Stolsels / restweefsel na curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Followyourdreams, 7 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Hee lieve meiden ,

Afgelopen woensdag curettage gehad .
    Ivm koorts en toenemende buikpijn gisteren echo gehad en baarmoeder zat vol stolsels/rest weefsel , moest het paar dagen aan kijken .
    Wie heeft hier ervaring mee en is er nog kans dat het vanzelf komt ?
    Bloed nauwelijks , momenteel zelfs gestopt.
    Ook geen buikpijn meer

Liefs

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik kon niet doorscrollen zonder jou sterkte te wensen. Hopelijk komt het snel los.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb er ervaring mee. En niet zon goede...
    In de gaten houden dat je geen koorts krijgt.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier! Ik ben 3 dagen na de curretage opnieuw gecureteerd. Ivm infectiegevaar lieten ze me niet afwachten. Gek dat ze jou met koorts door laten lopen. Dat klopt m.i niet...

5. Hobbs

Hobbs Actief lid

9 mei 2017
    241
    145
    43
    Vrouw
    ICT
    Noord-Brabant
    Met koorts moet je meteen terug.

Ik had de eerste twee keer na de currettage flinke menstruaties, nu is het weer sinds de laatste keer redelijk normaal zoals voorheen. Het kan best even duren voordat alles weer op de rit is.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je hebt al koorts en ze laten je doorlopen? Ik ben na 4 dagen ab nog bloed en koorts met spoed opnieuw gecureteerd..

TigerAngel7 vindt dit leuk.
  7. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Allereerst heel veel sterkte
    Ik heb helaas na de curretage nog een hysterscopie gehad

8. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Allereerst veel sterkte ik heb ook afgelopen maan een curretage gehad en ze waarschuwde me dat als ik de symptomen zou hebben wat jij nu hebt gelijk aan de bel moest trekken, zoals al eerder hierboven gezegd ivm infectie gevaar gelukkig was ik 'schoon' maar als ik jou was zou ik wel gewoon bellen als je er echt onzeker over bent. Vooral als je koorts hebt.

9. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Thanxx meiden , ik heb geen koorts meer momenteel .. zou het dan ook nog gevaarlijk zijn af te wachten ?
    Ik verlies helemaal geen bloed meer , iets bruin wat te doen is met een inlegkruisje .. maar met idee dat me baarmoeder nog niet schoon is maakt me dat juist wel zorgen

10. Kimpyy

Kimpyy Actief lid

18 mei 2017
    499
    181
    43
    Vrouw
    Ik heb juist hetzelfde als jou voor gehad.. had geen koorts enkel stekende pijn in mijn onderbuik.. ik was er niet gerust in en ben naar spoed gegaan daar bleek dat mijn baarmoeder vol klonters en veel bloed zat wat er niet meer door kom.. ben dan voor de 2x gecurreteerd.
    Zeker niet wachten, ik bloedde ook niet meer enkel wat bruin verlies..

11. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Gisteren weer contact gehad met de gyn , ze doen niks zolang me koorts niet hoger word dan 38,3 .. ik blijf schommelen , nu net weer tegen de 38 aan .
    Het lijkt af en toe wel eisprong pijn .. en verde beetje weeïg gevoel , ik kan niet meer dan afwachten denk ik :(

12. Kimpyy

Kimpyy Actief lid

18 mei 2017
    499
    181
    43
    Vrouw
    Als je echt ongerust bent via spoed binnengaan dan doen ze direct een echo :)

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    #13 zonnetje2015, 10 mei 2018
    Laatst bewerkt: 10 mei 2018
    Ik had wel echt 40.6 koorts, veel bloedverlies, doodziek en zat tegen ijlen aan.

38 is bij mij altijd zon twijfelgeval. Heb blijkbaar een hogere lichaamstemperatuur.
    Je lichaam kan eea ook terug opnemen. Hoop voor je dat t zichzelf oplost.
    Bij twijfel echt!! aan de bel trekken.

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik vind het echt slecht dat ze je laten afwachten. In geval van een ernstige infectie kun je gewoon je baarmoeder kwijtraken of onherstelbaar beschadigen.

Zou hier niet mee akkoord gaan. Sterkte!

15. Elletje

Elletje Fanatiek lid

IK zou erop staan dat ze je gaan helpen. Na een curettage moet het juist minder worden. Koorts kan duiden op een infectie en ze kunnen je bloed testen op ontstekingswaarden. Dan weten ze het gelijk.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    #16 Juffie26, 10 mei 2018
    Laatst bewerkt: 10 mei 2018
    Ik kreeg 2 dagen na de curettage ook hoog koorts 39 graden. Midden in de nacht gebeld en ik moest meteen komen. Ze hebben direct mijn bloed nagekeken en echo gemaakt. Op de echo was duidelijke te zien dat het een rommeltje" in mijn baarmoeder was. Ze konden niet met zekerheid zeggen of het restweefsel was of wat anders. Het zag er niet specifiek uit als restweefsel. Mijn waardes waren niet schrikbarend en ik mocht voor de nacht naar huis maar meteen de volgende ochtend weer terug om weer alles na te kijken. Na onderzoek bleek dat ik een groot bloedstolsel in mijn baarmoeder had. De vraag was ging mijn lichaam dit vanzelf oplossen of moesten ze dit eruit gaan halen. Het stolsel zou er nooit in zijn geheel uit kunnen daar was het Veel te groot voor zeiden ze al, maar schijnbaar kan een lichaam dit afbreken/vloeibaar maken en dus dan in stukjes/vloeibaar naar buiten werken. Ze wilde mijn lichaam een week de kans geven dit zelf op te lossen en ik moest iedere dag komen ter controle dat zodra het uit de hand zou lopen ik direct geholpen kon worden. 3 dagen daarna begon ik hevig te bloeden en verloor veel bloed en stolsels. Dit heeft 2 weken geduurd en toen stopte het en zag mijn baarmoeder er op de echo weer schoon uit.

Hoe gaat het nu met je?

17. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Lief al jullie berichtjes !
    Doet me goed wat ervaringen te lezen , merk inderdaad dat het ene ziekenhuis sneller ingrijpt en door pakt dan het andere .
    Ik voel me niet ziek , wel veel hoofdpijn maar dat heeft ook wel te maken met de mentale kant ..
    temp is niet hoger geweest dan 38 tot nu toe en afgelopen zondag hebben ze in het ziekenhuis ontstekings waardes geprikt die duiden niet op een ontsteking , gelijk echo gehad waarop het inderdaad een zooi was nog in de baarmoeder van stolsels / restweefsel of baarmoederslijmvlies wat nog afgebroken moet worden .
    Ben gewoon angstig voor een ontsteking , maar blijkbaar heb je zelf gewoon niet meer in te brengen en mag je het doen met hun adviezen .. frustrerend maar moet het accepteren denk ik

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Er zijn meer ziekenhuizen... je kan je huisarts vragen om een verwijzing voor een ander ziekenhuis. Of je zorgverzekering vragen te bemiddelen.
    Of stampij gaan maken...liefst als de wachtkamer goed vol zit.
    Het is jouw lichaam en je hebt toch ook echt zelf wat in te brengen. Desnoods vraag je of ze elke dag je ontstekingswaarden willen prikken en dat ze ingrijpen zodra dat gaat stijgen. Dan ben je iig op tijd mocht je wel een infectie ontwikkelen.

Elletje vindt dit leuk.
  19. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Valt dit ook onder de categorie, baas in eigen buik/lijf? Ik zelf weiger terug te gaan naar het ziekenhuis dat mij behandeld heeft nu. Dan maar een ziekenhuis dat wat verder weg is. Ik snap niet dat ze je laten wachten in dit soort situaties. Je hebt al genoeg ellende gehad.

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Volgens mij valt het onder het recht op zelfbeschikking. Één vd rechten vd patiënt.

Deel Deze Pagina