Briefje door brievenbus voor kopen soort gelijke woning

Discussie in 'De lounge' gestart door ZoWelkom84, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dames,

Echt even een rare vraag.

wij zitten te twijfelen om ons huis te verkopen. Gezien de huizenmarkt nu, met dikke overwaarde om vervolgens een huis te kopen die ook ver overboden wordt.

Ik zag weleens dat er mensen een briefje door de bus doen met foto van ze of van het gezin.

nu vraag ik mij alleen af, zou het effect hebben? Want ik denk dat iedereen hoogst haalbare eruit wil halen dus via makelaar omdat die mensen natuurlijk ook dik moet bieden op een woning.

zelf denk ik, ik ga het echt niet doen zo’n briefje.. ze zullen wel denken, maar de andere kant… niet geschoten is altijd mis…..

2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Bedoel je dat je zo’n briefje door de bus doet bij een huis waar je een bod op doet? Ik zou dat als verkoper echt niet fijn vinden om te krijgen.. Het zou mij ook niet uitmaken wie ons huis zou kopen.. Op zo’n briefje zou ik alleen maar afknappen.

Achterkantvandemaan, Krily, jessy77 en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ja dat bedoelde ik idd.. en gek genoeg denk ik ook, jeetje ff hoor.. ik gooi het weg..

wij hebben 1 straat in ons hoofd en komt echt amper wat vrij.. maar ook daar zijn bepaalde huizen uitgesloten, best wensenlijst *oepsie*

je komt er zo moeilijk tussen momenteel. Aankoopmakelaar moet je die op voorhand al nemen of kan je vragen als je zo’n huis hoort dat die komt wil je dan aan ons denken krijg jij verkoop van ons huis.. (waarschijnlijk zijn ze dan al verkoopmakelaar van andere partij). Weet alleen niet of ze dat ook doen in deze tijd.. alles staat oo social media als eerst en ben geen fanatieke kijker dus ben altijd te laat

4. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou dat soort briefjes heel irritant vinden. Net als mensen die gaan aanbellen etc
    Stel wij verkopen hebben we ook een dikke overwaarde, maar ik zou het risico niet lopen en al die ellende rond verkoop en aankoop niet willen.

5. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Ik denk dat jij bedoeld dat er een briefje wordt bezorgd bij een huis wat te koop staat, maar dat TS een briefje bedoelt in een hele straat waar nu niets te koop staat, maar om te kijken of iemand misschien plannen heeft op de korte of middellange termijn.
    Ik vindt dat laatste niet raar, wij wonen ook in een geliefde straat en krijgen ze wel eens. Ik zou misschien wel liever verkopen aan iemand die ik het 'gun' dan veel gedoe en extra kosten via een makelaar.
    In eerste geval, als het huis te koop staat en je doet een bod, dan is een motivatiebrief bij je bod, dus via de makelaar, heel gebruikelijk tegenwoordig en zou ik ook zeker doen!

Syane en Bailey07 vinden dit leuk.
  6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Als je altijd te laat bent zou ik zeker een aankoopmakelaar in de arm nemen. Dat werkt in deze markt altijd.
    Ze mogen niet verkopen en kopen tegelijkertijd (van 1 huis), maar dan kunnen ze jou als kopende partij overdragen aan een bevriende makelaar. Dan heb je toch altijd een streepje voor, want ze kennen je. Je hoort dan ook als eerste dat het huis te koop komt.
    en later kunnen ze wel jouw huis verkopen.

briefjes krijgen wij ook wel eens. Ik vind het altijd wel grappig, maar zijn niet van plan te verhuizen, dus gaat prullenbak in.

bij huizen waar je echt op aan het bieden bent zou ik voorzichtig zijn (het kan tegen je werken). Maar bijv een briefje om jezelf te introduceren en te complimenteren met hun huis en dat je er super enthousiast van wordt zou misschien nog wel kunnen (maar luistert wel nauw). Het is aan hen wat ze daar dan mee doen.

Een briefje in de bus doen met wie je bent en wat je zoekt kan altijd (bij huizen die je zou willen kopen, maar niet te koop staan). Maakt toch niks uit? Mensen zoals ik die niet geïnteresseerd zijn gooien dat gewoon weg, maar je weet het nooit. Je kunt de gok nemen. Zitten volgens mij niet zoveel nadelen aan.

Ik zou overigens in deze markt altijd via een makelaar verkopen. Die haalt toch de hoogste prijs eruit, maar ook dan kan het positief meespelen als ze kort daarvoor jouw briefje hebben gehad

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij krijgen meerdere van dit soort briefjes per week door de brievenbus (zeer gewilde huizen in een zeer gewilde straat). De eerste keer, zo'n 3 jaar geleden, stond ik wel even vreemd te kijken.
    Momenteel hebben wij geen verhuisplannen, dus gooi ik die briefjes weg. Maar oude buren van een paar huizen verderop hebben toendertijd wel wat mensen van die briefjes afgebeld, uiteindelijk verkocht aan mensen die via de makelaar boden.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Bij ons in de wijk is een huis verkocht die eerst naar een gezin zou gaan met een mooie brief, en toen kwam er nog een hoger bod, veel hoger en is het toch daar heen gegaan. Dus hoe mooi het ook klinkt in deze tijd gaat het ook vaak om geld. Je moet denk ik de juiste treffen die dat waardeerd.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Mensen in onze straat hebben zo hun huis gekocht paar maanden geleden. Ze hadden briefjes in de bus gedaan bij hun droomhuizen en 1 persoon is erop ingegaan en nu wonen ze daar. Is ook echt een prachtige plek en een heel mooi huis! Je kunt geluk hebben dus.

Bailey07 vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik lees mee, wil dit voor mijn ouders gaan doen want die willen bij mij in de wijk kopen. Maar was niet van plan iets met foto te doen. Ben benieuwd naar alle tips.

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    Ik krijg regelmatig briefjes in de bus.
    Soms alleen met een “indien u overweegt uw huis te verkopen, bel dan X, wij zouden ‘m eventueel graag overnemen!”.
    En soms briefjes met een heel levensverhaal, foto’s, hele uitleg waarom dit huis perfect voor ze zou zijn, lieve groetjes, etc.

Eerlijk gezegd vind ik al die briefjes irritant maar de tweede categorie net even wat meer.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Even briefje op de deur of brievenbus plakken..
    Ons huis is NIET TE KOOP:p

13. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik was vorige week op bezoek bij een vrouw die eerder dit jaar haar man verloren is en nu alleen woont in een prachtig huis op een nog prachtigere plek. Ze krijgt regelmatig dit soort briefjes in de bus en wordt daar heel verdrietig van ('ze kunnen niet wachten tot ik ook dood ben'), dus zou het zelf niet zo snel doen als je de mensen die er wonen niet kent...

jade2011, Sado en Vero0504 vinden dit leuk.
  14. Novi

Novi Niet meer actief

Als verkoper zou het me totaal niet interesseren wie mn huis koopt. De hoogste bieder mag het hebben. Het gaat om teveel geld om uit liefdadigheid iemand met een ontroerend verhaal het huis te gunnen. En ik denk eerlijk gezegd dat de meeste verkopers er zo zakelijk in staan.

Fennec, Amy32, Neuzeke en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Kan ook tegen je werken.
    Pas was de vader van een kennis overleden en toen hij nog thuis lag opgebaard kwamen er daar al mensen aan de deur voor het huis... Echt, ongelooflijk. Hierdoor hebben ze nog minder zin om op te schieten met opruimen en te koop aanbieden en nemen ze nu lekker de tijd voor alles.

Zuul en Sado vinden dit leuk.
  16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier zo ook een tweetal weduwes.

Ik heb nog wel de nodige briefjes gehad in deze woning. Apistels, volledig bezaaid met taalfouten (en dan ben ik al een drama maar dat viel mij zelfs op)

De MINST irritante vond ik eigenlijk of we een seintje konden geven ALS we de woning zouden gaan verkopen en via welke makelaar zodat ze iets minder kans hadden om achter t net te vissen.

Athina vindt dit leuk.
  17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb op @GossipGirlxoxo in een ander topic al gereageerd, haar vraag was:

Als het toch verkocht is ga ik in de hele wijk briefjes door de brievenbus gooien of iemand van plan is komend jaar te verhuizen, of is dat te brutaal?

Mijn antwoord:
    Ik vind dat niet te brutaal. Je loopt natuurlijk een risico dat sommige mensen het wel brutaal vinden als ze om een vervelende reden van plan zijn te verkopen (door ziekte of overlijden ofzo), dus ik zou dan dus wel op de briefjes schrijven dat je ze door heel de wijk verspreid en waarom, zodat mensen in dat soort omstandigheden niet het gevoel hebben dat ze specifiek uitgekozen zijn daarom.
    Hier had het namelijk wel gewerkt, ons huis staat nog niet op funda en we hebben het al verkocht na 1 bezichtiging. Als we zo’n briefje in de bus hadden gekregen de afgelopen periode, dan hadden die mensen ook mogen komen kijken.

Overigens hadden de kopers als aankoopmakelaar onze verkopende makelaar, daarom wisten ze dat we gaan verkopen. Ze hebben dus zonder zijn hulp geboden nu. Het heeft dus zeker zin om tijdig een aankoopmakelaar in de arm te nemen. Wij hadden gewoon een overeenkomst met de aankoopmakelaar voor wat hij kost bij aankoop en een lager bedrag wat we verschuldigd zouden zijn als we niet meer wilden kopen of een huis uit zijn bestand zouden kopen (we hebben toen ook een huis bezichtigd wat nog niet op funda stond, maar dat werd niets toen).

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Na al die verhalen begin ik spontaan aan mijn huis te twijfelen, omdat ik nog nooit zo’n briefje in de bus heb gehad. :roflmao:

ZoWelkom84, Prikje, emmen88 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Ligt er denk vooral aan wat de reden is. Ik hoorde pas van een stel hier uit de buurt die graag hun ouderlijk huis van vroeger wilde kopen, stond ook te koop. Zij hebben toen een geboortekaartje van vroeger door de bus gedaan met het verhaal dat ze nu zelf een huis zoeken en hoe bijzonder als ze dat huis kunnen kopen. En zij kregen de gunnende factor en hebben dat huis mogen kopen :)

Madelie vindt dit leuk.
  20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij krijgen regelmatig briefjes in de brievenbus, ik snap mensen wel dat ze dit doen. Echter hier in de buurt heeft het niet zoveel zin de huizen staan er nog maar net 2 jaar dus velen denken nog niet na over verhuizen.

Deel Deze Pagina