snap er niks meer van...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by rebbel, Sep 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    hoi,

misschien kunnen jullie mijn vraag niet beantwoorden, heb al eens eerder wat gepost, maar ik probeer het gewoon...

even heel mijn verhaal:

op 24-07-2007 was de 1e dag van mijn laatste menstruatie. op 24 augustus heb ik heel licht positief getest, zo licht dat ik voor de zekerheid een digi test erachteraan gedaan heb en die zei zwanger, op27 aug. voor mijn eigen gevoel nog eens getest en hetzelfde verhaal, licht positief. later toen we dachten dat het mis was nog eens getest op 15 september en die gaf een dikke 2e streep.

ik heb altijd een erg onregelmatige cyclus, zie mijn onderschrift.

volgens de berekening met een cyclus van 28 dagen zou ik op donderdag 13 september dan 7 weken en 2 dagen zwanger zijn.. op deze dag verloor ik een klein beetje bloed, ik heb toen mijn vk gebeld en kon langs komen voor een echo, hier was niks op te zien en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een inwendige echo. op de inwendige echo was een vruchtzakje te zien van 0.56 cm volgens de arts dus ongeveer 5 weken en 1 dag. hier was nog geen hartje te zien. dus of ik zou toch korter zwanger zijn? wat ik me afvraag of dat kan gezien de gegevens van laatste menstruatie en testdatum. of het zou mis gegaan zijn. een afspraak gemaakt voor een week later, vandaag dus. in de tussentijd nog wat bloed verloren, meer bruinverlies. vandaag was het vruchtzakje gegroeid! van 0.56 naar 0.83! maar toch konden ze mij geen uitsluitsel geven want schijnbaar kan het ook nog wat doorgroeien als het mis gegaan is? en het vruchtzakje was niet helemaal mooi rond en ook was er nog geen hartje, verder ligt mijn baarmoeder wat naar achteren. nu moet ik maandag naar de gyn. wat denken jullie hiervan hoeveel kans is er dat het toch nog goed zit?

wat ik me verder afvraag, je krijgt de 1e twee weken van een zwangerschap toch cadeau? dan ben je eigenlijk nog niet echt zwanger?
    hoe berekenen ze het dan bij een echo als ze het opmeten? want ik zou volgens de '2 weken cadeau'berekening vandaag op 8 weken zitten, maar officieel dus op 6 weken en dan loopt de echo wel gelijk... of denk ik nu helemaal verkeerd! :oops: sorry in dat geval..

ik weet niet of jullie me kunnen helpen, maar zou het fijn vinden om jullie mening te horen want dit is echt zenuwslopend!

liefs rebbel

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi rebbel,

Op de echo worden de twee weken die je cadeau krijgt er al bij gerekend.
    Ik ben bang dat het neit goed is,meis. Ik mag niets zeggen want de echo bij de gyn moet het uitwijzen. Het is natuurlijk mogelijk dat door je onregelmatige cycles het totaal anders is verlopen die bevruchting dan dat we denken...
    Ik ga voor je duimen.

Imke

3. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    hoi,

het is inderdaad mis..
    maar bedankt nog voor je antwoord!

groetjes rebbel