mamamakka thnx, lief van je.. nou het leek wel of evi het aanvoelde, want na afloop van deze les kreeg ik een dikke kus (had ik verdiend zei ze..) maar er gebeurde zo iets stoms, ben er nog kwaad om. was zo mn best aan t doen, en me aan t verbijten om vol te houden..staat er een mannetje van middelbare leeftijd langs de kant, zegt iets, dus ik mn doppie uit mn oor.. weet je wat ie zegt?!?! .."Dat tempo ligt ook niet erg hoog he, is het wel.." O GRRRR ik kon m wel slaan, heb t maar niet gedaan maar was er erg chagrijnig door!
Dat hoor ik ook regelmatig Juut, roep dan altijd terug dat ze wel een uurtje mee mogen hollen. Kijken of ze dat zelf volhouden. Niks van aantrekken hoor. Nou waarschijnlijk is de slijmbeursontsteking toch een gevolg van mijn eerdere knieblessure. Mijn knie heeft dus problemen gehad, daardoor is de spier aan den binnenkant van mijn bovenbeen 'uitgevallen' ter bescherming van je beenspieren en doordat die spier nu niet meer genoeg kracht heeft krijg ik dus problemen in mijn heup. Gelukkig gaat het met fysio en oefeningen wel beter, nu alleen consequent die oefeningen doen. 3x daags, 3x 10 oefeningen van 10 seconden. leuk joh NOT Ik ben toe aan les 5 van de tweede serie, alleen helemaal geen tijd gehad vandaag. Morgen Bodybalance en vrijdag RPM, dus het wordt niet eerder dan het weekend dat ik weer kan lopen.
Ik heb vanavond weer gelopen, na 5 dagen rust. Ik had vorige week behoorlijk last van mijn heup, tijdens en na het lopen en de fysio heeft me dinsdag flink beetgenomen, dus ik was een beetje voorzichtig de afgelopen dagen. Mijn knie zeurde ook al sinds woensdag. Dus ik met hoop een vrees begonnen aan les 5 ... en toen koos ik een ronde die veel langer was dan mijn les ... 9,5 km bleek het uiteindelijk te zijn. Dus aan het einde van de les was ik nog ruim 2 km van huis. Rustig doorgelopen en bijna thuis had ik echt het idee dat ik nog wel 5 km kon lopen. Het liep zo onwijs lekker, ik heb echt in jaren niet zo lekker gelopen. Ik ben helemaal happy en trots op mezelf. Bijna 10 km gelopen, dat had ik me 3 maanden geleden niet voor kunnen stellen.
=D> =D> =D> =D> WAUW! Supergoed gedaan loeki! Had je hiervoor ook geen hardloopervaring (dat heb ik even gemist, en ik ben te lui om terug te lezen) Wat fijn dat je geen klachten had tijdens het lopen en het zo onwijs lang volhield! Ik ga morgen voor les 16 als het lukt tussen alle moederdagbezoekjes door.
Ja ik ben herstellende van een blessure en een zwangerschap, maar ik kom veel sneller terug in mijn ritme dan ik verwacht had, zeker dankzij jullie en Evy hoor. Moet maandag weer naar de fysio, dan moet ik op de loopband lopen, want ik houd toch langer last van die slijmbeursontsteking dan ze gehoopt en verwacht had (en weer eens wijk ik af van alle boekjes en regeltjes)
Hoi Dames! Wat een goede tip zeg, dat hardlopen met mp3. Bedankt daarvoor! Ik ben vandaag vol enthousiasme begonnen. Ik was al eerder begonnen met hardlopen maar de motivatie was op een gegeven moment een beetje weg. Ook vond ik het nogal een gedoe om een trainingsschema van papier uit te voeren. Steeds letten op minuten ging me niet zo goed af en ik vond het eerlijk gezegd nogal een gedoe... Dit is ideaal, nu hopen dat ik de motivatie vol kan houden . Succes allemaal!
Hahaha, zie dat dit topic vandaag precies 2 maanden geleden geopend is. Had op 10 maart nooit verwacht dat ik 9 weken later weer 10 km zou lopen SUPER mijn dank ook aan jullie.
Wat geweldig Loeki! Dat moet een opluchting geweest zijn ook. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het is om niet te kunnen lopen, heb eerder wel eens koest moeten houden met een beginnende achillesblessure. Ik heb me net voor een 10 km opgegeven. Ik ga zoals iemand hierboven suggereerde wel vragen aan een verloskundige hier of trainen in mijn mate mijn vruchtbaarheid niet als nog kan beinvloeden. Deze ronde (tweede) was het helaas niet raak, maar die wedstrijd is pas 21 juni. Ik dacht er zelf aan om het te laten zitten mocht ik positief testen voor die tijd? Ik heb nooit met lessen gelopen trouwens, maar ik train tegenwoordig ook vrij ongestructureerd omdat ik minder ben gaan trainen. Vroeger 4 keer pw en dan een echt lange duur, een interval, een rustige middelduur en een tempoloop. Nu loop ik steeds lang en vrij rustig.
Ik schaam me diep dames... ik heb jullie heel erg verwaasloosd Net als Evy trouwens! Net weer sinds lange tijd wezen lopen en tot mijn verbazing ging het erg goed! Beter als de vorige keren en dat ondanks de harde wind Ik moet echt weer vaker hier komen want ik heb een flinke schop onder mijn kont steeds nodig om weer te gaan....
Heerlijk als je dan toch nogsteeds conditie hebt! Meestal valt het wel mee als je een tijdje niet gelopen hebt. En door vaker lopen ga je je vanzelf gemotiveerder voelen- en het is lang licht nu, en mooi weer... maar die wind!!! Ik deed echt beroerd lang over mijn stuk, terwijl ik juist extra hard de pas erin had. Dat loont voor je gevoel helemaal niet.
Hahahahaha ik ook! Leuk! Als ik positief test voor die tijd (duimduimerduimst) dan kom ik gewoon gillen naar alle dames. Of in een sukkeldrafje rennen. Ach ik zie het wel. Ik baal van gisteren met trainen zeg. Ik heb een Nikeplus horloge en daar kan je je tempo op zien. Dus ik op tempo lopen, echt flink hard voor een groot stuk van het rondje. En dat rondje moet echt 10 km zijn, dat heeft hij tot nu toe altijd aangegeven. Maar goed, nu liep ik de hele tijd onder de 5 minuten per km, en toch stond hij op 9 km en had ik opeens een tempo van bijna 6 min/km. Grrrr. Ik liep mijn vorige 10 km wedstrijd in 46:33, maar dat was een heel grote wedstrijd en ik denk dat het wel hielp dat er nog veeeeel snellere dames waren. Met trainingen meestal rond de 50, en dan had ik voor mijn gevoel ook echt gedraafd als een wildevrouw. Maar ja, ik heb echt een tijd minder hard getraind om mijn bmi, lijf en cyclus goed op orde te laten komen... ik vrees dat het geen pr gaat worden
IK heb ook gewoon de 4 Mijl gelopen tijdens mijn zwangerschap hoor, ben pas met 5 maanden gestopt en al die tijd heb ik gewoon gelopen. Ik ben al heel blij als ik binnen het uur binnenkom.
Wat goed! Nou dan kan ik dat vast ook wel doen. Misschien is het juist ook goed als ik niet zo krampachtig mijn leven zgn. instel op zwanger worden... alsof ik het er met het hardlopen 'uit' kan hobbelen (je wilt af en toe niet weten wat ik me in mijn hoofd haal...) He met dat mooie weer heb ik zin om elke dag een stuk te rennen, maar dat kan ik beter niet doen [-X
Mijn HA zei dat je alles kunt doen, als je maar niet af valt. Verder is alles goed, maar afvallen is niet bevorderlijk voor het zwanger worden. Ik ben toen gestopt met afvallen en ik was binnen 3 maanden zwanger, dus ik hoop dat het bij jou ook snel raak is. Ik ben al die tijd iig gewoon blijven lopen.
Ik hoop het ook! Ik moest behoorlijk wat aankomen (urgh, meer dan 8 kilo) om mijn bmi weer goed te krijgen en heb behoorlijk ingedamd met trainen. Maar gelukt! De laatste ronde was de eerste met goed gewicht en ik doe steeds een klein beetje meer trainen (en eet veel en veeeeel beter dan voorheen). En het lopen gaat veel beter nu ik weer meer reserves heb, op het laatst liep ik echt op mijn tandvlees. Maar goed. Knop omgezet met babyplannen als extra motivatie. Goed zeg, in drie maanden zwanger... Ik durf het bijna niet te hopen.
Goeiemorgen dames, Ik meld me ook weer... Begin april was ik al gestart met Evy en heb ik hier een berichtje geplaatst, helaas moest ik na 4 keer lopen stoppen vanwege pijn in mijn knie. Pas na bijna drie weken had ik echt nergens last meer van en ben ik heel voorzichtig weer begonnen met hardlopen. Alleen niet meer met Evy, ben bang dat dat iets te snel opbouwde voor mij, dus ik heb nu een MP3-cursus van beatrunning.com (de versie op rockmuziek). Tot nu toe gaat het gelukkig zonder problemen, maar goed, het bouwt dan ook veeeeel rustiger op! Vanavond ga ik alweer voor de zesde keer hardlopen. Nooit gedacht dat ik dit zo lekker zou vinden... Ik heb zelfs sportdingen voor mijn verjaardag gevraagd en gekregen: een petje van Nike, Falcke hardloopsokken, een bottlebelt (soort riem met minibidons eraan) en een bon van de Intersport. Mijn vriend viel bijna van zijn stoel van verbazing Hoe gaat het met het lopen bij jullie? Ik kan me nog niet voorstellen dat ik over een paar maanden 5 km kan lopen, aangezien ik nu op 4 x 2 minuten zit (met steeds 2 minuten wandelen tussendoor)... Herkenbaar?