Wat ik persoonlijk soms een beetje irritant vind worden is dat als ik nu mensen aan de telefoon krijgt, dat ze dan zeggen: 'ja, ik had vanmorgen ook al gebeld, maar je nam niet op. Ik dacht: o jee, ze zou toch niet liggen te persen?' Zucht... NEE! Ik liep in het winkelcentrum voor boodschappen! Alsof het leven aan het einde van je zwangerschap ophoudt en je de hele dag op de bank ligt...
ow vreselijk die opmerkingen...en het leuke is...straks als de kleine er is.. krijg je ze nog steeds... Zo wilt mijn schoonzus graag om de haverklap zeggen (als ik dan zeg dat Sem erg vroeg wakker was of last van de tanden heeft ofzo..) Dan zegt ze..."Waarom zouden jullie het beter hebben dan wij".... wtf is dat voor een rare opmerking...alsof zij het zo slecht hebben met 2 kids:S... ik vind het raar...
Haha, leuk topic! Ik ben vandaag uitgerekend en ik word helemaal gestoord van de whatsappjes met: 'en....?????' Of ' Al aan het bevallen?' Pfff, alsof die kleine met d'r Outlook Office voor de neus ligt af te wachten tot ze naar buiten mag. Of dat ik met mijn telefoon in mijn hand liveverslag ga doen van elke cm ontsluiting... Ik zoek nog iets vriendelijks gevat wat ik terug kan sturen zodat het de komende twee weken niet zo doorgaat. Mensen bedoelen het wel goed natuurlijk....
O, maar dat vind ik wel leuk! Hier zijn het voornamelijk de as. oma's en opa's! Worden alle 4 voor het eerst grootouders, dus dat is natuurlijk retespannend haha. Gisteravond stonden mn schoonouders opeens op de stoep, terwijl ze nóóit onaangekondigd komen. Ze wonen ook nog eens een eindje weg. Ze staan te popelen, ik moet ze ook 's nachts bellen als de weeën beginnen. Zo schattig, maar dat ga ik dus niet doen he haha. Mijn ouders wonen hier heel dichtbij en weten me nu ook heeeeel vaak te vinden, met allerlei smoesjes. Terwijl de hond naar hun gaat als het zover is, ik beval inhet zh. Dus ze weten dan precies wanneer het zover is. Laatst stond mn vader op de stoep, gestuurd door mn moeder; ze kregen me niet te pakken , mobiel stond uit. Helemaal ongerust, wie weet ligt ze te baren!!!!! Dat zeggen ze dan niet, maar ik ben niet gek he! Lijkt wel of mijn omgeving het nog spannender vindt allemaal dan ik haha.
Oh Zara ... maar dat herken ik . Ik hoef dan nog niet te bevallen, maar mijn moeder belde mij ook laatst dat ze er gewoon niet van kon slapen ?) maar ik nam toch wel al mijn vitaminen!!! Ja mam ... doe ik. (ergens natuurlijk ontzettend lief, maar ik moet af en toen toch ff grinniken ... dat heeft ze bij mijn zusjes volgens mij toch niet gedaan )
Of..... amaai een derde????? Menen jullie dat???? Je weet niet waar je aan begint...... Euh dit was onze keuze? .....
oooooohhhhh ik had echt last van een enorme buikgraaister!!! Kon de hele meid niet uitstaan en we gingen ook helemaal niet met elkaar om. In het cafe waar we toen kwamen was het "hallo" en dat was het. Mijn lieve vriend was zo enthousiast dat die met 6 weken al stond te vertellen dat ik zwanger was en vanaf daar heeft ze ook echt elke week geprobeerd aan mijn buik te zitten. Het liefste kwam ze volgens mij bij me op schoor zitten. Ben een paar keer echt vreselijk kwaad geworden (lekker, hormonen), maar heb ook een paar keer ongegeneerd aan HAAR buik staan te voelen. Vond ze toch niet helemaal leuk......ja? ik ook niet!!!
Oooo wat herkenbaar allemaal.... Volgens de een heb ik een megabuik en moet ik binnen 4 weken wel bevallen, de ander gelooft niet dat ik echt al 30 weken zwanger ben. Het zal wel allemaal. Wat ik wel irritant vind is dat anderen voor mij beslissendat ik dingen niet meer mag of mijn secretaresse die alvast dingen regelt voor als ik met verlof ben. Ben nu 2 weken vrij maar straks dus nog 4 weken om alles te regelen, lijkt me voldoende. Maar, het ene oor in en het andere uit en lekker je gang gaan hoor. Oja,die buikvoelers, weinig last van gehad, maar als het gebeurd, gewoon terugvoelen! Bij mijn eerste zwangerschap vond iemand dat ook heel nodig (was bijna 39 weken zwanger), want ik had zo'n mooie buik (en een mooie jurk aan). Was op een bruiloftsfeestje en achteraf bleek het de vader van de bruidegom te zijn, maar die was nogal beduusd van het feit dat ik aan zijn buik zat, hahaha.
Erg herkenbaar allemaal! Zo hoor ik regelmatig: "Jeetje die buik groeit lekker door he!! (Ja duhh dat is ook de bedoeling?!) Of "Weet je zeker dat het geen tweeling is? zelfs manlief had laatst echt een opmerking waar ik zooo boos om werd! Vertelde dat ik inmiddels 10 kilo was aangekomen (wat ik best netjes vind, aangezien ik al sinds week 18 zware BI heb en dus niet veel beweging heb) zegt hij: Neee dat kan niet! Het is echt veeeeel meer! En bedankt.... En ook toen ik het blije nieuws aan iedereen ging vertellen, denk dat 80% heeft gevraagd of het wel gepland was?!! (ik ben bijna 24 en manlief 29) Zo jammer zulke opmerkingen..
Mijn sz had de neiging om elke keer te vragen of ik het niet spannend vond. Ik werd er echt helemaal gek van. Spannend dekte voor mij zo niet de lading. Voor spannend ga je maar naar de bioscoop. Nog steeds benadrukt ze heel erg hoe bijzonder en raar zij het wel niet vind. En ik weet dat kinderen krijgen een wonder is maar het is ook de normaalste zaak van de wereld en ik ben het zo zat om telkens hetzelfde te horen.
Ik ging in de 38 e week boodschappen doen met mijn sm, komen er 2 kennissen van mijn sm aangelopen, niet de slankste dames, die kijken naar mij en roepen echt keihard door de supermarkt: Zoooooo, jij bent dik!! Waarop mijn antwoord was: Jaaa, maar over een week of 2 heb ik weer maatje 36 en jullie blijven dik! Vonden ze niet zo leuk geloof ik.......
Deze was ook 'leuk': Mijn man: 'Ik zal blij zijn als je straks weer normaal bent.' Ik: 'Hoe bedoel je 'normaal'? ' Hij: 'Nou gewoon, weer slank en zo...' En bedankt he!!! (ik, van 55 naar 70 kilo. valt toch reuze mee...)
hihi, zwangerschapshormonen he? Ze stonden ook wel met hun mond vol tanden. Grappige is, dat 1 van de 2 nu mijn collega is En we kunnen het goed met elkaar vinden trouwens hahaha
Ik krijg nu al continu te horen jeetje meid nog een week of 3/4 zeker? Uhh nou nee nog 20! Ohhh zijn het er 2 dan.. Uhh nee maar 1 ohhhh wat heb je een mega buik dan! Ja en?! En jeetje een tweede nu al? Geniet er maar van want word écht heel zwaar straks met 2. Toen ik zwanger was van mn zoontje was het ook elke keer geniet nog maar van het samen zijn straks ben je nooit meer samen! Nee indd bewuste keus toch?
"Ma leen zo dik was ik nog niet op 9maanden... - Bomma ik ben nog maar 6kg bijgekomen hoor..." "Er kan nog zoveel mislopen, bij de bevalling ook! Kwessie overleeft het kindje dat niet (Oma Kenneth)... - Onze reactie: euh..."
:x aargh, dat 'geniet er nog maar van!!!':x Dat is toch echt BY FAR de meest irritante opmerking!! Heel de wereld fokt maar door, dat zal toch niet alleen maar zo zijn omdat het hebben van kinderen hels is??? En hoezo zou je nooit meer samen zijn? Er bestaat ook nog zoiets als oppas, ik zou wel gek zijn om nooit meer dingen samen te doen.
Precies!!! Ik werd kotsmisselijk van die opmerking! Als ik wilde genieten van het met zn 2 zijn had ik niet voor kind(eren) gekozen! En ik ben nog genoeg samen met mijn man hoor. Zoontje slaapt baby slaapt tijd voor ons samen. Nou gaan wij niet vaak samen weg maar áls we dat doen dan is oma er ook nog!