Weet niet of je het al doet, maar wat goed helpt tegen blaren is twee paar sokken dragen en eventueel de gevoelige plekken met sporttape beplakken. @Loeki2: Gefeliciteerd met je dochter!! Ik blijf het uitstellen om weer te beginnen, maar het wordt nu woensdag, dan kan ik weer fijn wo, vrij en zondag rennen, dit was een ideeal ritme!
Goed ter voorkoming en tegen blaren: Voor het lopen je voet insmeren met van vaseline. Op de blaar Compeet blarenplijsters plakken. @ juut26: Ik heb die van Bongercorp, maar die zijn helaas niet compleet. Off topic, bedankt dames.
@ juut26 ik heb tot nu toe rust gehouden , maar als me mannetje dadelijk wakker is ( nachtdienst) dan ga ik proberen even te lopen ,wel voor de zekerheid knieband om mocht het nu weer niet goed gaan ,ga ik er wel wat mee doen . Ben zo wie zo van plan om binnen kort naar run2 day te gaan looptest doen en eventueel nieuwe schoenen .
Ik ben er nu achter gekomen dat verkeerde schoenen mij waarschijnlijk aan mijn knieblessure geholpen hebben. Jaren lang goed gelopen op Assics, koop ik een keer Nike en ben ik gelijk de klos, nu weer op Assics en nergens last van.
Op www.keep-running.be kun je nu de podcasts BESTELLEN. Voor 12.50 euro per cursus. Er komt naast de bestaande 0-5 km en de 5-10 km ook een serie van 10-15 km.
Ik meld me ook weer even... Ik ben 3 weken geleden nogal beroerd van mijn nieuwe paard gevallen en lag even uit de roulatie door gekneusde ribben. Maar nu gaat het weer en ik heb deze week les 1 en 2 maar opnieuw gedaan. Ik schrijf weer trouw mee na elke hardloopsessie.
Pijnlijk Mrijn. Ik heb het ook eens gehad, daarna nooit meer paard gereden. Blijf er ver bij uit de buurt, hardlopen is veiliger ik sta graag met beide benen op de grond.
Gaat het nu wel weer dan met je ribben Mrijn?? Ik heb gister alweer les 16 gedaan, gaat echt snel, zit nu op de helft zegt Evy. Het gaat me tot nu toe redelijk makkelijk af. Maar volgens het schema wordt het volgende week best pittig, dus ben benieuwd. Merk wel dat mijn conditie echt al verbeterd is Hebben jullie ook dat het de ene keer makkelijker gaat dan de andere keer? Moet nog steeds voor goede hardloopschoenen kijken...zal dat van de week eens doen..
Je bent bij les 16 toch al lang over de helft, of zou ze de afstand bedoelen. Ik heb me daar toen ook over verbaasd, volgens mij herhaalde ze het in les 17 en/of 18 ook nog en toen dacht ik echt ... hoe kan dat nou 2x 18 is toch 36 en niet 27 lessen. Vandaag heb ik les 3 uit de tweede serie gelopen. Hier zit een warming-up van 10 minuten in en 4x een versnelling van 30 seconden. Helaas kreeg ik al na 15 minuten zo'n erge last van miltsteek dat ik amper nog verder kon lopen en 4x versnellen werd 4x wandelen helaas. Morgen of overmorgen deze les nog maar eens herhalen.
@Mrijn, jeetje wat vervelend gekneusde ribben, succes met herstellen @Naatje: Goed bezig, les 16 al! Ik vind het de ene keer ook zwaarder dan de andere. Ligt er ook aan of ik 's ochtends of 's avonds loop. Ik geloof dat het me 's avonds beter af gaat. @Loeki: Fijn dat je nu de tweede serie ook helemaal hebt, succes! Hopelijk de volgende keer geen last van je milt Ik heb vandaag ookw eer gelopen na twee weken rust vanwege mijn knieen. En het ging goed, ben zo blij! Ik ben wel weer terug bij les 7 omdat ik een paar weken nisk gedaan had, maar dat halen we wel in. Tip van de vaseline is trouwens erg goed! Ik doe nog wel twee paar sokken aan om nog meer wrijving te voorkomen, maar vaseline gaat een stuk sneller dan hele voet intapen
twee paar sokken kunnen de wrijving ook juist verergeren. Heb je wel speciale hardloopsokken? Die zijn naadloos en dus beter om blaren te voorkomen. Echt goede sokken koop je van Falcke, de RU4 zijn het beste naar mijn idee. Maar wil je liever geen 15 euro per paar sokken betalen dan heeft de HEMA ook hardloopsokken. Ik vind die van Falcke echter zo goed dat ik er 8 paar van heb en nooit andere sokken draag, ook als ik niet hardloop draag ik alleen nog RU4.
Ik heb inderdaad ook Falcke sokken, die zijn inderdaad fijn, maar kostbaar! Dus wissel een beetje af, twee paar gewonen sokken of falcke sokken Ik vroeg me trouwens af of iemand hier wel eens gaat lopen met z'n kindje? Dat lijkt mij wel ideaal, dan kan ik ook gaan lopen als mijn man niet thuis is. Ik kan alleen niet echt een goede wagen vinden die geschikt is (wel een van boven de 300e maar dat is me wat te duur). Heeft iemand hier ervaring mee?
Vandaag heb ik es 3 van de tweede serie gelopen. Zo dat was pittig zeg. 7 minuten warming up, dan stretchen, 25 minuten lopen met 3x versnellen en dan nog 10 minuten uitlopen. Heeft iemand de nieuwe series van Evy al gedownload? Hoe zijn die, ik heb gelezen dat het andere muziek is. Wellicht ook andere schema's?
Hai lopende dames, Ik heb hier even snel door het topic gekeken, en hoop dat ik niet teveel 'inbreek'. Zoals ik lees wordt hier lekker getraind. Ik loop zelf sinds ik met roken gestopt ben (juni 2007) en trainde tot de kinderwens 4/5 keer per week. Wel opgebouwd natuurlijk, ben begonnen met 3 km, naar 5, naar 7, naar 10, naar 13, naar 15 en nu rond 17. Maar ik train minder ivm te laag bmi. Ik heb een 10 km wedstrijd gelopen, maar train nu dus nog maar 2 keer per week. De andere trainingsdagen worden ingevuld met poweryoga. Ik zit eind ronde twee voor ons eerste kindje! Ik zou het leuk vinden om mee te kleppen over lopen, ervaringen, motivatie, maar zit ook met een vraag. Voor zover ik nu even snel zie zijn de meesten hier al moeder. Ik vraag me af: trainden jullie ook tijdens het proberen zwanger te raken? Ik ben erg slecht in het voelen van mijn grenzen (het is een lang verhaal, maar ik trainde dus veel te veel en at veel te weinig en raakte toen weer in een oude eetstoornis/sport val en was tot een maand geleden nog te licht). Nu ben ik echt weer op heel gezond gewicht, en dat merk ik ook aan hoe lekker trainen voelt (meer opbouwend en minder vermoeiend). Toch weet ik niet wat er op div. zwangerschapssites bedoeld wordt met 'niet te intensief trainen'. Ik ren makkelijk 16 km weg, per week dus rond de 30 km hardlopen. Iemand raad/ervaring/...?
Ik heb altijd getraind, ook tijdens het zwanger raken en het zwanger zijn. Zelfs nog wedstrijden gelopen toen ik 4 maanden zwanger was. Gaat dan niet echt snel meer, maar helaas daarna moeten stoppen ivm met complicaties (die niets met het hardlopen te maken hadden) tijdens de zwangerschap. Nu eindelijk weer begonnen.
Hoe gaat het dames? Ik krijg meer last van mijn heup, dus nu moet ik ook oefeningen doen om de binnenkant van mijn been te versterken, naast rekoefeningen. Ook moet ik volgende week bij de fysio op de loopband lopen. Baal er wel van. Ik mag gewoon lopen, ook opbouwen, alleen het aantal versnellingen mag ik niet opvoeren. Jammer, want juist die intervaltraining geeft je meer snelheid en dat willen we toch ook wel een beetje nu de conditie goed is.
he loeki verveledn voor je meid , kan me voorstellen dat je er van baalt ! had je al langer last van je heup dan ? hier gaat het wel weer lekker heb vanochtend les 8 gelopen vond hem wel pittig hoor maar wel te doen !
@evenstar: welkom! Leuk dat je komt meekletsen, misschien goed om je vraag even aan een verloskundige hier op het forum te stellen, dan weet je het zeker. @Loeki wat vervelend dat je nu weer opgehouden wordt, hoop dat de fysio helpt Ik ga vanavond les 10 lopen, dus mijn achetrstand heb ik iig weer ingehaald. Em heb kleren bij hardloopaanbiedingen.nl besteld, scheelde best veel met kleding in winkel, vooral omdat je bij besteding boven een bepaald bedrag gratis iets mag uitzoeken. Maar goed, ik moet het eerst nog maar eens krijgen en dan oordelen!
heb een beetje een dipje ben nu bij las 15 en kan me ineens er moeilijk toe zetten steeds.. jammer..ik ga wel en ben na afloop ook wel trots hoor, maar ik ben niet zo gemotiveerd.. maar goed, ga zo toch mn trimpakkie aan doen en lopen (man heeft meivakantie dus dat is wel fijn!) wannebemama leuk nieuwe kleren besteld, wie weet rent dat nog beter! loeki wel balen ja, maar je kunt niet anders als het advies opvolgen natuurlijk..sterkte
ah jammer juut maar wel goed van je dat je toch gewoon gaat , hoop echt voor je dat je je motivatie terug krijgt want je bent zo goed bezig nu ! we zijn fier op je ( denk ik zo iets was het toch ? hahah)