Hardlopen topic voor iedereen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mama-in-love, 19 mrt 2023.

1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.774
    6.705
    113
    Vrouw

Mijn fysio zei dat ik 'moest' dus dat was voor mij het teken om eindelijk eens in te schrijven. Heb het ook heel lang uitgesteld. Je kunt altijd een proefles doen, kijken hoe het bevalt.

Mij valt op dat niemand naar je kijkt, iedereen is met zichzelf bezig. Soms kan ik alleen op tijdstippen dat de jeugd er rondhangt, vond ik best ongemakkelijk in het begin. Maar voel me in ieder geval totaal niet bekeken.
    Ik vind de ochtend het fijnst. Om 7u meteen naar de sportschool, dan heb je (bij ons) vaak de mensen die revalideren.

Ondertussen ga ik 3x per week. Doe 2x krachttraining en 1x looptraining. Verder nog 2x hardlopen buiten.
    De paar uurtjes van huis weg vind ik trouwens ook echt goed voor mijn mentale gezondheid :thumup:

ik zit bij een kleine lokale sportschool. Niet zo'n grote basic fit ofzo. de eigenaar is heel betrokken. Kwam hem laatst op mijn lange loop tegen, even praatje gemaakt, kreeg heel wat motivational quotes mee voor ik weer onderweg ging voor de laatste 5k (was al best moe). :roflmao:
    Vrijdag ga ik even met hem zitten om mijn programma aan te vullen met oefeningen/stretches voor het hardlopen. Goede warming up oefeningen en cooling down, omdat ik sinds deze maand een dag extra kon pakken en daar een core/looptraining van maak.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.774
    6.705
    113
    Vrouw

Dat is zeker een goede alternatieve training geweest! 60km, ik doe het je niet na. Hoe lang doe je daarover?

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    19.058
    31.747
    113
    Vrouw
    Ik fiets gemiddeld zo'n 20 km per uur.
    Af en toe een korte pauze om wat teceten of drinken.
    En in Roermond heb ik gewinkeld en geluncht. Dus langer pauze.
    Ieys voor 12 uur vertrokken. Tegen 5 uur weer thuis.

4. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.105
    1.104
    113
    Lekker bezig, mama(op de)fiets!

Balen zeg, Dubbelgeluk.. Is krachttraining gewoon thuis niets voor je? Gewichten kopen en een filmpje van YouTube aanzetten. Zo heb ik dat maanden gedaan, nu poosje gestopt ivm wedstrijdjes, maar ga morgen weer beginnen.
    Dan hoef je niet van huis, en een stuk goedkoper.

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.411
    23.591
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toch maar even gaan lopen. Warmer nog dan woensdagochtend, toen ik opgehaald moest worden. Maar lekker windje en minder zon. Veel bewolking. Ben gegaan zonder doel. Toch op 6km uitgekomen, op mn gemakkie, zonder stoppen. Dus viel niet tegen.
    Screenshot_20250622_102631_Connect.jpg

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina