mijn dochter is nu 5 weken oud. Bv loopt best aardig. Ze drinkt ong elke 3 uur. ik moet wel opletten dat ze goed aanhapt, is af en toe wat makkelijk, en moet af en toe helpen door op haar kinnetje te duwen. Merk ook dat ik dat misschien ook wel snel doe omdat ik geen zin heb om haar los te hlen. nu heb ik van de week 's morgens ( 2 uur na vorige voeding) eens helemaal leeg gekolft om te kijken of ik dan een minder heftige tsr zou krijgen ( niet dus haha) en kolfde toen 135 cc. Daarna haar gewoon laten drinken. Nou wilde ik eens oefenen met flesje dus die 135 opgewarmd en gegeven en de borst die ze dan zou krijgen gekolft ( krijgt maar 1 borst per keer) ze dronk 105 cc op en ik kolfde 110 cc. Daarna dronk ze nog klein slokje life. ze woog vorige week bij cb 3360 dus nou ja zeg ruim genomen 4 kg als ik dan dat rekensommetje doe. 150 x 4=600 dan gedeelt door (min) 8 voedingen kom je op 75cc Drinkt ze dan niet veel te veel? ze spuugt regelmatig best wat. Maar niet altijd.. Wel makkelijk dat ik voor 1 volledige voeding nu maar 1 x 1 borst hoef te kolven, in dezelfde tijd dat zij flesje drinkt.
Klinkt alsof het heel goed gaat. De rekensom geeft bij benadering aan hoeveel er nodig zou zijn. Ieder kindje groeit en drinkt anders. Mogelijk heeft ze op een ander tijdstip wel of niet voldoende aan 75 ml. Ik zou gewoon lekker doorgaan zo! Blijf flesjes geven zodat ze dit bijhoudt. iedere dag een keer bijvoorbeeld.