Kan door verkeerde schoenen pijn in je scheenbenen komen? Gister mijn eerste keer en heb uiteraard niet veel gerend, maar de drie minuten die ik in totaal heb gerend, leken mijn schenen in brand te staan! Manlief zei dat het over zou gaan na verloop van tijd, maar het kan dus komen door mijn schoenen? ( heb trouwens nike's)
ja dat komt doordat je dan verkeerd afwikkeld en geen goede demping hebt. Dat gaat niet zo maar over. Als jij goede schoenen hebt heb je daar geen last van, ook niet de 1e keer, dan uits;uitend last van spierpijn in je dijbenen en kuiten misschien, maar niet in je schenen en al helemaal geen brandend gevoel. En Nike schoenen zegt niets, Nike is wel veelal lucht gedempt, je kan beter een demping dmv gel hebben, die vangen meer trillingen op en absorberen deze beter. Je kan ook naar Asics gaan en dar schoenen op maat laten maken. Dan ren je op een band en die maakt afdrukken van jouw afwikkeling en pronatie en op basis daarvan worden voor jouw zooltjes gemaakt die je in je schoenen kan leggen.
Dank je! Dat wist ik absoluut niet. Nee, ik begrijp dat Nike je niks zegt. Dat het niet goed was dat dacht ik ook al. De pijn leek me bijna onverantwoord. Toen ik nog rookte begreep ik de pijn in mijn longen, maar dit? Ik neem je advies echt aan en zal dit weekend mogelijk al gaan kijken bij Asics!
Nike zegt me wel wat, maar het zegt niets dat schoenen van Nike zijn, omdat er veel verschillen in schoenen zitten onderling. Alleen is Nike veelal gedempt met lucht en dat is niet ideaal voor hardlopen.je kan onderandere ook bij de echte hardloopzaken gaan kijken, Dit zijn bijvoorbeeld Runnersworls, PK running, run2day en running centers.
Ik snap het. Goede schoenen zijn zo belangrijk. Het is ook goed om te weten dat de pijn dus ergens vandaan komt. Maar gezien mijn gewicht moet ik in inderdaad ook schoenen die goed zijn afgestemd en dus goed dempen.
Ik ben ook gestart met hardlopen sinds 2 weken, heb schoenen aan geschaft bij Run2Day, goede schoenen zijn erg belangrijk. Ik volg de training van Evy, kan op mp3, na 27 lessen (je gaat 3 x per week hardlopen) kan je 5 km hardlopen en na nog een keer 27 lessen kan je 10 km hardlopen. Erg leuk èn verslavend!
Loop je mee met een beginners loopgroepje? Die heb je in de meeste regio's wel, en dan vertrekt vanuit een hardloopwinkel oid een groepje onder leiding van een ervaren renner. Die bouwt het met je op, doet goede opwarming en cooling down en geeft advies over hoe je loopt. (sorry als het al gevraagd is, ik heb niet alles terug gelezen) Ik weet niet waar je woont, maar je zou het kunnen navragen bij een sportwinkel/hardloopwinkel bij jou in de buurt. Ik wilde me er voordat ik zwanger werd bij aansluiten aangezien ik snel was aangekomen, maar ik was drie weken later zwanger en heb er maar van af gezien. Oh ja, een vriend van me is fysiotherapeut en die zweert bij Asics. Niet echt mooie schoenen, maar wel heel goed. Ik heb ze nu zelf ook, net als een rennersbroek (heel lelijk, maar schijnt prettig te zijn met lichaamstemperatuur enzo). Maar goed, ik heb ze nog niet uitgeprobeerd. Ken je trouwens de site www.runnersworld.nl al?
Nee, ik ren alleen. Ik heb wel een schema van Asics die ik volg. Ik ben m.b.t. het rennen echt een loner, juist even alleen, de focus op mezelf hebben. Ik zie wel de voordelen van in een groepje, zeker in het kader van adviezen. Maar ik ben bang dat ik mijn motivatie verlies. De website ga ik trouwens zeker bezoeken, thanks!
Vanaf zaterdag 4 september beginnen ook overal weer start to run clinics: je loopt 6 weken op zaterdagochtend met een groepje en dan 2 keer per week voor jezelf (geloof ik). Als je googled op start to run, kom je er vanzelf, ze worden door het hele land gegeven. O en een bepaald merk maakt idd niets uit, het gaat om hoe je loopt en niet om het labeltje. Maar ga idd naar een goede hardloopzaak en neem, als het lukt, een stel oude (afgesleten) schoenen mee, daar kunnen ze ook veel aan af zien...
Ik ben gisteravond geweest maar was best wel warm zeg. Volgende keer maar wat later gaan als het mooi weer is. Ik heb trouwens nog gewoon schoenen van de bristol ofzo. Lopen goed maar wil graag ook echt goede schoenen. Manlief ( en ikzelf ook) vond het verstandig dat ik het eerst eens probeerde of het echt wat voor mij was aangezien ik nogal impulsief kan zijn. Ik bedenk vaak iets en geef daar vervolgens een bult geld aan uit om er vervolgens niks meer mee te doen. Gister dacht 6x 2 minuten gelopen met elke keer 1 minuut er tussen. Was blij dat ik klaar was maar was ook wel weer trots. nu maandag weer ( of zondag avond als ik dan de puf nog heb na een dagje dierentuin).
Ik kreeg gister een folder in de bus over een hardloop groep (loopclinic). Je loopt dan 7 weken met een groep en krijg de daarbij behorende informatie, looptechniek enz. Speciaal voor beginners. Op zich leek me dit wel wat, want dan moet je echt gaan (je betaald er uiteraard voor). En misschien zeg je nadien, dat het toch niks is, of je bent verkocht. Helaas zijn die trainingen alleen op zaterdag en dan kan ik moeilijk. Dan toch maar zelf een keer beginnen , ik heb al wel geskeelerd, ook goed van mezelf... Even een vraag aan de gevorderde hardlopers; ik wil hardlopen om af te vallen, hebben jullie wat dit betreft al resultaat geboekt?
Pff, ben net terug. Wat is het warm! Uiteindelijk heb ik 8.25 km in 49 minuten gelopen. Ik wilde meer, maar op een gegeven moment had ik verschrikkelijk veel dorst en ik móest gewoon stoppen. Overmorgen weer proberen.
ik ook weer terug. ruim 2 uur gesport bij sportschool. 15 min gefietst, 15 min de beentreen :') op 70 kilo dit keer , uur hardgelopen op 9 km/u met een hartslag van 187 max. En daarna nog wat spieroefeningen en coolingdown. Heerlijk! Net gedouched en zo ff naar de stad om eiwitshakes te halen
Als je een best beetje wilt afvallen met hardlopen, is het erg belangrijk om op et juiste tempo te gaan hardlopen. je moet wel op een langzaam tempo gaan hardlopen om af te vallen. Zo zorg je ervoor dat je vet gaat verbranden en geen koolhydraten en suikers. Je kan t zo ook langer volhouden en dus meer vet verbranden. Als je op n hoog tempo loopt verbeter je vooral je conditie maar je verbrand meet suikers en koolhydraten ipv vet, en das niet de bedoeling dan. Wel is het goed om eens in de zoveel tijd op een hard en snel tempo te gaan lopen om naast het vet verbranden ook je conditie te trainen.