Hardlopen topic voor iedereen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mama-in-love, 19 mrt 2023.

1. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Goed bezig allemaal!

ik heb gisteren 4,5 km gelopen. Het plan was 10 maar het stemmetje had gewonnen. Wel super spierpijn vandaag dus misschien was het toch niet alleen m’n hoofd dat moe was ;)

Het plan is morgen weer te lopen maar we zitten de komende weken een paar uur buiten de stad (en dus buiten de sportschool) dus het vereist nu iets meer planning.

Vogelmeisje, Mamafiets en Mama-in-love vinden dit leuk.
  2. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.080
    1.579
    113
    Ik vind het maar frustrerend. Vrijdagmiddag een fietstest gehad van 8 minuten en gevoelsmatig was mijn hartslag torenhoog. De cijfertjes wezen wat anders uit. Zondagmorgen een half uur crosstrainer op de sportschool gedaan. Ging voor mijn gevoel heel lekker, maar hartslag was torenhoog zonder dat ik daar iets van merkte. Heel vreemd. Vanmiddag bij de fysio aangegeven en die had dit nog nooit bij andere patiënten gezien als gevolg van corona. Hij gaat het wel bij collega’s navragen. Advies was om eventueel contact op te nemen met huisarts. Ik mag van hem wel blijven sporten.

3. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Ik word helemaal enthousiast van jullie enthousiasme.
    Ik heb besloten om de lessen van Evy (heb nog de oude van vroeger) te doen met wandelen en snelwandelen. Daarna opnieuw beginnen maar dan met hardlopen. Het gaat dus even duren voor ik 5km ren, maar ik ben erg gemotiveerd

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat leuk om te lezen!! Kom hier maar elke dag meekletsen dat is altijd weer het extra zetje om door te zetten! Veel succes!

tessa321 vindt dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heerlijk gelopen net. Eindelijk weinig wind.
    Intervaltraining. 10 minuten rustig inlopen. Daarna 8 x 1 minuut stevig tempo, en telkens 1 minuut wandelen daarna. 5 minuten rustig uitlopen. Ging lekker!

Marre1985, Dubbelgeluk, leentje86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Zo'n intervaltraining ga in ook eens proberen :thumup:

Net 4,65 km gedaan, 6,03 min/km. In juni is er een wedstrijd in de buurt, 5 km, ik ben van plan me in te schijven, dan heb ik dat mooi als doel.
    Mooi weer trouwens net om te lopen, weinig wind, niet koud, droog

Liekje81 vindt dit leuk.
  7. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Een marathon, wauw! Lijkt mij echt heel zwaar.

@Marre1985 Misschien niet zo ver als je gewild had, maar goed van je dat je bent gaan lopen! Ben je vandaag nog gegaan?

@tessa321 Leuk dat je ook enthousiast bent geworden. Ik heb ook nog een oude Evy. Denk dat die wel 15 jaar oud is. Werkt nog prima, alleen is de muziek wat oud. Zet 'm op!

@Liekje81 Volgens mij hebben wij net dezelfde training gedaan.

10 warming up, 8x 1 minuut hardlopen met tussendoor 1 minuut wandelen en als afsluiter 2 minuten hardlopen. Ik probeer iemand naar een hoger tempo te krijgen. Nu 2 dagen interval gedaan en het lijkt goed te gaan. Tempo ligt nu rond de 4'50 per minuut.

Vrijdag weer test 12 minutenloop: afstand 2.200 meter. :thumup:

8. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    Hier ook weer gelopen, 7 km op een rustig tempo. Volgende week staat hier ook een intervaltraining op de planning.
    Deze week een rustige week, met rustige loopjes.
    Heerlijk hardloopweertje inderdaad. Al was ik wel te warm gekleed merkte ik... vind dat in deze tijd altijd lastig.

Esther wauw een marathon! Gaaf hoor!

Tessa; wat leuk dat je hier ook mee komt schrijven! Werkt toch ook wel als een stok achter de deur vind ik.

Vogelmeisje vindt dit leuk.
  9. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    Wat leuk, een hardlooptopic!

ik ben al ontzettend vaak begonnen en met zo vaak ook weer gestopt!
    dat stoppen had wisselende oorzaken, maar voornamelijk knieklachten.

begin 2021 (tijdens Corona) met advies op afstand goede loopschoenen gekocht bij een gerenommeerde zaak. Helaas kon dat niet met een echte loopanalyse.
    De afgelopen 2 jaar ook weer diverse pogingen tot opbouw gedaan en begin dit jaar bij de atletiek vereniging begonnen met start 2 run. In februari de rondloop (25 minuten aan 1 stuk) gelopen. En nu weer aan het kwakkelen met m’n knieën.
    Volgende week heb ik een afspraak voor een loopanalyse en nieuwe schoenen ingepland!

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.392
    30.704
    113
    Vrouw
    Iets te vroeg nog voor mij.
    Eerst maar weer eens een 5 in Maastricht (juni).
    Misschien na de zomer een 10 in Eindhoven.
    Dan dat stabiel houden. En als ik me git genoeg voel en blijf voelen.... wie weet.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.392
    30.704
    113
    Vrouw
    Lastig hoor.
    Train je ook met hartslagmeter? En komt je gevoel dan ook overeen met de metingen?

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.392
    30.704
    113
    Vrouw
    Vervelend van je knieën.
    Misschien kan je 1 training per week minder doen en dan een andere sport op die dag (zwemmen bijvoorbeeld)

Of een keer een sportfysio raadplegen. Wellicht hebben ze bij de vereniging ook nuttige tips.

13. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.080
    1.579
    113
    Ik heb de hartslag niet zichtbaar op het horloge tijdens de training. Meestal kan ik dat wel redelijk goed inschatten als de hartslag hoog is. Maar mijn maximale hartslag is ook hoog (bepaald tijdens een sportmedische keuring). Dus op zich schrik ik niet zo van een hoge hartslag. Maar als ik voor mijn gevoel redelijk rustig heb getraind en de hartslag is dan zo hoog dan is dat vreemd. Maar ik heb braaf een afspraak gemaakt bij de huisarts voor morgenochtend. Vantevoren wel eerst een rondje lopen.

Mamafiets vindt dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.392
    30.704
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag een training op de planning staan. Maar ben net pas thuis (bij mijn moeder geweest, die gisteren geopereerd was). En ik ben gruwelijk moe.

Misschien hijs ik me nog overeind straks. Anders schuif ik 'm naar morgen .

15. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.080
    1.579
    113
    Ik denk dat ik ook aan Maastrichts Mooiste mee ga doen. Tenminste duimen dat die wel doorgaat. De Roermond City Run op 16 april gaat niet door ivm te weinig vrijwilligers. En Running festival Maastricht in mei gaat ook al niet door.

Eindhoven is heel leuk om te lopen. In september zijn er ook nog verschillende wedstrijden in Limburg.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.392
    30.704
    113
    Vrouw
    Leuk!
    Welke afstand?
    Hoop dat het doorgaat idd. Motiveert mij enorm om voor een specifiek evenement te trainen.

17. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    ik loop maar 1/2x per week… en ik kom idd bij de sport fysio :)

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Hebben jullie een smartwatch trouwens waar he alles op bijhoudt? En zo ja, welke?

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier alleen een Garmin Forerunner 45. Smartwatch doe ik niks mee en vind ik niet zo boeiend. Dus een simpele Garmin die gewoon mn snelheid, afstand, calorien, hartslag wel meet. Hartslag doe ik niks mee trouwens. En ik kan in mn telefoon het horloge uitlezen.

Marre1985 en riean vinden dit leuk.
  20. OliJul

OliJul Actief lid

17 feb 2023
    346
    222
    43
    Vrouw
    Nee, Runkeeper op m’n telefoon. Thats it.

riean en Mama-in-love vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina