Goedemiddag dames, ik gebruik al jaren methyldopa ivm hoge bloeddruk. Nu werd ik net gebeld dat het uit de handel is.Als alternatief zou labetalol het beste zijn. Dit maakt mij ontzettend bang en onzeker,lees namelijk rare dingen als groeivertraging vertraagde hartslag van baby etc. Heb ook zwangerschap diabetes en gebruik aspirine. Wie heeft ervaring met deze medicijnen? groetjes kaatje
Hier ook labetalol gebruikt bij mijn zwangerschap ivm hoge bloeddruk. Daarnaast had ik ook zwangerschapsdiabetes en gebruikte vanaf week 12 aspirine. Dat is prima gegaan. Wel wat vermoeid maar denk dat dat alles bij elkaar was..niet perse de labetalol. Kindje niks mis mee, geen achterstand, groeivertraging enz. Dus hier positief! Succes!
Ik zou eerst alles goed na vragen! Mijn zoontje moest 24 uur naar de kinderafding ivm met gebruik labetalol en was hier mentaal niet op voorbereid.. kon elke 3 uur naar de afdeling om hem te voeden en te zien kan overigens ook door de hoeveelheden zijn hoor ik slikte iets van 750 mg ( Max?) metyldopa en daarnaast dus nog labetalol geen idee meer hoeveel maar zat aan ongeveer 15 pillen per dag Bij mijn dochter bevallen met 750 mg metyldopa en die mocht gewoon bij ons blijven
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ondertussen op rooftocht gegaan langs een aantal apotheken en heb nu voorraad tot een paar dagen na de bevalling.Ik kon het niet loslaten en vond het te eng om te wisselen tijdens de zwangerschap. hebben jullie de labetalol ook tijdens de borstvoeding gebruikt?en ging dit goed? Heb mijn kinderen met de methyldopa lang kunnen voeden .
Ik mocht na de bevalling gelijk stoppen met labetalol en slikte toen nog een week of 6 metyldopa.. bij mijn dochter ook zoiets en heb ze allebei ruim een jaar borstvoeding gegeven.
De methyldopa gaat helemaal uit de handel,zal het dus echt met de labetalol moeten doen helaas. groetjes Kaatje