Hardlopen

Discussion in 'Algemene clubs' started by Manuela79, Mar 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    JA, als je over-pronatie hebt moet je dus schoenen met anti-pronatie hebben. Fijn dat jullie beide geslaagd zijn voor nieuwe schoenen.

2. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Hoi hoi,

Mag ik mij ook bij jullie voegen? Ik ben nog niet gestart met hardlopen (moet nog schoenen) maar heb wel de lessen van Evy gedownload dus wil van de week eens gaan kijken voor schoenen. Ben heel benieuwd hoe het me bevalt en of ik het kan volhouden. Ben namelijk wat kilootjes te zwaar.
    Doen jullie het hardlopen om af te vallen of voor de conditie of voor beiden?

Groetjes Otje

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik hoop dat afvallen en een betere conditie hand in hand gaan. Ik merk wel dat ik meer honger heb als ik consequent 3 x in de week ga lopen dus dat is weer niet echt handig voor een lekkerbek als ik ben...

Gave bh van Hunkemoller e een stuk aardiger geprijst dan de bh's die ik op het oog hed. Ik ga van de week maar eens shoppen.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi Otje, welkom hier! Goede schoenen zijn inderdaad wel erg belangrijk. Ik ben trouwens gaan hardlopen voor beide, een betere conditie en net als Mrijn hoop ik dat ik daarbij ook wat kilo's kan kwijtraken.

Mrijn, ja die bh is echt super. Hij zit erg lekker en is wat mij betreft een aanrader. Hoe is het met de pijn in je been? Is het al wat beter?

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Iedere loper welkom hier (kunnen dit topic haast verplaatsen naar de clubs ;) )

Ik zou vandaag les 19 doen, maar ik ga er dus echt niet uit met dit weer en zeker niet op mijn nieuwe schoenen. Wat een pest weer. Vanavond maar weer een uurtje steppen op de Wii Fit of zo.

Kan iemand me vertellen, is het schema van les 15 en les 18 echt hetzelfde?

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
  7. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    De pijn is zeker minder, was vrijdag al een stuk minder. Zaterdag heb ik alleen een paar stukjes moeten hollen toen ik nieuwe schoenen ging kopen en die nacht had ik meteen weer behoorlijk last van mijn knieën. Woensdag naar de fysio, ben benieuwd wat die zegt.

8. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    het viel mij juist op dat het schema van les 17 en 18 hetzelfde was... Ik meen in een blog gelezen te hebben dat een goed schema met 10% per les opbouwd en elke 4e les een herhalingsles is.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Vervelend Mrijn, hopelijk kan de fysio je helpen.

http://www.sport.be/starttorun/download ... 0weken.xls

Hier is de lijst voor de trainingen. Les 15 en les 18 zijn idd hetzelfde :( dat snap ik niet helemaal. Ik vind les 15 (waarmee ik begon) erg pittig, les 18 vond ik in verhouding erg simpel, ik kwam ook veel verder in dezelfde tijd geloof ik.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Oh balen Mrijn, hopelijk kan de fysio het snel verhelpen.

Loekie; het is toch logisch dat les 18 je beter afging ook al is het dezelfde als 15, je hebt toch alweer wat conditie opgebouwt, bent fitter etc. dus ik vind het niet raar.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Oepsiedaisy.... dubbel

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nee dat is niet raar, ik vind het raar dat les 18 hetzelfde was als les 15. Evy zegt dan dat het een pittige les is ... ja maar ik heb diezelfde les een week geleden ook al gelopen, dus dat commentaar van haar is dan een beetje onzin.

13. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

May 22, 2007
    422
    0
    0
    Hoi allemaal,

Jee, dat klinkt goed hardlopen met een 'persoonlijke' coach Evy! Ik heb helemaal zin om te beginnen! Vanavond even aan manlief vragen of hij het allemaal op m'n ipod wil installeren, want dat durf ik niet helemaal aan!

En natuurlijk ook fijn dat we elkaar een beetje kunnen motiveren!

groetjes

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik was vanavond heel enthousiast aan les 19 begonnen, windje mee, zonnetje er bij, draai ik me op het verste punt om ... :confused: nou toen wist ik al dat ik nooit mee droog thuis zou komen. Een bui met hagel en harde wind ... ik was niet alleen zeiknat maar ook ijskoud.

15. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Loeki: Jeetje wat balen zeg van dat weer. Hier was het vooral einde van de middag gisteren heel erg vies.

Ik heb echt zin om te beginnen als ik dat van jullie allemaal zo lees. Nu maar snel een keer kijken voor nieuwe schoenen en dan ga ik er voor!

Zijn jullie trouwens begonnen met les 1 of halverwege ergens gestart? Nou ik begin gewoon bij het begin want ben nog maar een beginner he ;)

Groetjes Otje

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik ben bij les 15 begonnen, maar ik heb al 6 jaar hardloopervaring en ik sport ook al 3x in de week.

Ik ga nu naar de fysio.

17. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Ik ben wel bij les 1 begonnen. Ik liep hiervoor ook wel eens, niet zo hele vaak. Maar als je bij het begin begint bouw je het wel goed op, vooral als je nog niet zo'n hele goede conditie hebt ;)

Ik ben nu bij les 6 en het gaat harstikke goed! Ik had dit veel eerder moeten doen!
    Houden jullie je aan de rust dagen die Evy geeft? Ik ga nu bijna elke dag, hou meestal 2 rustdagen in de week.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn heup. Ik mag wel lopen, maar mijn schema op dit moment niet opvoeren, dus ik blijf ff bij les 18 hangen.

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben begonnen met les 1, heb echt een baggerconditie dus heb afgelopen zondag weer les 1 gedaan hihihi.

Loekie; kijk je uit met je heup?!

20. naatje070

naatje070 VIP lid

Jul 24, 2007
    5,531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Spiek al een tijdje hier mee ;) en jullie verhalen hebben me enthousiast gemaakt!

Heb vandaag les 1 gedaan met Evy, echt super! Was wel makkelijke les, maar vind het prettig om zo op te bouwen. En vind het geweldig hoe zij je toespreekt in combinatie met muziek. Je hoeft niet na te denken wanneer je mag stoppen, gewoon lekker doen wat zij zegt. Heb de hond meegenomen, zo ben ik niet helemaal alleen :) Het is nog een pup, dus kan ik het hem mooi aanleren. Kijk nu al uit naar les 2! Ik ga wel kijken voor nieuwe schoenen, want heb nu echt baggerschoenen.

Share This Page