Hardlopen topic voor iedereen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mama-in-love, 19 mrt 2023.

1. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.082
    1.581
    113
    Balen zeg. Hopelijk kun je binnenkort toch weer lekker een rondje lopen.

Liekje81 vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Ah echt balen! Sterkte ermee!

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ah, klote!

4. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.604
    4.019
    113
    Vrouw
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dank je meiden!

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Ik ben zojuist geweest, pittig windje, viel tegen, maar…. ik heb Evy voltooid. Zondag een vrij rondje lopen en dan starten met de 10km met Evy! Ook even een nieuw setje kleren besteld op zalando lounge en VeePee. Daar koop ik overigens al mijn hardloopkleding in de sale.

Tuttebelleke, Feye, evaleana en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat onwijs ruk voor je!! :(
    Ben je al eens er voor naar een goede fysio gegaan? Ik ga altijd als ik klachten heb naar een hele fijne sportfysio die zelf ook aan hardlopen doet. Hij denkt altijd goed met mij mee en heeft mij tot nu toe altijd weer snel van kleine klachtjes afgeholpen.

Hopelijk kun je binnenkort weer fijn lopen!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat leuk dat je Evy voltooit hebt! Zo ben ik ook ooit begonnen. Echt een super fijn programma waar je fijn houvast aan kunt hebben.

Het grappige is trouwens dat ik echt altijd met Evy liep en mij niet kon voorstellen dat ik ooit zonder zou lopen. Hoe zou ik dan moeten weten hoeveel km ik zou moeten gaan lopen??? :D

Inmiddels loop ik al lang niet meer met Evy. Ik loop waar ik zin in heb. En wanneer ik zin heb of wanneer m’n hardloopvriendinnen mij commanderen dat ik NU moet gaan lopen als ik zelf geen zin heb, precies zoals ik bij hem ook doe als zij geen zin hebben ;)
    De afstand bepalen we aan de hand van hoeveel tijd we hebben. Misschien dat ik ooit wel weer eens een schema ga doen als ik weer een concreet doel heb qua snelheid en afstand. Maar ik vind het nu zo lekker om de vrijheid te hebben om te lopen zoals ik wil lopen ipv schema’s af te werken. Maar als ik dan zo lees dat iemand de schema’s afwerkt dan krijg ik een glimlach op m’n gezicht en denk ik: ‘oeehhhh jaaaa!! Zo leuk!! Zo ben ik ooit, heeeel lang terug!! Ook begonnen!!” :D:D

(Ff in de hardlopen met Evy app en m’n Strava opgezocht (toen ik stopte met Evy ben ik met Strava gaan lopen) en ik heb inmiddels tussen de 5 en 6 duizend km hardgelopen)

—-
    Vanmorgen weer hardgelopen. Rustig tempo, slechts 6.5 km. Maar het was lekker. Ik heb nu ook een afspraak ingepland om opnieuw m’n hartslagzones te laten bepalen. Ik heb dat twee jaar terug voor het laatst laten doen en ik heb het idee dat het aan het veranderen is. Ik ben benieuwd!

evaleana, Liekje81, TotalBella en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja ik zit bij een sportfysio. Heb zeker vertrouwen in haar. Ik ben bang dat ik gewoon te snel weer wilde.

maartje84 vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    @maartje84 leuk dat je zo begonnen bent! Ik vind het zelf fijn om een schema te hebben, anders blijf ik iets te makkelijk thuis:rolleyes:
    Ik wilde even van scratch af aan beginnen. Ik ben nadat ik mijn paard had verkocht gaan hardlopen en dat is ruim 11 jaar geleden., maar ik kreeg vorig jaar een knie blessure en ik merk echt dat dit heeft geholpen. Ik doe ook regelmatig oefeningen van Workout woman.

Nu op naar de 10! Ik zet wel mijn Garmin ook aan, dus hij configureert al naar Strava. Ik vind het echt knap hoe vaak jij jezelf weet te motiveren. Wellicht, als mijn jongste wat zelfstandiger wordt dat het dan voor mij ook wat makkelijker wordt om te gaan.

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  11. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Balen zeg @Liekje81

Gisteravond pas om half 10 nog een loopje gedaan, 2.5km net onder de 6min/km. Maar ‘s avonds loop ik toch minder lekker, hoop steken in mijn buik.
    Vanmorgen nog een rustige 5km.
    Voor nu van plan om morgen niet te lopen, maar we gaan met een grote groep kamperen. Veel vrienden houden ook van hardlopen, dus als zij gaan, ga ik misschien toch ook weer.

12. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Balen Liekje :(

Ik heb nooit met schema’s gelopen, behalve de afgelopen 7 weken.
    Iemand heeft een schema voor mij gemaakt voor een PR op de 5k. Die volg ik trouw, en zie ook echt dat ik sneller er van word.

Dubbelgeluk en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  13. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Leuk @Duma!

Ik zou jullie (diegenen die dat hebben) wel op Strava willen volgen voor motivatie! Iemand die het in pb wil delen?

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik doe niet aan Strava, haha! Had anders wel leuk geweest. Miss toch eens doen. Als ik ooit weer kan lopen :p

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.754
    113
    Vrouw
    Ik heb geen strava. Anders leek het me wel leuk.
    Houd alles bij op de venu.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.754
    113
    Vrouw
    Vanavond 5 km in 45 minuten.
    30 minuten ervan was hardlopen in een tempo van exact 8 min/km :)
    De rest was warming up en cooldown.

Voelde me vreselijk moe voor ik ging. Maar het liep uiteindelijk heel lekker.

siets, Muisje2016, TotalBella en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    :D
    Haha komt vanzelf hoor ;)
    Het is echt een verslaving. In het begin was dat niet het geval hoor, dan had ik echt de groene vinkjes in de app nodig als beloning om te gaan ;)
    Het hielp mij ook om mezelf daarnaast te gaan belonen: schema afgerond = een nieuw sportoutfit te mogen kopen :roflmao:

Je Garmin koppelen aan Strava is ook een goede stimulans. Heb je al wat bekenden op Strava? Mijn collega’s en ik plagen elkaar als er niet genoeg hardgelopen wordt :roflmao::roflmao::roflmao: dus dat helpt soms als je geen zin hebt om te lopen wel ;) (wetende dat ik anders op het werk te horen krijg dat ik lui ben haha). Maar sowieso helpt Strava wel. Ik wil als ik op mijn profiel kijk een steady grafiek zien: dus elke week evenveel of meer kilometers dan de week daarvoor :roflmao::roflmao::roflmao:
    Misschien sneu, maar dat helpt mij ook om een bepaald aantal kilometers vast te houden. Ik weet dat als ik van maandag tm zaterdag niet genoeg gelopen heb dat ik dan op zondag echt een lange loop moet doen. Ik ‘hoef’ nu morgen niet te lopen en ‘hoef’ zondag nog maar 5 kilometer te lopen haha (al denk ik dat ik daar wel overheen ga ;))

Sorry, ik heb op Strava mijn volledig naam en je ziet dan m’n woonplaats natuurlijk ook. Ik hou graag m’n identiteit op ZP een beetje anoniem :p

Achterkantvandemaan en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  18. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.604
    4.019
    113
    Vrouw
    @Dubbelgeluk Fijn dat je het programma hebt afgerond! Een nieuwe sportoutfit is inderdaad wel een goede stimulans :)

@Achterkantvandemaan ik gebruik geen Strava

@maartje84 grappig zo'n hardloop-wedloop met collega's! Dat zie ik met mijn collega's nog niet gebeuren :roflmao: Heb je een sportief beroep ook?

Ik heb net mijn startnummer voor morgen opgehaald! Vandaag dus geen rondje voor mij.
    Morgen start de loop om 12:45. Ik ben wel benieuwd of ik het veel zwaarder ga hebben dan anders. Ik loop meestal 's ochtends, dus even kijken hoe ik het ga plannen qua lunch. Ik lunch normaal best stevig, dus dat wordt even puzzelen.

maartje84, Duma, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waar ga je lopen morgen? Veel succes alvast!

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nadat ik gisteren mn baalmoment postte, toch eigenlijk geen last meer gehad van mn kuit. Vanochtend goed gerekt en toch net weer even gelopen. Ging goed! Hetzelfde als woensdag, 4 x 5 minuten met 2 minuten wandelen, maar ging al veel lekkerder en ook 200 meter meer gelopen dan woensdag.
    Nu even een week niet. Normaal zou ik woensdag weer gaan, maar ik loop de avondvierdaagse mee met dochter. Voor haar de eerste keer, ik wil niet riskeren dat het weer mis gaat en ik niet mee kan lopen. En misschien wel goed, weer een weekje rust qua hardlopen.

maartje84, Feye, Duma en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina