Hardlopen

Discussion in 'Algemene clubs' started by Manuela79, Mar 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

May 22, 2007
    422
    0
    0
    @wuppie: les 22 is 2 x 15 minuten lopen, ik heb deze les nu 2 keer gedaan, maar ga hem denk ik nog een dede keer doen. Mijn conditie is echt nog niet goed genoeg helaas. Les 23 is trouwens 1x10 en 2x12.

@snoopy: goed dat je door gaat met sporten! Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ook meteen gestopt door misselijkheid, maar daar heb ik achteraf gezien ook spijt van. Maar Evy is inderdaad wel heftig, ik had laatste keer ook een hartslagmeter mee, en die was op sommige momenten 179, oeps...

Jij heb dus een wii fit neem ik aan? Hoe bevalt dat? Wij hebben ook een wii, maar vroeg me wel af of de fit nu echt iets is?

2. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Wat een grote sprong zeg van les 22 naar 23 kan me voorstellen dat je 22 nog een keer loopt.
    Ik vind stoppen naar een aantal minuten en dan weer beginnen zo moeilijk we hebben het wel zo opgebouwd en 1 keer in de week doorlopen.

Wij hebben ook een wii ben dus ook wel benieuwd naar de fit of je er echt moe van wordt.

3. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

May 22, 2007
    422
    0
    0
    Hi mede-hardlopers (of is iedereen gestopt...)

Ik heb vandaag les 24 gelopen en ik moet eerlijk zeggen, ik ben heel fier op mezelf. Ik dnek dat ik eindelijk de zogenaamde 'runnershigh' te pakken heb!

Hoe gaat het bij jullie?

4. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hallo hardlopers/sters,

Ik ben sinds 2 weken weer aan het lopen geslagen met een schema die gemaakt is door de overbuurman. ( die man is erg sportief en is ook zijn werk ). Ik moet nu 5 x 4 minuten met 2 min. wandelen. Al met al is het allemaal nog prima te doen.
    Door mijn onregelmatige werken kan ik niet om de dag, maar ik probeer zeker 2 a 3 keer per week te rennen.

Nu heb ik tot 3 jaar terug veel gelopen met gemak 10 km en dat is ook mijn doel om nu weer rustig een stuk te kunnen lopen .........Supergevoel.

5. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

May 22, 2007
    422
    0
    0
    Hi Lin71, goed dat je weer begonnen bent, succes met het opbouwen!

Mijn doel is ook om binnen een paar maanden 10 km te lopen, lijkt me weer heerlijk!

6. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goed gevoel he wannebe dat je het idee hebt dat je zweeft.

7. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

May 22, 2007
    422
    0
    0
    Hi Lin71, ben jij nog bezig en gaat het goed?

Ik heb net de laatste les van van Evy gedaan, joehoe! Ben zelfs nog wat langer doorgelopen! Deze week nog een keer 5 km lopen en dan ga ik beginnen van de 5-10 km. Ik heb er ceht zin in, zit helemaal in het ritme heerlijk.

Voor degenen die willen gaan beginnen met lopen is Evy echt een aanrader. Soms zitten er een paar grote stappen in, maar uiteindelijk is het heel goed te doen!

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik ben ook begonnen met Evy! Ik ben alleen begonnen bij les 15 en dat was prima te doen. Voor mijn zwangerschap sportte ik ontzettend veel (voetbalde op hoog niveau) en ik denk dat mijn basisconditie nog goed was.
    Ben nu inmiddels bij les 18 en vind het echt heerlijk om te doen. Ik ben van plan 3 tot 4x per week te lopen en ga in oktober de 4 mijl van Groningen lopen. Kan ik lekker fier op mezelf wezen! :D

9. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

May 22, 2007
    422
    0
    0
    Zo goed bezig! Ga je ook weer voetvallen? En misschien een beetje een stomme vraag, maar hoeveel km is 4 mijl?

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hey, ik zie dat hier toch weer gekletst word.

Wannabe.....goed van je zeg. Heerlijk gevoel is dat he als het rennen zo goed gaat.

Ik ren momenteel 2 x in de week. Nog steeds met Evy, maar wel mijn eigen ritme. Ben al regelmatig weer een paar lessen terug gegaan. Vind het wel heerlijk.

Kwebbel

11. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Voetvallen hoop ik niet, voetballen wel! :D;)
    Weet alleen nog niet wanneer, eerst maar even een basisconditie opbouwen. Wil wel weer graag op niveau voetballen maar dan moet ik eerst even zelf weer op niveau komen haha.

Geen stomme vraag hoor! 4 mijl is 6,44 km dus dat moet te doen zijn.

12. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

May 22, 2007
    422
    0
    0
    Voetvallen is een nieuwe sport, alleen nog niet heel populair, beetje blessure gevoelig :D

Dat is inderdaad een goede afstand, dat gaat wel lukken met Evy! Ik ga binnenkort ook even kijken of er in de herfst een leuke loop is van ongeveer 10 km. Lijkt me een goede motivator. Zou de dam-to-dam loop wel leuk vinden, maar dat is iets te ambitieus helaas, misschien volgend jaar

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Maar even uppen voordat hij dicht gaat.

Ik ben gisteravond dan eindelijk voor het eerst geweest. Ik heb een podcast gedownload en op mijn telefoon gezet. Het ging best goed. Morgen ga ik weer.

14. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    hoiiiiiii ik moest ver zoeken naar dit topic!
    Ik wilde even melden dat ik afgelopen weekend voor het eerst een wedstrijd heb gelopen, 5km in 32m1s * trots *

(met dank aan evy, uiteraard ;) )

15. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

May 22, 2007
    422
    0
    0
    Wat goed! Gefeliciteerd!!! Zal een fijn gevoel zijn zeg!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik te moe en misselijk ben om te lopen. Had me zo voorgenomen deze zwangerschap wel door te sporten, maar net als de vorige keer lukt het niet door die 'fijne' eerste 3 maanden...

16. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    he er word toch nog gelopen. :D
    Ik loop ook nog lekker door wel wat dipjes gehad door vakantie en ziekte maar ben nu weer lekker bezig.
    Merk dat ik het snel weer op kan pakken als je even niet geweest ben.
    Dit weekend wil ik een interval traning gaan doen.

Mielen wat goed dat je een wedstrijd heb gelopen en een mooie tijd applaus.

Wannabe mama wat balen dat het nou niet lukt om door te sporten is bij mij ook gebeurt de eerste zwangerschap. hoop dat je het toch weer op kan pakken.

Kwebbeltje heerlijk he even blik op oneindig en lopen maar.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Hoi!

Jullie zijn dus nog goed bezig!

WannabeMama, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben dus ook niet blijven sporten.... was een beetje vergeten dat je flink misselijk en vooral moe kan zijn ;). Maar ik fiets wel regelmatig met dochter, of ga de stad in en dan zijn we ook zo 2 uur onderweg (gelukkig vindt Eva shoppen net zo leuk als ik! :D) Vanmiddag ook geweest, maar op het eind wat buikpijn en een harde buik :(. Ik vind het wel een beetje vroeg daarvoor...
    Verder wil ik weer een beetje wat gaan doen op de wii, een beetje bowlen of tennissen ofzo :)

groetjes,
    Snoopy

18. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb ook al 4 maanden niet gelopen... eerst te misselijk en nu krijg ik van gewoon lopen al snel last van bandenpijn, dus ik begin volgende week met zwangerschapsfitness of zwemmen.

Wannabemama, en Snoopy (beetje laat) gefelie :D

Ik ben ook veel te misselijk geweest, echt tot week 16, het is echt pas NET helemaal weg (en daarvoor heb ik een enorme honger terug, dat had ik in week 5 ook, abnormaal gewoon hahaha).

Hoop dat ik na de bevalling wel weer redelijk snel de boel kan oppakken, maar ja, ik weet niet hoe handig het is met borstvoeding en uberhaupt als je net een kleine frummel hebt :)

Share This Page