Hardlopen topic voor iedereen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama-in-love, 19 mrt 2023.

  1. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    10 euro per jaar is best te doen als je veel loopt. Het ging mij meer om het principe. Ik had alle schema's apart gekocht. Ze waren dus van mij voor altijd volgens de voorwaarden van Evy.
    En ineens zijn al je schema's afgesloten en moet je 10 euro per jaar gaan betalen om nog bij je eigen schema's te kunnen. Dat vond ik zo lullig. Kan het slecht van me af zetten
     
    Fruity90 en Mamafiets vinden dit leuk.
  2. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Dat is vreemd ja.
    Trenara is ook een goede, gratis app.
     
  3. Gloveforever

    Gloveforever Actief lid

    21 nov 2022
    140
    168
    43
    Vrouw
    Ik heb de afgelopen 1,5 jaar 2x per week personal training gedaan maar ga dat nu stopzetten. Eerst verhuizen en dan in de nieuwe woonplaats naar de sportschool. In de tussentijd wil ik wel verder blijven sporten en wil gaan hardlopen onder andere.
    Ik ben niet echt een hardloper (ook nooit geweest) maar het valt wel goed te combineren met de hond uitlaten.
    Is jullie ervaring dat hardlopen helpt bij afvallen? PT heeft mij helemaal niet geholpen op dat vlak, ben alleen veel sterker geworden (wat ook fijn is natuurlijk).
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Afvallen doe je als je minder calorieën binnen krijgt dan wat je verbruikt. Gisteren heb ik tijds m’n tien mijl 1153 calorieën verbruikt. Ik heb echter ook meer gegeten omdat ik honger had gekregen… Dus.. zolang je niet extra gaat eten als beloning ofzo dan zul je vast gaan afvallen…
     
  5. Gloveforever

    Gloveforever Actief lid

    21 nov 2022
    140
    168
    43
    Vrouw
    Dat zou je denken hè? Maar ik verbruik over het algemeen meer calorieën dan ik eet maar ik kom alleen maar aan. Heel frustrerend.
     
  6. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Mijn ervaring is dat het helpt ja.
    Ben zelf 6kg in 4 jaar tijd afgevallen. (Klinkt misschien niet veel, maar ik had ook niet veel vet).

    Gewoon eerst lekker rustig joggen en wandelen combineren. Zorg dat je hartslag omhoog gaat, maar niet te hoog. Ideaal als je een hond hebt ja.
    En als je lekker hebt bewogen, heb je ook minder zin in slecht voedsel. Mijn ervaring tenminste. ;)
     
    Gloveforever en cowgirl80 vinden dit leuk.
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Stoppen met hardlopen zorgt bij mij wel voor aankomen in elk geval… toen ik moest stoppen vanwege mn blessure kwam ik 3 kg aan.
    Hardlopen zorgt bij mij voor een strakker en gespierder lichaam. Dat kan ik zien in de spiegel, maar je ziet het niet altijd meteen op de weegschaal, omdat spieren zwaarder zijn dan vet.
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.
  8. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Hardlopen zorgt bij mij voor mentaal veel ruimte, waardoor ik veel minder ga snoepen - en daardoor val ik van hardlopen ook wel echt af. En van andere sporten minder, want dan blijf ik emotie eten…
     
  9. Gloveforever

    Gloveforever Actief lid

    21 nov 2022
    140
    168
    43
    Vrouw
    Dank jullie wel voor het delen van je ervaring. Ik ga het maar gewoon opstarten. Ik heb een Apple Watch en daarop zit een hardloopapp van Nike. Iemand daar ervaring mee?
     
  10. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Leuk topic zeg! Normaal moet ik mezelf motiveren (veel mensen om me heen zijn allergisch voor sporten haha) en dit is wel een stimulans!

    Ik neem ook weleens een van de oudsten mee op de fiets, maar liever loop ik alleen. Even in mijn eigen bubbel, in me lijf kruipen, voelen hoe de voeten afrollen, voelen hoe mijn benen bewegen en welke flow/tempo het lekkerste rent. Daarmee waaien de druktes uit mijn hoofd, heerlijk!

    Of ik ga 30 minuten hardlopen voordat ik de jongste ophaal, ook een fijne combi na werken.

    Ik val wel af maar eet wel bewust, zeker op de hardloop dagen. Yoghurt met muesli en handje noten melange.
    Banaan tussendoor.
    Ik merk dat door hardlopen ik minder snaai trek heb. Dus win win!

    Doen jullie netjes je rek en strek oefeningen vooraf en erna? Ik meestal wel, omdat me lijf gewoon soepeler is tijdens het hardlopen.
    En het geeft zeker daarna ook een soort ontspanning.
     
    cowgirl80 en Mamafiets vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Het werkt voor mij vooral motiverend om gezond te blijven eten.
    Ik voel me lekkerder en fitter in perioden dat ik meer train. En daardoor ook minder neiging tot vreetaanvallen.

    Met de afstanden die ik op dit moment loop verbruik ik niet zoveel calorieën dat ik daar ook werkelijk van afval. (Ongeveer 900 kcal per week) Maar het werkt dus wel mentaal voor mij.
     
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Check.
    +7 in mijn geval :cry:
    En die er weer af krijgen is een struggle. Hardlopen helpt absoluut. Maar het blijft een struggle.
    In het minder snoepen topic worden ze vast al moe van mijn struggels :roflmao::roflmao:
     
    Mama-in-love en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.992
    663
    113
    Ik ben fanatiek begonnen en ik vond het tot mijn verbazing ook nog leuk en het ging best goed.

    Nu helaas al een paar weken niet gegaan, omdat m'n holtes verstopt zitten en ik steeds last van m'n heupen krijg. Zo zonde als je echt km's heerlijk kan lopen qua conditie, maar steeds pijn voelt.

    Zaterdag ga ik weer beginnen.
     
  14. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ik heb al meerdere keren opgebouwd van 0 naar 5 km. Maar dan vind ik het zo saai, een half uur rennen. Dus ik stopte steeds weer na een paar weken 5 km rennen.
    Nu ben ik een maand of 4 geleden weer begonnen, opgebouwd naar 30 minuten, maar mijn knieeen werkten niet mee. De dag erna kon ik gewoon de trap niet meer op komen. Dus nu ren ik 3 keer per week 20 minuten en dat werkt perfect. Amper zere knieeen, en ik vind dat half uurtje dat ik dan weg ben goed te overzien. Wie weet breid ik wel weer wat uit als het lukt, maar voor nu is het goed zo.
    Ik loop bij slecht weer op de loopband die ik heb, of als man en zoon er niet zijn om 'op te passen'. Ik probeer op woensdagochtend (iedereen naar school en werk en ik ben tijdelijk die dag vrij) en zaterdagochtend buiten te rennen bij droog weer. En maandagavond meestal loopband.
    Eigenlijk zou ik wel eens een wedstrijd willen doen, dan heb je tenmiste een doel...
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.
  15. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    Ik loop nu zo’n 10 jaar hard
    Koptelefoon op en gaan
    Ik ben ooit begonnen met 1 min rennen 1 min wandelen je merkt heel snel verschil
    Nu ren ik 2 x per week in de avond als m’n man vrij is

    op dit moment last van m’n rechter knie dus echt ver kan ik nu niet helaas
     
  16. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Balen van je knie! Ik ben net genezen van een knie-quad blessure. Wat mij veel heeft geholpen is dry-needling bij de fysio.
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Evy les 2 voltooid! Ik vind het wel prettig zo, ik hoop echt dat ik op deze manier verantwoord naar de 10 ga en dat dan weer 2x per week kan gaan lopen.
     
    Mamafiets, leentje86 en evaleana vinden dit leuk.
  18. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ah lekker! Ik ga morgenochtend weer lopen! Nog meer die morgen een rondje doen?
     
  19. leentje86

    leentje86 Actief lid

    24 jan 2011
    401
    644
    93
    Ja ik! Wil straks direct gaan zodra de kinderen naar school gaan, dus trek zo gelijk mijn sportkleding aan... kost me iets meer moeite vandaag, ongesteld geworden en dus net iets meer zin om gewoon op de bank te gaan zitten.
    Maar daarom ook direct sportkleding aan, dus geen excuus om niet te gaan...
    Zo'n 8 km op de planning vandaag. Aan het opbouwen naar de 10.

    Veel plezier met het lopen!
     
    Mama-in-love en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, ik ga zo ook! Altijd op woensdag. Hoop dat het eens lekker gaat, vorige week ging het van de 4x maar 1x echt lekker.
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina