baby bijna 12 weken,niet doorslapen,nog vaak voeden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pixie, Aug 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik snap niet waarom mijn baby niet doorslaapt en waarom ik haar zo naak moet voeden nog.
    Ik word ziek van het idee dat andere kindjes dat wel doen en mijn niet.
    Ik had afgelopen maandag al moeten werken (als ik mijn vakantie niet achter mijn verlof had gedaan) hoe moest dat dan?
    Ik ben helemaal op. Want niet alleen slaapt ze niet door en moet ik haar voor 7 uur al 2 keer voeden maar ze blijft maar wakker na de voeding. ze heeft last van windjes soweiso voor de voeding. en daarna nogsteeds blijkbaar.. ik wod hier zo verdrietig van. een paar weken geleden leek het alsof ze zou gaan doorslapen. een week geleden deed ze zelfs een slaap van 1 tot 7 en moest ik alleen 1 keer uit om de speentje te geven om 5.00.

waarom gaat het nu opeens weer zo? Ik dacht dat de 12 weken sprong al voorbij is.. 2 dagen niets van gemerkt.. en nu weer dit ???!!

hoe moet dit straks als ik ga werken en het zo aanblijft? Ik kan hier over echt huilen!! Ik slaap bijna niet als ik haar snachts moet voeden want het duurt mij erg lang om in slaap te vallen.
    eergister was ik voor een voeding 2 uur aan de gang omdat ze maar niet wou slapen daarna!! :(

2. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    daarbij .. ik dacht dat de krampen en last van windjes afneemt bij 12 weken... waarom bij mijn dochter niet? ze heeft echt last van het passeren van windjes :(vind soms echt te zielig voor woorden. Ik geef al infacol

3. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wat vervelend! Maar inderdaad sommige kindjes slapen door, maar andere weer niet. Ik verlang ook naar de tijd dat Kyra goed doorslaapt. De ene keer doet ze het wel (hoef ik er maar 1 of 2 keer uit) en de andere keer mag ik om de drie uur eruit. Gelukkig valt ze meestal snel weer in slaap en ik ook.

Kyra heeft best wel wat langer last gehad van de windjes, dus als het nu nog niet beter gaat is de kans groot dat het straks wel over gaat. Daar ben je nu niet mee geholpen, maar de wetenschap dat het ineens een stuk beter kan gaan helpt misschien.

Ik heb helaas geen slaaptips voor je, want alles wat ik kan bedenken heb jij vast ook wel bedacht (te warm, te koud etc).

4. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    ik ben zo bang dat die windjes en krampjes aanblijven!! Dat mijn dochter niet met de wetenschap mee doet en dat zij dus toch echt blijft last houden! komt dat wel voor? misschien is het nu mijn vermoeidheid die praat nu uit angst.

DAt ze te koud of te warm heeft is het niet. ik geloof dat het echt met de windjes te maken heeft. maar ja ik vraag mij af of ik haar goed doe om dan haar te voeden .. soms stilt het de last daarvan maar soms ook niet..
    daarbij denk ik dat ze na last te hebben niet vanzelf in slaap zou kunnen vallen.. de ene keer valt ze wel in slaap na de voeding de ander keer niet.. en blijft ze doorzeuren voor nog een uur of zo.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,415
    36,281
    113
    Mijn zoontje had een dikke 4 maanden last van krampjes en sliep pas door met 15 maanden! Kan me voorstellen dat het vermoeiend is, maar je kunt er weinig aan veranderen denk ik.

6. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    :( :(
    dan kunnen ze me opwegen op mijn werk

7. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Mijn dochter sliep door toen we stopten met de infacol. Door de infacol ging ze juist heel veel windjes laten. We gaven haar alleen de infacol als ze huilde van de krampen en dan was ze binnen 15 minuten stil en was ze 'ontlucht'. Geef je BV of FV?

Indien je BV geeft, kan je (als je dit wilt natuurlijk) als laatste voeding FV geven.

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier werd het ook een stuk beter nadat we met infacol zijn gestopt, ik dacht dat het toeval was maar als ik het zo lees is het het proberen waard ;)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier verdeelden we de nacht in stukjes.. Heel ongezellig, maar als de ene om 8-9 uur naar bed ging en dan tot 1a2 uur kon slapen. En de ander van 1-2 tot 7 mocht blijven liggen, heb je in ieder geval een stuk slaap aaneen. Een paar dagen achter elkaar en je hebt toch weer een paar redelijke nachten..

10. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    ik geef idd bv . Ik ben niet zo happerig op laatste voeding fv geven al heb ik er vaak over nagedacht moet ik eerlijk zeggen.
    misschien toch een keer proberen.

maar ja dat zeg ik elke keer als ik zo een nacht heb gehad ..is vaak iets dat ik denk als ik vermoeid ben..en als ik een dag heb wel het wel goed gaat en lijkt goede kant op te gaan dan denk ik. fv doe ik echt niet omdat het goed komt.. maar dan word ik weer verrast met deze nachten!!

want op deze manier kan het ook niet. ook al zou ik geen werkdag hebben ik ben nu al op en de dag is niet eens begonnen.. en ik moet nog voor mijn dochter zorgen terwijl ik helemaal futloos ben.

11. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    hoe bedoel je met stoppen? helemaal? niet meer geven als ze kramp heeft?

12. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    dat zou hier niet werken. ondanks mijn moeheid krijg je mij niet in bed voor 23.00 daarbij geef ik bv en drinkt eva nog om 21.30 en dan weer om 00.00 (ik maak haar wakker voor deze voeding anders meld ze toch na niet al te lange tijd)

mijn vriend komt pas naar bed tussen 2 en 3 (rare ritme die niet uit te slaan is)

daarbij als Eva huilt kan ik toch niet doorheen slapen..

13. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Meis wat vervelend voor je. Wij zijn ook gestopt met infacol nadat we het idee hadden dat dit meer krampen veroorzaakte. Wij zijn toen begonnen met ABC Dolphius, dit is voor een goede darmflora en dat werkt hier als een tierelier. Geen krampjes meer! De windjes heeft Niek nog wel last van maar ik ben allang blij dat de krampjes er niet meer zijn. Misschien een idee voor jou? Je kan ook Lepicol nemen dat hebben wij eerst geprobeerd om te kijken of het werkte is hetzelfde en ook speciaal voor baby's. Dit is te verkrijgen bij de Tuinen.

Als ik het goed heb geef je toch bv? Is het misschien een idee om te gaan afkolven zodat je partner in de nacht kan bijspringen en jij wat meer slaap kan krijgen?

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij zijn inderdaad helemaal met infacol gestopt, "cold turkey" :D
    ze was toen ook een week of 10 dacht ik en het werd zienderogen elke dag beter, ik had het idee dat ze zelfs meer kramp kreeg van de infacol, voor heel veel kindjes is het een wondermiddel maar hier niet.

15. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    wij zijn ook een paar weken geleden gestopt met infacol, omdat het niet leek te werken. Ze ging er naar mijn idee ook heel moeilijk van poepen. Nu gaat het stukken beter en heeft ze bijna nooit krampjes meer!

Jenna is net zo oud als jou dochtertje en slaapt ook pas sinds vorige week door. Ik denk doordat we overdag meer voeding zijn gaan geven(ze krijgt fv) dat ze op deze manier genoeg opbouwd om de nacht mee door te komen.
    Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met bv is, ik dacht eigenlijk dat bv kindjes sowieso wat later gaan doorslapen, maar ik kan het mis hebben.
    12 weken is volgens mij niet heel laat om nog niet noor te slapen, hoe vermoeiend het ook is, ik denk niet dat je dochter een uitzondering is.

Sterkte, het word echt allemaal beter!
    Kan je man niet snachts 1 voeding voor zijn rekening nemen?(dat je wat kolft?)

16. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    dat was ook mijn idee voor als ik weer ga werken.. dat hij de fes geeft met afgekolfte melk op de nachten voor de dag dat ik moet gaan werken.

Eva heeft last vande krampjes tussen 20.00 en 22.00.
    overdag hoeven we niet echt infacol te geven meer (was wel zo) en nu is het pas savonds (komt niet door mijn eten want ik voed haar voor het eten).

maar wat doe ik als ze wakker word van de windjes in de nacht. ik leg haar maar aan maar dat lijkt ook niet altijd te helpen. :(

17. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    hier deden wij het de 1e weken ook precies zo, mijn dochter heeft reflux en sliep maar hooguit 1-2 uurtjes per nacht,
    idd niet heel gezellig op deze manier maar het was echt wel nodig om die weken door te komen, je moet toch af en toe slapen!

18. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    EVa clustered de laatste 2 voedingen. 22.00 en dan weer om 00.00(ik maak haar voor wakker).
    al ging gisteren iets anders. ze had kampen tussen 20.30 en 21.00 maar viel daarna in slaap (voeding was om 19.30-20.00). en pas weer wakker gemaakt om 23.30.

ja ik weet dat bv kindjes niet allemaal doorslapen.. al vind ik ze hier op de forum vaker wel doen dan niet.

ja gisteren hadden we daar nog over maar aangezien Hij zijn energie en slaap nodig heeft vandaag ging het niet vannacht door.

19. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    ik zou dan echt proberen te stoppen met infacol, je geeft al aan dat je het overdag niet geeft en dat het dan goed gaat, en als je het savonds wel geeft dat ze snachts veel last heeft!
    ik zou er echt meteen mee stoppen en een weekje aankijken hoe het dan gaat.
    Met 12 weken worden de krampjes sowieso vaak veel minder dus misschien is het wel helemaal niet zo 'nodig' en werkt de infacol gewoon averechts, zoals hier.

20. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Niek wordt ook wakker van zijn windjes en huilt dan even maar slaapt dan weer door.

Zou toch echt gaan stoppen met de infacol, als ik het hier zo lees hebben toch ook veel kindjes meer last van krampjes als ze dat nemen.

Zou het gewoon eens proberen wie weet werkt het.

Share This Page