Hardlopen......wie kan mij adviseren?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar bij onze runnersworld moet je over de vloer een rondje lopen en filmen ze dat en bekijken de beelden. Dat is beter dan een loopband denk ik?

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Ik heb mijn schoenen ook bij runnersworld vandaan. Waren rond de 140 euro van asics. Maar binnen merken heb je ook weer diverse modellen. Ik werd ook gefilmd tijdens het lopen op een normale vloer, ik kwam op alle fronten op mijn huidige schoenen uit en ze lopen heel prettig!

Qua uitset zou ik adviseren:
    - lange broek (strak)
    - knie/ driekwart broek (strak)
    - sportbeha
    - zweetshirt
    - shirt lange mouwen of een jasje (jasje vind ik vaak wat benauwend ook al zijn ze 'ademend'.
    - korte mouwen voor de mooie dagen
    - goede sokken

Ik heb allemaal verschillende merken inmiddels verzameld van mijn kleding. Al heb ik voornamelijk Nike, Asics en Craft.

3. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb saucony ongeveer 130,-
    Schoenen zijn, aangezien het een blessuregevoelige sport is, het allerbelangrijkste. Ik heb ze ook bij runnersworld gehaald.

Kleding is bijzaak. Een sportbh zou ik wel een goede pakken.
    Wil je 4 seizoenen / hele jaar hardlopen. Dan zou ik hier voor gaan.
    - ondershirt voor zweet. Deze houdt je in de winter ook warm.
    - hardloop shirt
    - warmte vest of trui
    - windjack (handig als het in fluroiserende kleur is, zorg dat je gezien wordt
    - naadloze sokken
    - lange strakke broek, met 'fleece' binnenlaagje voor de winter. 3/4 of kort voor de zomer. Strak is fijner dan los.
    - belt voor je drinken, sleutel, evt gsm.

Decathlon heeft prima dingen!

4. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    O ja, in de winter een muts en handschoenen van hetzelfde stretch materiaal

5. Treez

Treez Niet meer actief

Mijn schoenen kosten in Nederland 169, maar ik koop ze altijd via eBay voor 90 euro. Ik loop altijd op asics nimbus gel en dan de nieuwste versie die dan verkrijgbaar is.

Qua hardloopbroek vind ik het belangrijk dat de broek niet afzakt tijdens het lopen. Ik ga in het pashokje altijd even flink springen, want niks is zo irritant als je continue moet hijsen tijdens het lopen. Beha's heb ik altijd van shockbra en mijn shirts zoveel mogelijk naadloos, zodat het niet gaat scheuren. Goede sportsokken, met zo min mogelijk naden, vind ik ook essentieel. Vooral bij lange afstanden kunnen je sokken nogal gaan irriteren. Goede hardloopkleding hoeft trouwens niet duur te zijn. Ik koop o.a. bij de h&m, decathlon en online bij de Lidl. Ook wel in de gewone sportwinkel, maar ik ben verslaafd aan het kopen van sportkleding. Van mij het ook lekker knallen met kleur :D.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Afhankelijk waar je woont natuurlijk, maar ik ben fan van pk run in dodewaard. Hier hebben ze een (rechte) binnenbaan en dan filmen ze je looptechniek. Ze hebben ook veel kleding, van betaalbaar (odlo en zo) tot wat duurder zoals gore. Ben ook weleens geslaagd in de koopjeshoek :).
    Als je van iets verder komt, kun je ook een afspraak maken.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ben inmiddels voor nieuwe schoenen aan het rondneuzen en ga vanmiddag naar de Decathlon om Kalenji te passen.
    De prijs is goed , maar bovenal de reviews beloven veel goeds !
    Daar koop ik ook mijn kleding van bovenstaande merk, erg tevreden.

8. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Mijn man zweert bij loopschoenen van de decathlon. Ze zitten erg goed en hij heeft nergens last van.
    Omdat hij lopen op de straat afwisselt met Finse piste, heeft hij twee types schoenen.

Verder verschillende loopbroeken (toch 2-3stuks bij meermaals per week lopen) en fluo truitjes. Zowel korte als lange mouwen.

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik haal mijn hardloop kleding bij de Lidl. Bevalt mij prima, ben er echt heel tevreden over. Inclusief hun sport bh's. Heb ook wel ns wat mee genomen bij de Kruidvat (van de Leontien lijn). Dat zit ook wel goed. Ik heb 1 hele goede sport bh van shock absorber. Die kan wel iets meer hebben, maar omdat die 6 keer zo duur is als de Lidl sport bh's houd ik het nu even bij de Lidl.

Schoenen heb ik van Nike. Zitten heel lekker. Maar die kun je beter in de winkel uitzoeken en uitproberen. Ik heb een halve maat groter als m'n 'echte' schoenmaat.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Weet iemand trouwens waarom je al die sportkleding niet met wasverzachter mag wassen? Ik vind dat best vervelend namelijk.

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    De schoenen van dekathlon bevielen mij helemaal niet....

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik dacht dat het dan niet functioneel blijft, doordat je de poriën verstopt. Dan ademt het niet goed meer.

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Klopt

14. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28

Een loopband is sowieso anders dan over de vloer. Ik kan niet eens rennen op een loopband ;)

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb ze inmiddels gekocht, en mag ze 30 dagen gratis uitproberen (is een actie nu, dus zeker doen !)

16. Treez

Treez Niet meer actief

Nooit geweten dat dit niet mag. Ik doe het al jaren en ik merk niet dat mijn sportkleding niet 'ademt'.

17. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik was ze ook gewoon met wasverzachter. Nooit wat van gedacht

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wbt je schoenen kun je ook eens een oud paar schoenen/sneakers uit je kast trekken en de zool bekijken. Deze hebben een slijtpatroon. Zo kun je zien of en waar je eventueel ondersteuning nodig hebt in je hardloopschoenen. Je kunt ze ook meenemen naar de winkel om te laten beoordelen.

Kleding zou ik toch gewoon passen. Het ene merk is het andere niet zeg maar. Veel goeds gehoord over Leontien (van Kruidvat). Ik zelf zweer bij Nike, zowel schoenen als kleding.

19. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Vanmiddag eindelijk goede schoenen gekocht. Bij Runnersworld idd.
    Zag ze achteraf online €40,- goedkoper, daar baal ik best wel van.
    Het is dat ik zo deskundig ben geholpen anders had ik ze teruggebracht. Maar dat vind ik zo lullig nu.
    Ga ze dalijk gelijk uitproberen.

Kleding is volgend project

Deel Deze Pagina