Het nieuws is nog zo vers, maar mijn vriend is de liefde kwijt. En hier zit ik, 21 weken zwanger van onze tweede, de dag voor de echo... We gaan het samen oplossen, want hij blijft de beste vader die een kind zich kan wensen. Toch overheerst pijn, verdriet, angst en boosheid. Zeker omdat een (vrouwelijke) kennis van hem bij gesprekken wederzijdse gevoelens heeft opgewekt. Ik hoop zo dat er iemand is die uit ervaring met deze gevoelens, en samen met mij kan praten over het: wat nu?
Snap dat het overheerst maar je zegt nu dat hij verliefd is op een ander? Of begrijp ok het verkeerd. Hij ziet het niet zitten om in therapie te gaan dan? Sterkte hoor lijkt me verschrikkelijk
Mag ik allereerst vragen hoe je tot je Nickname bent gekomen? Ik vind het nogal lijken op MH17 en dat nogal storend. Dan je verhaal, vreselijk! Hij is de liefde kwijt zeg je, heeft hij al gezocht? Is het echt over? Hoe komt het en hoe lang al? Wat ik probeer te zeggen, hebben jullie er echt alles aan gedaan? Wat nu? Als de liefde tussen jullie echt niet meer te redden is dan zorgen dat jullie kindjes er zo min mogelijk last van hebben en zelf proberen er zo goed mogelijk uit te komen. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat jullie samen wonen? Zou adviseren hem andere woonruimte (in de buurt voor de kinderen) te laten zoeken. Zoek daarnaast steun van familie en vrienden voor de tijd rondom de bevalling. Voor jullie eerste een omgangsregeling en straks ook voor de tweede. Sterkte!