Hardlopen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 15 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.918
    113
    Vrouw
    Nee gelukkig niet.
    Toen klachten begonnen heb ik eerst test laten doen. Die was negatief. Daarna via huisarts dus verder onderzoek.
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.918
    113
    Vrouw
    Dat klinkt lekker druk.
    Speelt bij jou ook mee dat het weer eerder donker wordt? Ik krijg in het najaar ook altijd wel een loopdip. Ik loop wel in donker met verlicht vestje om, maar vind dat toch minder prettig.
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb in principe de gewoonte om overdag te lopen. Eén keer door de week nadat ik de kinderen 's ochtends naar school heb gebracht en één keer in het weekend. Ik heb maar een paar keer 's avonds gelopen. Maar ik heb in de avond echt heel weinig energie.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hier gisteren 4.25km gelopen. Even nadat de kleine man op bed lag. Verder weinig gedaan overdag, dus ik had dat echt wel even nodig. Voor vandaag geldt dan eigenlijk hetzelfde; maar dan 2.5km - beter iets dan niets zegmaar ;)
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb vandaag een kleine 4 km hardgelopen. Al vrij snel kreeg ik last van de buitenkant van mijn linker bovenbeen. Daar heb ik nu nog last van. Ik heb dit de laatste tijd al vaker gehad. Heel vervelend. Iemand tips?
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Loop je al lang of ben je net (weer) begonnen? Het kan zijn dat je over je grenzen gegaan bent. Heb je goede loopschoenen? Dat scheelt ook al veel.
     
  7. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier vandaag een nieuw persoonlijkrecord op de 5 km gelopen! Iets meer dan 36 minuten :)
    Ik hoop van de week nog 1x te gaan en dan even wat niet ivm ons traject. Hoop het zsm weer op te pakken (of niet mocht ik zwanger raken :))
     
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Iets is zeker beter dan niets! Kleinere stukjes zijn ook prima om in elk geval de conditie wat bij te houden :) En lekker om even buiten te zijn! T weer was er (hier in elk geval) nog goed voor.
     
  9. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hier was het weer ook prima inderdaad. En het geeft gewoon ook een voldaan gevoel. Ik zit daarna toch prettiger op de bank :roflmao:
     
  10. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hmmm. Ik herken het (gelukkig) niet. Wanneer heb je voor het laatst gelopen en had je er toen ook last van? Misschien als je even wat rek/strek/opwarmingsoefeningen doet dat je er wat minder last van hebt?

    Ik merk in ieder geval wel dat als ik na het rennen even m'n kuiten en bovenbenen rek, ik daarna veel minder spierpijn/stijfheid heb, dan wanneer ik dat niet doe. Misschien werkt het voor jou om de spieren voor het rennen even te activeren...
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben begin van dit jaar begonnen met lopen. De afgelopen weken vaak maar 1 keer in plaats van 2 of 3 keer. Ik heb schoenen laten aanmeten in een hardloopzaak, waar ze de voeten ook filmen. Ik zak iets door naar de binnenkant en heb dus schoenen die dat tegengaan.
     
  12. littlestar

    littlestar Actief lid

    6 dec 2007
    113
    14
    18
    Hoi meiden,ik schrijf ook graag mee
    Ik heb vroeger hard gelopen,nooit verder dan 5 km,maar ben erg aangekomen. Weeg nu 96 kilo met een lengte van 1.72
    Ik twijfel of ik nou wel niet gaan,ben bang voor blessures. Wat vinden jullie? Nog iemand anders hier met flink overgewicht die toch hardloopt ?
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik ben eerst afgevallen voor ik wat meer ging lopen. Woog 91 met 1.68. Wilde gaan hardlopen maar kreeg snel last van pijn in mijn benen en voeten. Ben toen tot 86 afgevallen en daarna geen last meer gehad! Zit nu op 74 en merk dat het beter gaat hoe meer ik afval. Je kan misschien beginnen met wandelen. Of rustig het hardlopen proberen en als het niet gaat nog even wachten.
     
    littlestar en Dame09 vinden dit leuk.
  14. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Langzaam opbouwen is sowieso heel erg belangrijk. Zorg voor goede schoenen en bouw heel heel langzaam op. Merk je dat het te zwaar is op gewrichten, spieren of wat dan ook: dan eerst veel wandelen, daarmee wat afvallen en opnieuw opbouwen..
     
    littlestar vindt dit leuk.
  15. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik ben een weekje bij CenterParcs en heb dinsdag een rondje park gedaan, 4km en vandaag een rondje buiten het park, 6km. Fijn dat ik weer ben geweest :D pak nu eigenlijk elke week wel één of twee trainingen mee...
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  16. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Goed bezig!
     
    Dame09 vindt dit leuk.
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb zondag heerlijk gelopen. Nou ja, ik had een zere spier, nu weer de buitenkant van mń bovenbeen. Terwijl ik een aantal maanden terug flink last heb gehad van m'n kuitspieren. Ik loop raar of heb gewoon niet de juiste spieren om hard te lopen. Maar het was voor mijn doen wel een redelijk vlotte ronde (5 km in 36 minuten) Terwijl ik de afgelopen weken de 5 km steeds niet eens haalde. Dus het was wel lekker dat het èn lukten èn in een aardige tijd.
    Vanwege de dwarse spier, heb ik vandaag de crosstrainer maar weer even gebruikt. Dat is saai maar ook veel minder belastend. Dus daarom wissel ik buiten hardlopen en binnen crosstrainen maar een beetje af.
     
  18. littlestar

    littlestar Actief lid

    6 dec 2007
    113
    14
    18
    Bedankt voor het meedenken. Wandelen vind ik ook heerlijk om te doen,het duurt alleen zo lang☺️
    Maar denk wel verstandiger om daar dan mee te beginnen
     
    xxmoixx en Mamafiets vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.918
    113
    Vrouw
    Wat hiervoor al is gezegd. Langzaam opbouwen en afwisselen met stevig wandelen.
    Goede schoenen en een zachte ondergrond (bijvoorbeeld bospad, maar wel vlak, dus geen kuilen en boomwortels ) helpen ook.
    Én als je beginnende pijntjes voelt die je niet hoort te hebben direct overgaan naar wandelen.
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Mooie tijd hoor! Wellicht wat informatie inwinnen of er bv spieren zijn die je met wat oefening zelf kan verstevigen?
     

Deel Deze Pagina