Het is wel allemaal verlicht, anders durf ik echt niet, maar er gaan toch soms verhalen rond (helaas waargebeurd) waardoor ik wel op mijn hoede ben. Groep jongeren die volwassenen ineens staande houden op het fietspad voor telefoon/ portemonnee etc. Steekpartij (slachtoffer was op de verkeerde plaats op het verkeerde moment had er helemaal niets mee te maken)… en dat in een dorp…
Ja doodeng dat idee. Ik woon in een heel klein dorp, 300x700 meter. Gebeurt zelden wat, maar toch. Als ik dus dorp uit wil, zit ik al snel in het donker. Buiten de veiligheid loopt het ook niet fijn langs de ventweg met telkens de verblindende lichten van de auto's in mn gezicht. En dan te bedenken dat je je daar vroeger niks van aantrok en ik gewoon om 4 uur 's nachts in mn eentje naar huis fietste na het stappen. Woonde ik wel in een grote stad. Maar angst kende ik toen niet, haha.
Ik vind het wel lekker lopen 's avonds in het donker, maar pas dan wel mijn route aan. Loop dan niet achteraf... Vanmorgen weer gelopen, 8 km.. 5:42 per km. Ging prima vandaag. Mijn hardloophorloge is stuk, loop nu dan met m'n telefoon, maar dat vind ik eigenlijk niks. Nu maar eens rondkijken voor een andere
Oh ja, dat donker vind ik ook wel een ding. Ik startte va daag om 19.30, toen geb ik wel 6 km gedaan door de weilanden, ik voel me daar totaal niet onveilig qua mensen die me wat aandoen zeg maar , want er staan her en der huizen, maar vooral de autos die met een noodgang lamgscrossen en me soms pas op het laatste moment zien ondanks mijn duidelijke verlichting. Binnenkort zal het wel weer alleen heen en weer over de ventweg zijn, nu kan ik daar ook wel flinke afstanden mee maken, maar tis zo saai Ondertussen heb ik ook mijn 1e les bootcamp gehad. Ongelooflijk, wat een spierpijn! 4 dagen lang echt bij elke stap pijn, haha maarnu ging het wel weer, dus lekker gerend en dan woensdag weer bootcamp
Dat het weer donker is is voor mij ook even een hobbeltje. Maar met goede verlichting ook wel weer prima te doen. Vandaag een snelheidsrecord gelopen: 3 km in 7"55! Nooit eerder gelukt om onder de 8 te lopen. Enige minpuntje: iets te snel na het eten gegaan, moest wat moeite doen om het binnen te houden
Oeioei. Eindhoven komt dichterbij. En ik heb een buikgriepje gehad en deze week bijna geen avond vrij. Vanavond was ouderavond jongste. Morgen moet man voor bloedonderzoek de deur uit. Woensdag gaat man naar voetbalwedstrijd met oudste. Donderdag een kansje dat ik even kan gaan. Maar waarschijnlijk zit ik er dan helemaal doorheen en wil ik alleen maar slapen Vrijdag was er weer iets. Wil me niet te binnen schieten wat t was Zet mijn hoop op t weekend, want de week erna wordt niet veel beter vrees ik.
Je. Ik vind dat ook vervelend dat vroeg donker worden. Ben niet bang en heb wel een lichthesje. Maar vind het toch echt minder leuk. Wauw. Snel! In die tijd loop ik 1 km
3 km onder de 8 min? Dan heb je een snellere 3 km gelopen dan Siffan Hassan ooit gelopen heeft. Zelfs sneller dan het wereldrecord.
ik was ook al aan het rekenen, dit is wel mega snel @Muisje2016 of bedoelde je 3 km met een gemiddelde van 7:55 per km?
Ja, dat klopte van geen kanten! Ik bedoelde in totaal 3km gelopen met een gemiddelde snelheid van 7min55 per kilometer... Een slakkengang en mini-rondje vergeleken met de meesten van jullie. Maar goed, voor mij dus een persoonlijk record.
Ik heb nog nooit in het donker gelopen volgens mij.. ik zie dat ook niet echt zitten. Tenzij ik in de wijk blijf, maar dan loop je echt geen fijne rechte stukken en ik ben in 5 km wel om de wijk heen. Daarna alleen maar buitengebieden die niet verlicht zijn.. Ben benieuwd, dit wordt mijn eerste winter waarin ik weer structureel hardloop en minder tijd heb door kind.
Ik ga toch nog één keer een wedstrijd lopen. Samen met collega's van beleid en een paar cliënten/medewerkers. Dat is toch wel heel leuk. Eind november, de Warandeloop in Tilburg. En het is maar 5 km dus daar draai ik m'n hand niet meer voor om gelukkig. Ik twijfel nog of ik hier op ga trainen zodat ik misschien weer een beetje een snelle tijd kan wegzetten, maar weet het nog niet. Ik loop liever lange afstanden dan korte en hou helemaal niet van intervaltraining..
Geen zin om 2 weekenden achter elkaar heen en weer naar Brabant te rijden, 1,5 uur heen en dan weer terug. De week erop zijn we al in Brabant nl.