Hardlopen topic voor iedereen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mama-in-love, 19 mrt 2023.

1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.447
    30.800
    113
    Vrouw
    Goed bezig!
    Ik ben net pas op. Heb wel een training op de planning, maar heb hoofdpijn. Dus misschien ga ik schuiven.

2. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    Goed bezig allemaal! Ik ben vanmorgen weer geweest, vond het afgelopen weekend echt te warm.
    Zaterdag nog wel anderhalf uur gefietst (met dochter naar haar nieuwe school straks) en daarna de hele dag naar een festival. Genoeg beweging gehad iig.
    Vanmorgen wel gelopen, 6 km ongeveer. Lekker rustig gelopen, prima weertje zo.

Vanavond avond4daagse...

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.447
    30.800
    113
    Vrouw
    Hoofdpijn ging over. Dus in de avond nog even geweest.
    Wel gewacht tot het iets afgekoeld was.
    4 km in 35 minuten (duurloop zone 3)

Esther2901 en leentje86 vinden dit leuk.
  4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.225
    6.897
    113
    Vrouw
    Zo, weer een aantal dagen gemist zie ik. Jullie zijn wel lekker bezig geweest.
    Ik had 3 dagen festival, 2 dagen efteling en afgelopen weekend ook nog verjaardag en pretpark. Ik had me voorgenomen om moprgen weer te gaan, maar geloof dat mijn lijf nog iets moeite heeft met herstellen van afgelopen week. (juzus ik klink wel als een oud wijf, maar veel gelopen en weinig geslapen) Misschien een rustig rondje als dat lukt. Vind weer beginnen als ik uit mn ritme ben het lastigste.. hebben jullie dat ook?

Achterkantvandemaan en leentje86 vinden dit leuk.
  5. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    @Lill Mijn ritme is nu slechts 1 rondje per week, dus daar ben ik niet zo snel uit :) Wat mij wel helpt is om op vaste dagen/tijden te lopen, dan zit het op een gegeven moment ook in je systeem.

Ik ben vanmiddag nog geweest voor een rondje omdat ik wat eerder klaar was op m'n werk. Ging beter dan zaterdag gelukkig! :)

Esther2901 vindt dit leuk.
  6. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.095
    1.590
    113
    Zo ik ben weer terug van mijn 40 min rennen. Gevoelsmatig ging het moeizaam, wellicht de pittige spinningles van gisteravond die me parten speelde. Maar als ik dan naar de hartslag kijk, was die wel lager dan afgelopen zondag. Dus dat is dan weer positief.

Feye, Tuttebelleke, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.893
    8.066
    113
    Ja herkenbaar hoor. Moet me er echt toe aanzetten dan en soms vergeet ik het ook dat ik moet gaan...

Gaat het lukken vandaag??

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.225
    6.897
    113
    Vrouw
    Probeer ik ook te doen, dinsdagochtend is zo'n vast moment. 2e keer is meestal zaterdag of zondag. Ben alleenstaand dus moet altijd kijken waar het past in mn week en wanneer ik de smurf dan even bij oma heb.

Ik wil wel graag, maar mijn vriend vroeg me om mijn lijf alsjeblieft wat rust te gunnen. Ben al 2 weken aan t jagen en vliegen. Ergens heeft ie daar wel gelijk in.. misschien dat ik hem een dagje opschuif. Al heb ik wel zin om te lopen, maar er moeten ook nog zoveel andere dingen gedaan worden..
    Of ik doe het vanmiddag tijdens zwemles van mn zoontje.

Achterkantvandemaan en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.092
    12.053
    113
    Ik heb vanmorgen ruim 35 minuten gelopen, 6,4km. Het ging best fijn, weinig wind en de temperatuur was ook nog goed (werd wel al warmer). Ook weer mijn oefeningen gedaan @Achterkantvandemaan ben jij er nog mee verder gegaan?

Lill, Achterkantvandemaan en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  10. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.893
    8.066
    113
    Nee natuurlijk niet, leer mij kennen :roflmao:
    Het excuus was de vreselijke hitte. En nu is het excuus de slechte nachten. Hahaha

Feye en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.092
    12.053
    113
    Dat laatste heeft op mij ook echt zijn weerslag. Gisteren was ik heel moe en toen wist ik meteen weer waarom het eerder lastig was om gemotiveerd te blijven met strikt eten en veel sporten… die gebroken nachten vragen overdag echt om snelle suikers:o:

12. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.962
    3.849
    113
    Vrouw
    Hier weer het goede voornemen genomen om te gaan rennen.
    Ben bijna op het gewicht wat ik wil (56kg). 2 weken geleden begonnen met shakes om nog een paar extra kilo's bij te komen en weeg nu 54,5kg. Met die shakes 2 kilo bijgekomen in 10 dagen :D
    Een jaar geleden woog ik 48 kilo :oops:.

Dus nu wil ik weer gaan rennen en dan op mijn gewicht blijven. Moet dus uitzoeken hoe ik sportief kan worden zonder weer af te vallen.

Net loopschoenen gehaald dus ben er klaar voor. Weet wel van mezelf dat ik totaal geen uithoudingsvermogen heb. Jarenlang niet gesport en jarenlang van bankje naar bankje gewandeld maar nu werkt mijn schildklier goed dus ik heb geen uitvluchten meer.

juf1987, Lill, Tuttebelleke en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.893
    8.066
    113
    Knap van jou qua aankomen, tenminste, ik ga er even vanuit dat het niet makkelijk is voor je.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gewoon lekker met een beginnersschema beginnen. Zoiets bv. https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner of https://hmg-prod.s3.amazonaws.com/files/beginnersschema-1-1553011066.pdf
    Lopen en wandelen afgewisseld. Ik ben een ervaren hardloopster, maar ben nu na een kuitblessure weer aan het opbouwen met hardlopen afgewisseld met wandelen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  15. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.962
    3.849
    113
    Vrouw
    Nee het is echt een ramp. Op mijn ergste woog ik 43 kilo (jaren geleden) . Toen kwam ik er ook achter dat mijn schildklier veel te snel werkte.

Sinds een jaar doet die het weer goed, kwam bij maar heel traag dus nu nog eens aan het proberen met shakes en dat helpt wel. Enkele jaren op 48 kilo blijven plakken. Van de zomer/herst naar tot 2 weken geleden naar 51/52 gegaan en nu met de shakes naar 54,5.

Afvallen is een hel maar bijkomen kan ook een hel zijn. Beiden is even zwaar denk ik.

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  16. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.962
    3.849
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor het delen. Ga het zo bekijken. Altijd handig om te hebben ❤️

Hopelijk ben je snel hersteld van je blessure.

Even gekeken en denk dat ik met het eerste schema begin. Eerst goed wandelen en dan tussendoor 2 a 3 keer een minuut hardlopen.

Ik heb echt jarenlang helemaal niks gedaan. Ken ook niemand die zo lui is als ikzelf ben. :oops:
    Daarom wil ik dat nu ook weer gaan veranderen. Vroeger was ik echt heel sportief. Ging ik 3 tot 5 keer in de week badmintonnen. Nu niks.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Moet goed komen! Succes!

18. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.095
    1.590
    113
    Ik heb me zojuist ingeschreven voor de Dam tot Damloop. Altijd een feest om daar aan deel te nemen.
    En omdat ik lid ben van Le Champion kan ik t/m 7 augustus nog annuleren, mocht blijken dat de afstand toch te veel is voor mijn heupen.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.092
    12.053
    113
    Leuk! Dan lopen we hem samen;)

20. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.095
    1.590
    113
    Jij loopt hem via een goed doel dacht ik? Dan zit je waarschijnlijk ook in een van de eerste startgroepen. Ik ga vanavond een hotel boeken. Met de trein vanuit het zuiden ben ik niet op tijd.

Deel Deze Pagina