Ik vind het wel eens lastig mijn dochter de hele dag te entertainen. Als ik alle boekjes met haar lees en alle liedjes zing ben ik echt na een half uurtje wel weer klaar. En zij ook. Als ik vervolgens even met haar torens ga bouwen, ga dansen of zo draait ze me na een minuutje of wat de rug toe om vervolgens met iets veel interresanters te gaan spelen zonder mamma! Vaak komt ze tussendoor wel even een speeltje of zo brengen of even knuffelen... Ik probeer elke dag met haar te gaan wandelen(eendjes voeren of iets dergelijks), even naar de stad te gaan of boodschappen te gaan doen maar soms duurt de dag zooo lang. En dat is echt niet negatief bedoelt maar heb dan wel aan het einde van de dag het gevoel dat ik niet genoeg met haar heb gedaan. Hebben andere mamma's dat ook?
het is heel belangrijk dat je kindje zichzelf ook kan vermaken, ander skun jij straks nooit iets anders doen als zij thuis is. Dus nee ik heb dat gevoel niet, ik speel soms even met dr en ik ga met dr wandelen of fietsen, maar ik laat haar ook haar eigen gangetje gaan als we thuis zijn zodat ze ook zelf speelt en mij er niet continue bij nodig heeft.
Het is voor kindjes juist heel goed voor hun ontwikkeling om ook zelf dingen alleen te doen. Dus laat je dochter lekker spelen en geniet van jullie momenten samen!
Ik ben het eens met bovenstaande antwoorden; laat je kindje lekker alleen spelen als zij dit wil. Heb jij even de tijd om wat voor jezelf te doen, dan duurt je dag ook niet zolang en kun je iets doen wat jij leuk vind. Trouwens wel goed van je dat je zoveel tijd vrijmaakt voor je kindje en leuk met haar speelt, dat is natuurlijk wel belangrijk!
Lijkt me heerlijk, een kind dat het lekker vindt om zelf te spelen... Hier eentje die mama de grootste attractie van de wereld vindt... Ik probeer juist het zelf spelen te stimuleren (gaat ook best redelijk hoor, behalve bij verkoudheden, sprongetjes of onduidelijke redenen), maar ik zit eigenlijk soms dus met hetzelfde probleem: wat nú weer doen om hem te entertainen! Maar volgens mij doe je het hartstikke goed als je kind het leuk vindt om dingetjes met jou te doen, maar het daarna ook weer fijn vindt om zelf te spelen!
Jeetje, wat een verschil! Ik doe bijna niets met Jarissa hoor. Ze speelt vrijwel de hele dag alleen. 's Ochtends ontbijten we samen en dan knuffelen we lekker met zn drietjes. Dan gaat Jarissa spelen, Yinthe in de box en ik huishouden. Tussendoor heb ik regelmatig even contact met Jarissa maar ze speelt toch echt alleen. Na de middagdut en het hapje/drankje gaan we met zn drietjes lekker naar buiten als het enigszins kan. En voor het koken lees ik voor. Na het eten gaan we samen douchen. Thats it. Ik vind dat we zo meer dan genoeg tijd samen doorbrengen. Ik ben echt haar entertainmentteam niet hoor. Het huis moet ook een beetje aan kant, de beesten moeten verzorgd en ik wil ook af en toe lekker achter de pc, voor de tv of een boekje lezen ofzo. Ik zou zeggen: wees blij dat je kind zo lekker alleen wil spelen en geniet er juist van!
ik laat mijn zoontje ook zoveel mogelijk alleen spelen, anders krijg je idd wat Lexie74 ook zegt. ik speel natuurlijk ook wel met hem, maar laat hem verder lekker zijn gangetje gaan. groetjes, Miranda
Eva speelt ook heel vaak alleen en komt vanzelf wel naar me toe als ze aandacht wil. Tussendoor geef ik haar uiteraard ook wel aandacht, zeg 'goed zo' als ze iets doet wat ik heel knap vind enzo . En ik help haar met haar loopauto of laat haar aan mijn hand lopen. Tijdens de eetmomenten heeft ze alle aandacht, dat is dus zo'n 5 keer per dag varierend van 10 minuten tot een half uur. En als ze in bad gaat uiteraard (om de dag zo ongeveer). Ze krijgt echt geen aandacht te kort hoor!
Natuurlijk kijk je wel wat ze doen enzo. Maar als ze je echt nodig hebben, weten ze je heus wel te vinden. En hier moet je ook direct mee beginnen, want als je het nog aan wil leren als ze al een jaar zijn geweest ofzo, dan zijn ze er al aan gewend dat jij ze entertaint en dan leer je het moeilijker af! Ik ben ook wel eens onzeker geweest of ik wel genoeg met haar deed/doe, maar ik werd juist van alle kanten toegesproken dat ik dr juist meer alleen moet laten spelen, dat dat beter is. Dus dat doe ik. Het eerste stapje richting zelfstandigheid, maar ook geod voor hun ontwikkeling, fantasie en noem maar op. En idd tijdens een sprong of tijdens ziekte heeft ze gewoon meer aandacht nodig, die komt ze dan ook halen en die krijgt ze dan natuurlijk ook.
Ik heb dat gevoel ook, Maar goed, ik heb elke dag 1 uur om echt iets met haar te doen. Voorlezen ( naast natuurlijk voor het slapen gaan), puzzelen enz. Dus echt spelen. We fietsen of wandelen ook nog elke dag een uur. Verder vermaakt ze zichzelf. Ik hoop dat het zo goed is,