kan en mag
Ik was er rond 11:15 uur. Het was toen lekker rustig in de zaak en niemand waarvan ik dacht dat jij het zou kunnen zijn. Werd nu door een jongere knul geholpen, maar Wilma heeft zelf ook meegekeken. Als ik hardloopschoenen in een fysieke winkel koop, dan is het altijd hier.
Dan zijn we elkaar net misgelopen. Ik ben door dezelfde jonge knul geholpen. En nog wat looptechniek tips van Wilma gekregen.
Misschien omdat je op de langere afstanden aan het trainen bent geweest en meer op afstand dan op tijd hebt gelopen? Succes vandaag!
Ja dat ga ik ook zeker doen, bel morgen meteen even. Het wordt wel beter hoor maar het duurt me al veel te lang. Ik wil weer lopen! Heel verstandig een herstelschema opgezocht dus begin vrijdag (als ik pijnvrij kan wandelen) weer met 1 minuutje rennen en 2 minuutjes wandelen, bouw dat in de loop van 10 weken op naar 10 minuten rennen. Betekent ook dat de wedstrijden die gepland staan, run walks gaan worden.
Yes yes yes! Eindelijk weer eens lekker gelopen! Laatste tijd kwam ik zo traag vooruit, maar vandaag ging echt lekker. Ik wilde wel echt onder 1uur5 lopen, liefst rond 1uur3. Missie geslaagd! Leuk klein loopje in de buurt, goed geregeld. Perfect weer, droog, weinig wind, niet te warm.