Hardlopen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Manuela79, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Isra, ik zal niks forceren hoor, weet uit ervaring hoe dat af kan lopen helaas. Ik ben niet voor neits weer eens opnieuw begonnen.

Mijn fysio zegt dat ik door de pijn heen mag lopen, zolang het niet steekt en alleen maar zeurt is het niet zo erg. Ik moet juist mijn spieren in beweging houden.

Vandaag nogmaals les 20 gedaan, ging eigenlijk heel goed. Gister dus wel bij de fysio geweest en ze heeft me weer flink aangepakt, maar weinig last, alleen mijn rechter bil doet zeer, maar dat is even niet anders. Ik zit nu eenmaal erg strak in mijn spieren. Ik moet nu eenmaal met mijn hypertonie leren leven en ik heb besloten dat ik me er niet door laat beperken als dat niet strikt noodzakelijk is voor mijn gezondheid.

Helaas was het hier wel bewolkt, maar nu breekt de zon hier ook langzaam door en morgen wordt het heerlijk weer, dus wie weet morgen ene nieuwe les.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ben sinds vandaag ook begonnen met hardlopen en heb dankzij jullie de podcast gevonden! Dank dames!
    Is die een beetje te doen? Ik loop veel te snel namelijk, op tempo lopen zodat je nog kunt praten kan ik dus niet... En conditie heb ik al helemaal niet, dus ben benieuwd of het een beetje te doen is...
    Ik heb ook veel moeite met mensen om me heen, maar ik zal wel moeten. Vinden jullie dat niet vervelend?

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoe bedoel je dat Guppie?

Ik heb de eerste 14 lessen overgeslagen, maar idd is een tempo waarin je nog redelijk normaal een gesprek kunt voeren het beste tempo om te beginnen.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hier in de wijk zijn nogal wat mensen op de been, vooral 's avonds met mooi weer. Voel ik me nogal bekeken. Een aangezien ik moet beginnen met 1 min lopen, 1 min wandelen enz voel ik me zo'n nerd... Maar goed, langer lopen lukt me echt niet!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik begrijp je gevoel Guppie. Maar toch snappen de mede sporters het wel wat je aan het doen bent.

Maar zo moet je echt beginnen. En begin inderdaad langzaam, dus joggen.
    En tel je passen zodat je in een ritme komt. En adem door je neus in en mond uit. Ritme is belangrijk. Dat doe ik pas sinds kort goed. Mijn zwager weet er veel van ( vanuit zijn beroep) en heeft me op weg geholpen.

Ik mag vrijdag weer ( dan kan ik weer, ;) ) en ik kan niet wachten. :D

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja op twee passen in en weer uit ademen. 2 in, 2 uit.

Beginnen kan moeilijk zijn, maar het gaat echt heel snel beter. Commentaar krijg je echt alleen van mensen die zelf te beroerd zijn om te sporten hoor. Sporters vinden het helemaal geen probleem als je om en om een minuut loopt.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Precies, zo is het.

En het verbetert echt heel snel. Dus lang loop je niet kort achterelkaar.

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier les 17 er weer op zitten. Al een half uur geleden heb al gedoucht maar nog een kop als een tomaat haha. Ik kan niet zweten dus hou alle warmte vast maar verder ging het lekker!

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    woehoe berna, goed gedaan! dat is voor mij nog toekomstmuziek ;)

guppie niks van aantrekken hoor, gewoon lekker gaan lopen

heb vanavond les drie gedaan, ging goed..heerlijk dat je ook nog veel mag wandelen nu! ben steeds weer trots als ik het gedaan heb.
    wel wat last van mijn voet, hoop dat het niet erger wordt...
    en haha, ik liep nu voor t eerst in het licht (andere avonden steeds laat gegaan)..bedacht me dat ik ook maar s een beetje toonbare outfit moet gaan scoren..loop nu in trainingsboek van mijn man :oops: met fleecetrui en ander trainingsjack erbij.. :) ach dat mag de pret niet drukken...

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Goed hoor dames :D

11. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik hoop vrijdag mijn runningschoenen binnen te hebben (vandaag besteld) en wil dit weekeinde beginnen met Evy! De lessen heb ik al gedownload en op mijn MP3-speler gezet, dus ik ben er klaar voor!

Jullie zijn al iets langer bezig lees ik... Ik geloof dat het iedereen wel goed bevalt, toch? Ben zo benieuwd!

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    moet je schijt aan hebben hoor!Ik voel me ook bekeken door hardlopers die wel slank zijn en harder lopen>boeie!
    Ik loop lekker een half uurtje en voel me daarna fantastisch,een hoop mensen doen helemaal niks en slibben helemaal dicht,jij bent tenminste goed bezig! :p

13. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    goed gezegd chillin!

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Jemig wat vind ik het nog zwaar zeg! Ik kan het echt nog niet goed volhouden.
    Heb het er ook al met mijn man over gehad, hij loopt al heel lang. Ik kan gewoon niet doorgaan als ik buiten adem ben. Ik ben ook bang dat ik de boel forceer, dus dan stop ik maar weer...
    Was gisteren wel helemaal kapot, maar niet al te veel spierpijn, dus denk dat ik goed gedoseerd heb. Ik voel me al wel fitter! Ik ga gewoon lekker door....

Adem halen om de 2 passen ga ik eens proberen, mijn man doet om de 3, maar dat red ik niet!

15. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hoi meiden
    mag ik me ook aansluiten bij jullie ?
    heb vanmorgen voor het eerst hard gelopen samen met evy ! eingelijk ben ik er best wel tevreden over ,viel me nix tegen had dit echt niet verwacht van mezelf had gedacht het veel moeilijker en zwaarder te hebben !
    voel me heerlijk nu en kijk stiekum al weer een beetje uit naar zondag dan mag ik weer !

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    goedzo mamamakka!
    ga zo door ;)

en guppie fijn dat je wat fitter bent, en wat misschien helpt, is iets langszamer lopen dan..al "tippel" je maar heel langzaam, en al sta je voor je gevoel bijna stil, dan nog ben je goed bezig..tis beter om de tijd uit te lopen, want stoppen is jammer! maar alle begin is moeilijk.

ik ga vanavond voor les 4 denk ik..

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vanochtend rond 11 uur gaan lopen, maar dat was al warm hoor, pffff Ik had alleen wel een lange broek aan, dus dat kan nu wel een korte worden. ( witte beentjes, :) )

En weer blijven steken op 20 minuten. Ik baal wel een beetje. Mijn lichaam wil dan niet meer. Mijn uithoudingsvermogen wel.

Misschien moet ik beter eten voor ik ga rennen. :(

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bo probeer je 20 minuten aan een stuk te lopen? Misschien met je dan gewoon eerst 3 x 10 minuten proberen en dan steeds 1 minuut pauze. Als dat lukt doe je bijvoorbeeld 2 x 15 en dan 20 + 10 en dan 30 minuten.

19. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Evy was weer zo fier op mij vandaag! :D
    Gaat ook elke keer steeds beter!

Wat een goed tip van die ademhaling! Dat ging bij mij ook niet lekker, maar zal dit nu eens proberen.

Even wat anders: Zijn bij jullie jasjes van de Aldi de ritsen ook zo beroerd? Ik heb mijn jasje al weggegooit. Kreeg de rits niet meer naar beneden...en een nieuwe rits is duurder dan het jasje zelf....;) Heb maar een nieuwe besteld, is toch wel makkelijk zo'n jasje :)

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Jasjes zijn wel fijn ja

Deel Deze Pagina