Hardlopen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Manuela79, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Idd, goede schoenen en BH. En via google maps kan je je route berekenen en kijken hoeveel je gelopen hebt. Ik kon vorig jaar na 2 maandjes de Dam tot Damloop lopen. En het is idd erg verslavend.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik had al gepost dat je ongeveer 100 tot 150 euro voor een paar schoenen kwijt zult zijn.

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Super! Ben hem nu aan het binnenhalen en het lijkt te lukken. Hoeveel km loop je gemiddeld met deze lessen? Het lijkt me wat lastig om je rondje te plannen als je niet weet hoeveel en hoe snel je gaat lopen.. Super leuke blog trouwens!

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ga uit van 10 km/uur

Oh loopschoenen gaan ongeveer 1000 km mee, dus na ongeveer een jaar is de gemiddelde loper aan nieuwe schoenen toe.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat is mij ook verteld.

Mijn schoenen kosten 109 euro.

De bh heb ik van Hema. Zit echt heel goed.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dan heb je niet mijn cupmaat Bo ;)

Ik heb nu die mp3tjes tot 5km binnen, maar ik wil graag die tot 10 km, iemand een goede link, want die tot 5 km klinken echt goed.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik word nu ook wel nieuwsgierig naar de mp3's.

Nee we hebben een andere maat loeki, :)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    http://bongercorp.com/start2run/

Hier heb ik ze gevonden. Het is ff zoeken, maar ik vind ze wel leuk, gaat gelijk weer jeuken bij mij, morgen toch ff met mijn sportpas langs de Run2Day.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou vriendlief is nu de mp3's op de ipod aan het zetten... nu dus geen weg meer terug ;). Ik moet alleen de komende 3 dagen werken dus ik denk dat ik van het weekend ga beginnen.

10. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    10 km per uur in my dreams... Ik heb de eerste afleveringen even geluisterd en ik denk dat ik heel simpel 15 van huis loop en dan omdraai. Ik woon op het platteland en voor je het weet ben een een paar km van huis.

Heb meteen ook de afleveringen van 5 tot 10 km binnengehaald. Ik ga morgen beginnen bij les 14 van 0-5 km en meteen daarna wil ik door tot de 10 km. Ben helemaal blij met mijn virtuele loopmaatje!

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik loop met een chip voor de Ipod op mijn schoenen. Erg motiverend. Je kan na afloop op de pc zien hoe je hebt gelopen. Ook kan je je runs vergelijken. Ik wil alleen al lopen om de grafiekjes te zien ;)

12. 2bb

2bb Niet meer actief

Heb ik ook van Nike! Werkt super en is motiverend.

succes met lopen!

13. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Oe, dat klinkt niet verkeerd. Leg eens uit hoe dat werkt (merk schoenen, wwlke iPod). Mijn man heeft gps in zijn iPhone (ik heb een ouder model zonder gps) en hij heeft daar een programmaatje opgezet waarmee je achteraf ook je rondje kan bekijken. Het werkt alleen niet echt. Hij is al een keer in het water geëindigd en op de snelweg (volgens de Mac dan...)

14. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik ben net weer begonnen :-D
    Heb een schema van hardloopschema.nl voor beginners.

Voor mijn zwangerschap had ik ook een schema van deze site en zat ik uiteindelijk op 30 minuten aaneengesloten lopen (maar toen werd ik zwanger..). Maar het opbouwen met een schema is mij heel goed bevallen, dus doe ik dat nu weer. Heb nu wel een schema dat iets sneller opbouwt. In 10 weken moet ik 20 minuten kunnen gaan lopen.. ben benieuwd!

Loop trouwens altijd alleen, liefst in het donker of buitenaf ;). In ieder geval totdat ik weer wat langer achter elkaar vol kan houden haha.

Trouwens nog nooit van die mp3 cursus gehoord, maar met de stopwatch en een schema op papier werkt voor mij prima.

15. 2bb

2bb Niet meer actief

Chipje en aanschuifstukje voor je ipod koop je bij apple winkel of dealer (+/-€30), Nike heeft schoenen waar die inpassen (vanaf € 120)en via je ipod kun je een programma downloaden waarin je alle gegevens bewaard en opslaat. ik doe het met mijn ipod nano maar volgens mij maakt het model niet uit, kun je een heel loopschema in programmeren en er zit zelfs een 'motivatiecoach met je powersong' in! Echt supersysteem

groetjes

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh ik krijg helemaal zin, nu mijn oude mp3 speler opsnorren.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zolang je maar een speler met flash geheugen hebt en geen harde schijf, anders is het einde Ipod na het lopen. Ik heb een Zen Micro, maar die kan ik niet mee nemen met lopen.

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Brrr... dat is juist de reden dat ik het voor me uitschuif. Tegen de tijd dat ik kan gaan lopen is het donker, hier vlakbij de hei.... ben bang dat ik een of andere weirdo tegenkom. Dat kan natuurlijk ook overdag gebeuren maar toch, het gevoel is anders in het donker ;)

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik houd er ook niet van om in het donker te lopen en al helemaal niet alleen. Nog 2 weken dan begint de zomertijd en kunnen we 's avonds weer in het licht lopen, nog ff volhouden.

Ik wil met die mp3tjes eigenlijk ook wel weer beginnen. Ben nu zo lang geblesseerd geweest dat ik niet eens weet of de blessure er nog wel is. Halve marathons zal ik wel niet meer lopen, maar ik ben al blij als ik weer 10 km lopen kan binnen een uur.

20. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    klinkt leuk met zo'n programma hardlopen.

Ik ben weer sinds een tijdje ook weer begonnen mar dan in de sportschool.Mijn gewicht was zo hoog dat mijn lijf het niet echt leuk vond om hard te lopen.
    Ik ben begonnen met de cross trainer steppen en kleine stukjes hardlopen.
    Afgelopen zondag ben ik voor het eerst begonnen met lopen en liep 25 minuten aparaat gaf 3.3 km aan.

Het is inderdaad verslavend want je ziet snel resultaat buiten loop ik altijd met de hond.

Manuela79 weet niet aan welke kant van de hilversum je zit maar de kant van hilversum is vrij heuvelig daardoor best pittig.

Dat dingetkje op je schoen lijkt me trouwens wel ideaal heb alleen niet eens een ipod :oops:

Deel Deze Pagina