Hardlopen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 15 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Dankzij een heel lief forumlid hier ;) kan ik weer verder met Evy. Gewoon op m'n aftandse mp3 speler; dat werkt voor mij echt het fijnste. De oude serie Evy's van 5 naar 10 km.
    Tien kilometer is mijn maximum en ik hoef dat niet volgende maand al te kunnen. Ik geef mezelf de rest van dit jaar om dat doel te bereiken en vind het ook echt niet erg als ik een tijdje blijf hangen op een bepaald niveau. Ben benieuwd of ik het nu eindelijk voor het eerst ga opbrengen om door te blijven trainen :thumup:
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  2. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Hoe gaat het met jullie hardlooprondjes? Virusjes weer overwonnen?
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.199
    113
    Ik was dan aan het thuissporten, maar dat ligt ook al 2 weken stil door ziekenboeg hier. Ik heb volgens mij een bijholte ontsteking, maar wil morgen toch weer proberen te sporten.
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb gisteren dapper een rondje hardgelopen in de storm. Best lekker eigenlijk. Vanwege het weer wilde ik eerst eigenlijk gaan zwemmen. Maar m’n oudste zoon wilde dan graag mee en die was ziek. Dus dat is een weekje uitgesteld. Ik heb nog even de crosstrainer overwogen. Maar hoewel ik hardlopen nog steeds niet leuk vind, ben ik er inmiddels wel achter dat de crosstrainer nòg saaier is. Zelfs met Netflix.

    Helaas ben ik nu wel door mijn gratis lessen van Zomierun heen. Dus ik ga straks ook over op Evy. Ik heb al uitgezocht met welke lessen ik nu het beste kan beginnen, aansluitend op het schema dat ik hiervoor gebruikt heb.
     
  5. Wolfmother

    Wolfmother Actief lid

    16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    Dag sportieve dames!

    Als het mag, klets ik graag mee.
    Ik probeer al een paar jaar er echt in te komen maar nu sinds een paar weken heb ik eindelijk beetje mijn groove gevonden. Momenteel zit ik een 4 a 5 km. Ik heb niet echt een doel, gewoon sportief bezig zijn ( en een excuus hebben om die zalige loopbroek aan te trekken :roflmao:). Wel zou ik graag in juli een lokale loopwedstrijd meelopen en op termijn wil ik heel graag eens een vikingrun proberen uit te lopen. :D
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Welkom Wolfmother! Goed bezig. En meekletsen stimuleert wel om toch maar weer te gaan lopen. Tenminste: mij wel. Heb je een vast moment waarop je gaat hardlopen?
     
  7. Wolfmother

    Wolfmother Actief lid

    16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    @tupp
    Ik probeer op zaterdag ochtend te lopen als de oudste zoon aan het kleuterturnen is, rond de sportzaal ligt een Finse piste waar ik op gestart ben maar nu ga ik de buurt en het nabijgelegen bos errond ook al verkennen.
    En op maandagochtend ( vrije dag) probeer ik ook mijn loopschoenen aan te trekken. Vandaag jammer genoeg verstek moeten geven omdat ik het niet zag zitten in deze wind te lopen.
    Verder doe ik op woensdagavond pilates, ook gezellig afzien :roflmao:.
    Ik zou graag nog een keertje extra in de week gaan lopen maar het schema laat dit voorlopig nog niet toe.
     
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.618
    25.681
    113
    Vrouw
    Ik dacht over mijn virusje heen te zijn. Maar toch niet helemaal.
    Gisteren gewoon geen zin. Zaterdag druk geweest en ik was gewoon moe. Dus de storm de schuld gegeven.
    Vandaag nog steeds heel moe. En een paar keer heel hard naar de wc moeten rennen. En aangezien hardlopen nog als snel op mijn darmen werkt durf ik het nog niet goed aan.
    Oh ja... En geen zin en moe . Blegh.

    Deze week zal ik me wel weer ergens oppeppen.
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.618
    25.681
    113
    Vrouw
    Leuk. Welkom.
    Hoe meer hoe beter. Het stimuleert als ik van anderen lees dat zij wel zijn geweest :)
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Welkom @Wolfmother!

    Ik ga zo ook een rondje. Ik hou in gedachten maar de lekkere warme douche na afloop, want het regent hier nu ontzettend hard... afgelopen week maar 1 keer geweest, ook nog wel wezen Bootcampen. Woensdag ook weer bootcampen en dan vrijdag nog een keer lopen en dan een weekje skiën :)
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mamafiets vindt dit leuk.
  12. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Welkom @Wolfmother! Leuk, Pilates, dat zou ik ook wel weer willen oppakken, maar kan het niet opbrengen om nog een avond weg te gaan :$

    Niet fijn, al die virusjes @Mamafiets. Bij een verkoudheid helpt het soms om juist naar buiten te gaan bewegen, maar echt ontstekingen of maag-darm-virusjes zijn inderdaad geen doen.

    @Feye: goed bezig! Haha, ja, ik ren soms ook maar wat door terwijl het enige dat me voortsleept de belofte van een warme douche is als ik eenmaal thuis ben. Dat zijn wat mij betreft de beste douches: helemaal verdiend :thumup:

    @tupp: benieuwd hoe Evy ja gaat bevallen. Ben gisteren ook door de storm gaan rennen en inderdaad eigenlijk best lekker. Twee stukjes wind mee gehad: hoefde bijna niets te doen! Helaas de rest van de route tegen of schuin tegen, maar had wel het idee dat ik een complete workout gehad had toen ik terug was.
     
  13. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Vorige keer door de storm gerend, nu door de stromende regen :( Maar het voelt dan wel extra stoer, vind ik, dat ik dat dan toch doe. (Al keken mensen met paraplu's me onderweg aan alsof ik gek geworden ben :p En eerlijk gezegd voelde ik me ook lichtelijk gestoord om met dit week te gaan rennen toen ik de voordeur uitstapte, maar eenmaal bezig, was het eigenlijk heel verfrissend.)

    Les 1 van de 5 naar 10 km van Evy gelopen. Dit was nog "maar" een half uur achter elkaar rennen, net als de laatste lessen van de 5 km, dus dat ging gelukkig wel.
     
    tupp en Mamafiets vinden dit leuk.
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @ellalovescoffee: Bikkel! Echt.
    Ik ben vandaag laf op de crosstrainer gegaan. Wel een pittig programma, trouwens. Maar ik had al koud nadat ik de kinderen naar school had gebracht. Om nou ook nog door de regen te gaan rennen, brrrr! Nee. Gelukkig heb ik een plan B op de rommelkamer staan.
     
    ellalovescoffee vindt dit leuk.
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vandaag heb ik gerend met Evy. Ik heb les 17 gepakt, omdat ik natuurlijk al een tijdje bezig ben. Ik denk dat dat een prima keuze was. 't Was goed vol te houden, maar toch wel moe op het eind.

    De muziek is prima. Fijn ook de afwisseling in tempo van de muziek die past bij rennen / wandelen. Een nadeel vind ik wel dat ik niet zo goed in beeld heb wat het schema is. Ik heb dat schema wel, maar zo omslachtig om dat steeds voor een training te moeten opzoeken. Ik vind het nu dus lastiger om een route te kiezen: want wanneer moet ik nou terug?
    Nou ja, wellicht is het gewoon wennen. Het blijft lekker dat je zelf niet op de tijd hoeft te letten.
     
    ellalovescoffee vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.618
    25.681
    113
    Vrouw
    @tupp Heb je niet de app van Evy? Daarin zie je per training alles staan. En zie je onderweg waar je bent in de training.

    Vanmorgen had ik eindelijk weer de energie om te gaan. Viel best tegen. 3 km gelopen met een tempo van 8 min/km. Maar er is weer een nieuwe start gemaakt.
    Nog een maandje en dan is mijn wedstrijd. Dus heb nog wat te trainen. Tempo en afstand moeten weer opgekrikt.
     
    ellalovescoffee vindt dit leuk.
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor die app van Start to run moet je betalen toch? Dan gebruik ik liever m'n gratis MP3's.
     
  18. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Super goed! Knap dat je gelijk les 17 kon doen.

    Tja, het is inderdaad lastig een route plannen. Heb je een route voor de 5 kilometer? Als je daar een half uur voor rekent, kun je de andere lessen daar enigszins op plannen. Maar blijft wat zoeken: soms was de les al om en moest ik nog zeker vijf minuten lopen om thuis te komen.

    Heb het nu weer: ik ga langzaam over het halve uur lopen. Ik wil de route niet dubbel lopen, maar als ik de andere kant uit ren, moet ik altijd het spoor over en dat vind ik vervelend (want er rijden veel treinen en de kans dat je dan moet wachten is groot). Weer eens verdiepen in de street view hier: ik ken ondertussen behoorlijk wat doorsteekjes en steegjes die me eerder nooit opgevallen zijn :)
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.618
    25.681
    113
    Vrouw
    Klopt. Vroeger was het deels gratis. Maar dat is veranderd geloof ik.
    Ik betaal niks omdat ik die oude schema's nog erop had staan.

    Routes bepalen vind ik ook weleens lastig. Vooral als het schema tijd gebaseerd is. Hoe ver ga je dan in die tijd komen? Is altijd ver verschil in.

    Ik heb verschillende rondjes waarbij ik op het einde een extra lus of juist afkorting kan pakken. Die zijn dan wel handig.
    Of ik doe de korte ronde en eindig dan in het park. Daar blijf ik dan rondjes rennen tot einde schema. Zitten dan meteen ook een paar heuveltjes bij.
     
  20. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb niet echt een vaste route. Inderdaad wel een aantal 'lussen' die ik op het einde kan doen. Ik denk dat ik volgende keer gewoon een horloge om moet doen: de lessen met Evy duren iets meer dan een half uur. Dus ik kan dan een kwartier bij huis vandaan rennen en daarna weer terug.
     

Deel Deze Pagina