Hardlopen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 15 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Rustig opbouwen, dan moet dat uitbreiden vast helemaal goed komen. Je kunt natuurlijk altijd eerst je tempo wat naar beneden brengen bij het uitbreiden van je km's. Als je comfortabel de afstand kan lopen, kun je het tempo ook weer verder opbouwen...
     
  2. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik heb net 3km aan één stuk hardgelopen, voor het eerst sinds m'n bevalling weer. Ging eigenlijk best wel heel goed. Natuurlijk, het was zwaar. Maar zeker niet ondoenlijk. Volgende keer maar weer een stukje verder? :)
     
  3. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    En gisteren alweer 3.33km aan één stuk hardgelopen. Opbouwen gaat echt lekker :D
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goed bezig, Dame09!

    Ik heb zondag 5 km gelopen. Ging best lekker. Heel snel is het nog niet (33 min). Maar ik vind het al knap van mezelf dat ik het volhoud.

    Ik ben nu echt voorbij uitgeput moe. Dus ik denk niet dat ik morgen ga hardlopen. Misschien vrijdag. De vakantie begint en dan wil ik wel weer terug naar het ritme van om de dag hardlopen.
     
    Dame09 vindt dit leuk.
  5. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Pfff. Om de dag hardlopen, houdt jouw gestel dat vol? Als ik vaker dan 2x per week ga hardlopen, dan krijg ik last van m'n knieën, enkels wat dan ook :$:roflmao:
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, nee. Eigenlijk ging dat vorige keer niet helemaal goed. Toen de scholen dicht waren, liep ik ook om de dag hard. Ik moet maar even kijken hoe dat nu gaat. Als om de dag hardlopen niet lukt, kan ik ook nog afwisselen met skaten (leuk!) en crosstrainen (blegh).
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.764
    25.844
    113
    Vrouw
    Haha. Dan zou ik skaten doen:D

    Hier nog steeds aan de wandel. Ook leuk. Maar toch anders. Mijn conditie en een peesje in mijn linker hiel werken nog steeds niet mee.
    Fietsen is voor mij ook een fijn alternatief.
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik probeer binnen de stad sowieso zo veel mogelijk op de fiets te doen ipv met de auto. Alleen als ik meer moet meenemen dan op de fiets lukt (met twee fietstassen en eventueel een rugtas) of als ik vanuit mijn werk naar een andere adres moet en anders in tijdnood raak. "Helaas" woon ik op maar iets meer dan 5 minuten fietsen van mijn werk. Dus dat zet qua conditie niet echt zoden aan de dijk. Maar alle beetjes helpen, denk ik dan maar.
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.764
    25.844
    113
    Vrouw
    Bedoelde ook fietsen voor de leuk. Mijn werk is juist veel te ver. Dat doe ik met de trein. Station is op 5 min wandelen.
    Boodschappen en school doe ik wel met de fiets of lopend. Alles super dichtbij. Maar ook mooie natuurgebieden met prima fietspaden dichtbij.
     
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dat snapte ik. Dat doe ik heel soms ook wel. Maar voor mij is het meer een alledaags vervoermiddel. Als het weer mee zit, is het dan ook leuk. Maar het voelt voor mij niet direct als vervanger van intensief sporten. Van hardlopen of skaten word ik echt moe. Als ik dat 30-45 min doe, ben ik echt rood en bezweet. Dezelfde tijd in een normaal tempo fietsen, doet me niet zoveel. En ik heb er niet de fiets voor om te gaan racen. Het is wel prima lichaamsbeweging. Maar dat probeer ik dus sowieso naast het sporten te doen. Elke dag bewegen.

    Ik heb net trouwens weer 5 km gelopen. Ander rondje dan de laatste paar keer. Ook wel weer eens leuk.
     
  11. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ander rondje doet vaak ook wonderen, kun je ineens weer een heel ander gevoel hebben na een rondje hardlopen. Hier van de week 1x gelopen, 3.25km. Was wel een hele zware want ik had de dag ervoor flink huisgehouden op de racefiets en ik was ongesteld. Dat werkt allemaal niet mee.

    Kijken wat deze week weer brengt. In ieder geval morgen op de racefiets. Dan waarschijnlijk woensdag weer een rondje hardlopen... Alvast eens nadenken over welk rondje ik ga doen :)
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik wilde heel ambitieus in de vakantie om de dag hardlopen of skaten. Maar in de eerste week is dat niet gelukt. Maar als excuus: in de eerste vakantieweek werk ik wel altijd twee dagen nog op school, dus het is dan nog niet helemaal officieel vakantie. Ik heb op zondag, donderdag en zaterdag gesport. Eigenlijk had daar de dinsdag dus ook nog tussen gemoeten.
    Zondag (5km) en donderdag (ong 4,5 km) heb ik hardgelopen. Op zaterdag ben ik gaan skaten (9 km)
    Om de dag hardlopen kan ik wel willen, maar als ik dat een week doe, krijg ik toch weer last van mijn kuit. Dus afwisselen of extra rustdagen tussendoor moeten toch wel. Over 9 km skaten doe ik ongeveer net zo lang als 5 km hardlopen. Het is wel minder intensief, trouwens.

    Ik ben van plan de komende weken ook weer wat meer te gaan wandelen. Ik vind dat (zoals wij dat doen) niet echt tellen als sport. Het is niet zo dat we stevig doorwandelen. We gaan dan met de kinderen de natuur in. Dus het is ook spoorzoeken, verstoppertje spelen, picknicken, speurtochtje doen, ... Maar het is in ieder geval lichaamsbeweging. Dus het komt niet in plaats van hardlopen, maar erbij. Anders zit je toch wel erg veel stil, tijdens een vakantie. In ieder geval vergeleken bij wat ik normaal doe; zelf naar mijn werk fietsen, op de fiets kinderen naar school brengen, lesgeven is ook veel staan & lopen. Dat is nu allemaal vervangen door hangen in een hangmat, haha.
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.764
    25.844
    113
    Vrouw
    Ik ben heel voorzichtig weer begonnen met een licht schema. Vandaag moest ik 5 minuten :roflmao:. Maar het begin is weer gemaakt.
    Plan is om de dag en de andere dag buikspieren training.

    Hier ook regelmatig wandelen in de vakantie. Maar op tempo van de kinderen, dus niet heel inspannend. En met tussendoor spelen, opdrachtjes, in bomen of op speeldingen klimmen, door de branding rennen, terrasje pikkenwinkels kijken, vogeltjes spotten . Alles afhankelijk van waar we precies zijn.
    Beter dan niks doen in elk geval. En we gaan naar een waddeneiland zonder auto. Dus daar doen we alles te voet of met de fiets.
     
  14. STine08

    STine08 Bekend lid

    14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    Hier ook heel rustig terug begonnen met lopen. Ik voel me goed, dus zien wat het brengt.
     
  15. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Zolang je je goed voelt, lekker van genieten dat je het nog/weer kan :)
     
  16. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Vandaag een rondje van 4.44km hardgelopen. Rustig aan gedaan en het ging echt heel lekker. Had nog wel een tijdje door konden gaan, maar rustig m'n lichaam opnieuw belasten :)

    Lekker genoten van de regen. Veel zuurstof in de lucht. Was heel erg prettig :D
     
  17. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Hey, leuk dit topic. Ik ben (was?) ook een (amateur) hardloopster. Al heel wat hardloop-races gedaan. Snelste wat ik ooit heb gepresteerd was 10 km op iets meer dan 50 minuten (2 jaar geleden), maar eerlijk is eerlijk; nu alweer een paar maanden niet hardgelopen. Moet dat lijf van me echt weer eens in de hardloop-kleren hijsen :roflmao::roflmao::roflmao:. Misschien stimuleert hier mee lezen wel weer:). Succes allemaal!
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb de laatste tijd weinig gelopen. Iets met hittegolf, vakantie, lui... In heel augustus 3 keer zelf gelopen. En afgelopen week voor het eerst meegedaan met een bootcamptraining. Màn wat was dat zwaar. Maar de volgende keer is het vast minder heet. Misschien scheelt dat.
     
    Eefia vindt dit leuk.
  19. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Ja herkenbaar! Ik ben echt géén warm weer loper echt een herfst/winter/lente-loper. Alles boven de 22 graden; laat maar hangen :roflmao::roflmao:.
     
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.764
    25.844
    113
    Vrouw
    Dat is een snelheid waar ik alleen maar van kan dromen.
    10 km vond ik wel altijd een heerlijke afstand om te lopen. Maar mijn pr zit in de buurt van 1uur 12.

    Ik ben nu weer aardig op weg naar een redelijke conditie. Gisteren schemaatje van 2×6 minuten en 2x3 minuten, met pauzes van 2 minuten wandelen.
    Ging me makkelijk af. Kan dus veilig doorgaan met opbouwen.

    Ik heb ook mijn nieuwe loopschoenen. En die zitten heerlijk.
     
    Eefia vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina