Hardlopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis

Ik kan ze hier wel downloaden, maar op mijn computer niet afspelen.
    Het wordt een .cda bestand en ik zou niet weten hoe ik die moet omzetten naar een mp3 of wma bestand.
    Iemand?

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ mamamadelon ,
    ik zie het ja :D zal morgen even kijken of ik hem op de laptop krijg :D

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben 2 weken geleden begonnen met hardlopen. Ik train ook met Start to Run met Evy (Evy 0 tot 5 km - Windows Live) en ik moet zeggen dat het echt super werkt.

De eerste les was: 1 min lopen, 1 min wandelen en dat 2x en dan 2x 2 min lopen en 2 min wandelen. Nou meiden, ik ging echt kapot. Nu afgelopen vrijdag was de 6e les en moest ik:
    1 min lopen, 1 min wandelen (1x)
    2 min lopen, 2 min wandelen (2x)
    3 min lopen, 3 min wandelen (3x)
    En het ging goed!!

Dat is ook het leuke eraan. Ik merk echt verbazingwekkend snel resultaat. Mijn conditie is in die 2 weken echt al een stuk verbeterd en wat ik vooral merk: ik ben veel sneller weer op adem na het lopen. Nu moet ik morgen weer en ik heb er al helemaal zin in. Als het goed is kan ik eind deze week zelfs al 5 min achtereen lopen! Ik ben echt mijn hele leven al a-sportief, maar vind dit LEUK!

A.s. donderdag gaan we een paar dagen naar Frankrijk en ik neem mijn hardloopspullen mee, zodat ik in France gewoon lekker door kan trainen!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mermaid, loop je om de dag?

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, Evy geeft ook aan hoeveel rustdagen je krijgt. Ik ben begonnen op een maandag, dan heb je dinsdag rust en woensdag moet/mag je weer. Vervolgens weer een rustdag, dan vrijdag weer en dan hoef je in het weekend niet en heb je dus 2 rustdagen.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wel uitkijken dat je niet te hard gaat he, kan ook andersom werken.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb mijn hardloopronde voor vandaag er al weer opzitten! Nu morgen een dag rust en dan woensdag weer...

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ok, Ordebos dus. Mooie omgeving.

Ga ook eens kijken naar dat downloadprogramma. Lijkt me handig.

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Als je zo'n dingetje van Nike hebt, dan kan je ook op internet zoeken naar routes bij jou in de buurt. Ook handig.

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hallo dames,
    ik wil ook weer gaan beginnen met sporten.
    Door mijn laag ijzergehalte na de bevalling heb ik er maar even mee gewacht,woensdag moet ik voor controle naar het ziekenhuis,en als dan alles goed is begin ik weer met hardlopen.
    Wilde eerst gaan mountainbiken,maar dat voorover zitten is niet echt prettig voor mijn rug,dus houden we het op lopen.

wish me luck....:D

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb eens rondgeneust op internet en ben een (in mijn ogen) mooi schema tegengekomen..I-pod is natuurlijk handig, maar ik wil juist liever even geen gelul aan m'n hoofd:D

Hier de link voor de liefhebbers. Buiten het schema, is de site hartstikke leuk om eens door te kijken. Staan best veel handige tips etc. op...
    Trainingsschema voor beginners

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

@loetje; ik had deze site gisteren ook al doorgelezen en ik moet zeggen dat ik lichtelijk enthousiast begin te raken :D
    Je kunt op die site ook je bmi en vetpercentage uit laten rekenen, daar werd ik dan weer wat minder enthousiast van. ;)

Ik moet de (stoute) schoenen aantrekken en gewoon gaan denk ik.

Maar als je geen i-pod wil, hoe hou je dan zo'n schema bij? stopwatch? Ik neem niet aan dat je met dat schema'tje in je handen gaat rennen. ;)

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik doe gewoon zo'n horloge met stopwatchfunctie om. Tijdens het gewoon lopen heb je tijd zat om de tijd in te stellen die je moet joggen.. En voordat je weggaat even je schema van die dag doornemen, dat is niet zo moeilijk te onthouden;)

14. zus01

zus01 Niet meer actief

Hier nog een fanatieke hardloopster! Het is echt verslavend! Als je 1x die 'runners-high' heb gevoeld, wil je alleen maar meer. Het duurde bij mij wel even voordat ik die voelde (ook echt een conditie van niets), maar het motiveerde me om door te gaan.
    Mijn ervaring is dat ik in mijn eentje het beste loop. Ik weet het beste wat mijn tempo is, natuurlijk. Ik móet met een muziekje oplopen anders concentreer ik me teveel op mn tempo en ademhaling en dan gaat het niet goed.
    Gelukkig heb ik een park in de buurt, waar ik rustig mijn gang kan gaan. De ene keer gaat het wel beter dan de de andere keren, maar ik probeer in ieder geval zo'n 2x per week een rondje te lopen.
    In heb begin heb ik wel met een schema gewerkt, maar als snel mijn eigen plan getrokken. Ik loop nu 5k net onder de 30 min. Ik wil dit verbeteren naar 25 minuten en dan wil ik in training voor 10k. Ik loop al zo'n 1,5 jaar dus echt snel gaat het nog steeds niet. Maar ik laat me er absoluut niet door ontmoedigen. Ren je eigen race, dat is het beste advies wat ik je kan geven. Niets forceren, gewoon doen waar jij een voldoening van krijgt.
    Succes!

15. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    hmm dit is een "gevaarlijk" topic, begin namelijk enthousiast te raken!!

doe nu de sportschool, drie keer per week is het streven, maar vaak blijf ik steken bij 2, maar ik verbrand niet genoeg vind ik zelf. Het afvallen gaat namelijk niet zoals ik wil en ik let wel op mijn eten, dus.........

Wie weet........ Overigens lijkt dat schemaatje op je ipod mij ideaal. Het opstarten lijkt mij namelijk het moeilijkst.

16. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik vind het ook echt ideaal. Ik had echt een conditie van -100. Voor de bevalling al lang niet meer aan sport gedaan en na een hele zware zwangerschap ging het niet bepaald beter. Ik ben begonnen 7 weken na de zwangerschap en heb vandaag een schema gelopen van 1x1 min. 1x2 min. 2x4 min. en 1x5 min. (klinkt niet veel als ik al die afstanden hier voorbij zie komen maar was toch beretrots). Moet ook zeggen dat het steeds lekkerder word en dat het makkelijker word. Ik had na de laatste 5 minuten echt zo iets van he had nog wel even door gekunnen terwijl ik in het begin na 1 minuut mijn tong al op mijn knieën had hangen:D

17. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Leuk topic!!! Ik ben net weer begonnen (na de bevalling) met lopen en ik doe t via de Ipod (start to run), jammergenoeg gelijk bij de eerste keer lopen mijn hiel kapot geschuurd; hoe dat toch kan; heb goede schoenen. Morgen maar aftapen en door met les 2!!

18. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    hmm dat klinkt dan een stuk minder :(

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ga vanavond ook beginnen en vind het superleuk hier te lezen. Ik ben weer flink aangekomen na de vakantie en baal, dus wil ook weer gaan hardlopen. Sportschool inderdaad geen tijd voor en vind het ook zonde van het geld. Dus wil vanavond ook rustig aan beginnen, hou deze topic in de gaten:)

20. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Ook hier begonnen met hardlopen zaterdag en ondertussen les 2 vandaag gehad. Hier ook met schema op i pod. Leuk dat er zoveel mensen ook net starten of willen gaan starten. Succes allemaal

Deel Deze Pagina