Hardlopen topic voor iedereen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama-in-love, 19 mrt 2023.

  1. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb vandaag een rondje met mijn zoon gelopen (10 jaar) met de hond. Ging lekker. Wil straks nog eventjes wat krachttraining doen. Even een handige app uitzoeken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Hier vandaag 9km gelopen. Rustig tempo, want morgen heb ik een snelle training op m’n programma.

    Ik doe ook wat krachttraining, 2 a 3 keer per week zo’n 30 minuten. Op YouTube heb je filmpjes van FitnessBlender, en dan zoek ik een filmpje op voor benen en billen.
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.
  3. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh mooi rondje!! ik ga straks thuis eens kijken op YouTube.
     
  4. leentje86

    leentje86 Actief lid

    24 jan 2011
    401
    644
    93
    Hier ook geen app hoor. Haal de oefeningen vooral van sites als hardlopen of runnersworld. Veel planken, backwards lunges, squats, hip raises dat soort dingen. Maak dan voor mezelf een schema en zet dit in m'n agenda. Zodra het daar eenmaal in staat moet ik wel van mezelf.

    Daarnaast een paar jaar terug bij de fysio gelopen ivm een scheenbeen blessure en daar toen vooral oefeningen gekregen om mijn heupen sterker te maken.

    Sinds ik dit allemaal doe lukt het me dus om 3 a 4 x per week te lopen zonder klachten en dat heb ik nooit eerder gekund.
     
    Vogelmeisje, Dubbelgeluk en Mama-in-love vinden dit leuk.
  5. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Welke oefeningen doe je voor je heupen?
     
  6. leentje86

    leentje86 Actief lid

    24 jan 2011
    401
    644
    93
    Ga het proberen goed uit te leggen... heb geen filmpjes of namen vd oefeningen namelijk..

    Naast een verhoging staan en daar met 1 been opspringen en dan de andere knie omhoog houden. Dit afwisselen.

    Met 1 voet op een stoel, knie gebogen. Andere been uitstrekken en ook je arm uitstrekken. Zodat je je lichaam zo lang mogelijk maakt. Dan weer met beide benen op de grond. Afwisselen met been, meerdere keren herhalen

    Knie heffen en dit 15 sec vast houden en dan wisselen. Meerdere keren herhalen uiteraard.

    En meer van dit. Beetje lastig uitleggen zo, maar misschien heb je er wat aan...
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.
  7. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Thanks! Ik ga ze ook eens proberen!
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Evy 3 voltooid, blijft suf voelen, maar ik hoop dat mijn geduld wordt beloond! Wat een wind trouwens!
     
    Vogelmeisje, riean, Mamafiets en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat een heerlijk weer!!
    Was erg genieten! Wel een fikse wind.
    Hond is ook weer mee geweest dus die horen we ook niet meer vandaag haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. leentje86

    leentje86 Actief lid

    24 jan 2011
    401
    644
    93
    Hier ook geweest vanmorgen, heerlijk in het zonnetje gelopen... wel harde wind inderdaad!
    5 km gelopen vandaag

    Goed weekend allemaal!
     
    riean, Dubbelgeluk en Mama-in-love vinden dit leuk.
  11. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Weekend! Lopen jullie juist wel of juist niet in het weekend?
    Voor mij is het wel iets lastiger. Kids thuis en minder regelmaat als doordeweek. Maar ik probeer wel 1 van de twee dagen te lopen.
     
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Altijd zondagochtend en daarna in bad. Mijn man krijgt altijd de zaterdagochtend om te fietsen.
     
    Vogelmeisje en Mama-in-love vinden dit leuk.
  13. leentje86

    leentje86 Actief lid

    24 jan 2011
    401
    644
    93
    Ik loop over het algemeen niet in het weekend, op zaterdag druk met de sporten van de kinderen en op zondag naar de kerk en andere "verplichtingen".. weekend is altijd drukker en minder regelmaat.
    Meestal loop ik op maandag, woensdag en vrijdag, maar als ik niet op vrijdag kan, dan loop ik wel in het weekend. Wil iig 3x per week lopen..
     
    Vogelmeisje en Mama-in-love vinden dit leuk.
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Meestal 2x in het weekend. Partner is thuis wel, en anders kan ze wel even alleen thuis of ergens spelen.
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Poeh, net nog velopen. Het is hier windkracht 6. Niet te doen. Liep 5 in 5.49 per km. Ik wil echt naar de 5.30 per km, maar het lukt de laatste weken niet.
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.
  16. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb 10 gelopen. Ik probeer elke maandag, woensdag, vrijdag en zondag te lopen.
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.
  17. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik loop elke vrijdag, zondag en dinsdag.
    Ik ben weer aan het opbouwen na een hardnekkige heupblessure en na een vervelende winter met 3 keer ziek zijn en ontregeld met mn schildkliermedicatie.
    Dus ik ben trots op mezelf dat het weer gelukt is deze week. Ik heb 2x 7 km en 1x 5 gelopen. Wel met rek-en-strek-pauzes tussendoor voor mijn arme heup/bil spieren. Maar toch, ik voel me eindelijk weer een hardloper, nadat ik bijna een jaar niet verder heb kunnen lopen dan 2 km in de week:)
     
    Vogelmeisje en Mama-in-love vinden dit leuk.
  18. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.333
    1.218
    113
    Vrouw
    Hey, wat een leuk topic!
    Hier ook een fanatiek hardloopster. Loop normaal 3x per week; 1x een lange duurloop, 1x interval en 1x vlot een wat kortere afstand.
    Momenteel pril zwanger en probeer het lopen zo lang mogelijk vol te houden. Merk alleen nu al dat het minder vlot gaat en ik meer dagen nodig heb om bij te komen. Tot nu toe loop ik dan ook maar 2x in de week. Hopelijk lukt het om weer 3x per week te gaan lopen, maar het belangrijkste is dat ik naar mijn lichaam luister.
     
    tessa321, Vogelmeisje, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Evy 4 voltooid door wind en regen!
     
    tessa321, TotalBella, Mama-in-love en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ik ga op zaterdag meestal wel, dan loopt man rond buiten, en kan ik makkelijk even weg.
    Vanmorgen 25 minuten, waarvan en stukje een flinke helling op met tegenwind. Daarna gelukkig weer naar beneden.
    Ik ga toch weer proberen op te bouwen naar 30 minuten en dan hopelijk ook naar 5 km in 30 minuten. En dan eens een wedstrijd zoeken in de buurt :thumup:
     
    Mama-in-love, leentje86 en Vogelmeisje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina