Nee hoor. Ik vind het irritant als de kassajuffrouw het zegt als je wegwaggelt met je boodschapjes. Van bekenden is het alleen maar interesse!!
Is het echt zo dat mensen te pas en te onpas je buik gaan aanraken...?? Dat lijkt me dus echt helemaal niks. Ik kan me daar wel nog iets van herinneringen wat een vriendin van me tegen mijn zus zei. Was op mijn vrijgezellenfeest, mijn zus was toen zo'n 32 weken zwanger volgens mij. Een vriendin die er ook bij was heeft zelf al twee kinderen, en zei tegen mijn zus: 'ik vond het altijd zo gek dat mensen persé je buik willen aanraken als je zwanger bent, maar nu ik jou zo zie staan kan ik het me wel heel goed voorstellen, het valt ook gewoon zo op en je wílt dat gewoon echt graag even aanraken'
Ik heb me eigenlijk nergens echt aan geergerd. Er zaten maar weinig mensen ineens aan mijn buik, en dan was het directe familie. Nu merk ik wel dat iedereen met z'n eigen verhalen komt om mij gerust te stellen, maar dat vind ik soms wel irritant. Ik denk dat dat meer aan mij ligt als aan de rest . Het is allemaal goed bedoeld.
Hier ook geen buikgraaiers gehad... zelfs schoonfam niet. Rotopmerkingen eigenlijk ook niet. Ben der niet zo gevoelig voor eigenlijk dus miss waren ze er wel maar niet gehoord. En tja bevallen is geen hel, maar ik wens je wel sterkte ermee En nachtenflessen en 1e tijd... dat is een zegen... teken dat kleine het goed doet
ik vond het nooit erg als mensen zulke dingen zeiden. is volgens mij gewoon aardig bedoelt. ik zei ook altijd gewoon bedankt als iemand mij sterkte wenste.
Ik vind maar weinig dingen echt vervelend maar op een geven moment werd ik wel moe van een steeds terug komende zin. Mensen vragen: Hoe gaat het? Ik: Oh wel goed, mag niet klagen maar mijn rug gaat wel pijn doen (of: het word zwaar, begin vocht vast te houden, kan niet meer bukken, slaap slecht) En dan ALTIJD hetzelfde: Ooooh, dat word nog wel erger hoor Jaaa bedankt, dat weet ik ook wel..
Ik vind het wel irritant dat er mensen zijn die ik dagelijks zie en ook zowat dagelijk roepen zoooo je ziet het groeien! ... alsof er sinds gister ineens 10 kilo bij gekomen is en mn buikomvang zichtbaar gegroeid is...
Hahaha, om de meeste opmerkingen die jullie noemen kan ik meestal wel lachen eigenlijk.... Ik moest er zelfs wel om lachen toen m'n schoonzusje me net voor de geboorte van onze derde wel met een heeeeeel ernstig, medelijdend gezicht sterkte met de bevalling wenste Haar eigen bevalling was pas 3 maanden geleden of zo en kennelijk nog vers in het geheugen (en niet persé de prettigste die je kan bedenken, denk ik...) Ik hou er niet zo van als mensen zomaar aan mijn buik gaan zitten, zelfs niet zo van als mijn eigen moeder dat ongevraagd doet. Zeker toen we vertelden dat onze vierde eraan komt en mijn moeder over mijn buik aaide... Ik snap hoe ze het bedoelt, maar dat kleintje zit dan nog zo ver verstopt, dat het echt het aaien van m'n ingewanden is Ik probeer zelf wel altijd te vermijden om mensen sterkte te wensen, denk ik. Ik denk dat ik eerder veel plezier met de ontzettend mooie tijd net na de bevalling wens. Omdat het zooooo mooi is, die kennismaking met je kleintje (en natuurlijk zijn er daarbij allerlei ongemakken, maar ja, die kennismaking is mijns inziens veel belangrijker en die herinnering blijft veel meer hangen.) Ik verbaas me wel altijd over alle verhalen van gebroken nachten... dat hebben we hier met de eerste en tweede eigenlijk niet zo gehad, alleen de eerste week of zo een beetje gekke nachten, maar ja, daar raak je zo op ingesteld. Met onze tweede was het wel zwaarder trouwens, maar dat hebben we ook prima doorstaan
Oh, zoooo herkenbaar, haha Ik wordt echt gek van het dagelijkse "wat groei je hard" je buik is duidelijk zichtbaar" "het lijkt wel of je met de dag groeit" "wat wordt je enorm" "jeetje, alles groeit bij jou hè, ook je kont" Dat dus.... 😁 En dat terwijl ik (nog)niet veel ben aangekomen en zelfs m'n normale spijkerbroek nog pas! (Behalve bij de buik dan hè) Ik wordt moe van die ongevraagde opmerkingen! Als je zwanger bent groei je nou eenmaal! Hoef ik echt niet elke dag te horen. En nee, m'n kont is niet dikker geworden, die is altijd al zo dik! Zo. Dat lucht op
Ik wens iemand die zwanger is of richting de bevalling gaat eerder succes dan sterkte(tenzij iemand ziek is vd zwangerschap ofzo). Succes klinkt in ieder geval al een stuk positiever dan sterkte, alsof het al vast staat dat het enorm moeilijk gaat worden. Hier vlogen in het begin de "geniet er vans" ook om de oren. Niet leuk als je je hondsberoerd voelt(1e 3 maand). Dan ga je je helemaal zo verplicht voelen om dat vrolijke masker op te zetten terwijl je daar helemaal geen zin in hebt en je gewoon ff rot wil voelen. Nu gaat het overigens hartstikke lekker, en roep ik zelf constant:"ik geniet er van!" haha!
hier ook van die buikgraaiers. familie en schoonfamilie is keurig afgericht ondertussen dat ik zelf wel aangeef als ze mogen voelen omdat die kleine druk bezig is. laats pakketje ophalen bij een buurvrouw en die riep meteen owh je bent zwanger en dook vol op mijn buik. ik heb idd geen hele grote buik waardoor het heel veel mensen niet opgevallen is maar ben ondertussen ruim 38 weken zwanger. zit ook vollop in de voorweeen al ruim twee weken en als ik dan weer s een harde buik weg zit of sta te puffen roept mijn schoonmoeder steeds owh heb je weer een harde buik. nee ik doe t voor de lol. en waar ik het meest moe van word is dat ik al maanden als eerste de vraag krijg en wat word t? nou een knijn, en weten jullie zelf wel wat het word..... zucht ga toch fietsen maakt het uit wat het word als het maar gezond en gelukkig is
Heb ik bij zoonlief 2 keer gehad op de verjaardag van mijn vader; Een goede vriend van hem (is een stuk jonger dan mijn vader, ergens in de 40 en echt een vrijbuiter ten top) wenstte mij ook sterkte, maar echt op een toon dat het als grap bedoeld was. Ik kon er zelf ook wel om lachen eigenlijk. daarna een andere kennis die iets ouder is als ik en ze niet alle 100 op een rijtje heeft wenstte mij ook sterkte, waarschijnlijk ook met de bedoeling dat het grappig moest overkomen, maar dit viel totaal in het niet en klonk nogal misplaatst. Ach ik kan er niet boos om worden, ik houd 2 heerlijke boefjes aan die zwangerschappen over!
Klopt, superirritant is dat, alsof je leven echt voorbij is.. "Geniet nu nog maar van je rust, want straks.." "Is het nog veel gezelliger" zeg ik er dan steevast achteraan. Toen we besloten een kindje te krijgen, zeiden een aantal vrouwen met kinderen tegen ons (vrienden en kennissen) "Ohh nou genieten jullie eerst nog maar van je eigen leventje, voor je daar kinderen in toelaat.. Jullie zijn nu nog zoooo jong, je bent nu nog lekker vrij!!" Ja dus? Stel dat ik straks 40 ofzo ben zijn bij mij de eersten zowat op kamers bij wijze van? En bij de rest zitten ze zowat nog op de basisschool denk ik dan maar en dan ben ik OOK nog heus jong om leuke dingen te doen. Maar dan mét kinderen. Verder maak ik me niet druk om die opmerkingen, maar het maakt me weleens onzeker.
Of hier bij de 20 weken echo een te dik buikje bij de beeb gezien waar schijnlijk wordt het gewoon een grote baby: "zijn het er dan toch geen twee???" grrrrrrrr!!!!!!!!!!
Ik heb een enorme buik nu en ik hoor zo vaak: Weet je zeker dat het er maar 1 is? Zullen we er gewoon vanuit gaan dat de echoscopistes hun vak verstaan en het beter weten? En inderdaad al die wildwestverhalen van andere bevallingen....geen behoefte aan! En buikgraaiers krijger geen kans bij mij. Ik duw hun hand gewoon weg en zeg verder niets of ik hou mijn eigen handen op mijn buik.
Ik ken het (nog) niet, maar ik ga dan even een wedervraag stellen ... Ik weet/wist ook vaak niet wat ik moet zeggen tegen hoogzwangere dames. Zeker als ze met zwangerschapsverlof gingen. Wat moet je zeggen dan? Ik kwam niet verder dan: Succes! Sterkte (ja sorry )! Geniet van je verlof/vrije tijd! Wat moet je zeggen dan ... ??
Goed topic, even mijn gal spuien hoor Die opmerkingen van 'geniet ervan he, het is zo voorbij', daar word ik dus echt giftig van. Niet alle vrouwen vinden zwanger zijn leuk, en ik ben daar een van. Ik heb veel kwaaltjes gehad en nog steeds en voel me gewoon niet mezelf, dus genieten is er niet vaak bij. En waarom moet dat? Je doet het toch voor het 'eindresultaat', ik wil graag een kindje maar die zwangerschap kan me gestolen worden.. 'Er is er nog nooit een blijven zitten' als je zegt dat je best opziet tegen de bevalling. Wat moet je daar nou mee? Ik weet ook wel dat ze er hoe dan ook wel uitkomt, daar ben ik niet bang voor hoor. Zulke opmerkingen zijn toch helemaal niet nuttig? 'Geniet nog maar van je slaap, straks doe je geen oog meer dicht . Hoezo? Elk kind is anders; mijn nichtje sliep met drie weken al 6 uur op een nacht door, dat is best te doen hoor.
Ik vind 'succes' of 'sterkte' eigenlijk helemaal geen rare opmerking met een bevalling in aantocht. Dat kun je best gebruiken vind ik. Tis nu niet echt iets waar ik dagelijks naar uitkijk namelijk. Natuurlijk wel naar hetgeen de bevalling oplevert, maar niet de activiteit op zich...
op zich is sterkte wensen voor de laatste loodjes toch goed? iedereen weet toch dat het meerendeel van alle zwangere vrouwen op het eind het gewoon best zwaar heeft? maar sterkte wensen omdat iemand er na de bevalling een blérend kind aan overhoudt dat veel aandacht nodig heeft en veel energie van je vergt vind ik echt een tenenkrommende gedachtegang. :x
Ik zei zelf altijd: Zet hem op! Maar weet je wat het is? Zij zeggen het hoogstens 1 keer per dag en jij hoort het 100 keer op een dag. Dat is het ding een beetje. Het blijft lastig aangezien iedereen het heel goed bedoeld. Gewoon een beetje stom lachen en dank je wel zeggen werkt het beste.