vroeg me af wanneer jullie voor het eerst met je baby op visite gingen. het probleem is dat al mijn familie in belgie woont en mijn ouders dus ook. ik vroeg me af wanneer jullie een lange visite of dagtrip deden met je kindje. vanaf welke leeftijd ongeveer.
Met 2 weken zijn wij naar mijn familie geweest, 2 uur rijden van huis. Baby slaapt dan toch de hele tijd dus het was juist heel makkelijk. groetjes
Dat kan na een paar weken al hoor. Juist als ze klein zijn (de eerste maanden) slapen ze veel en hebben ze niet zo veel nodig, dan is het juist het fijnste om te gaan is mijn ervaring. Maar het ligt ook aan het kindje natuurlijk, want sommige kinderen hebben echt heel veel rust en structuur nodig en daarmee is het weer lastiger om weg te gaan.
wij zijn ook vanaf een paar weken al op visite geweest, Daan had er geen last van, hij sliep er zelfs beter dan thuis
Wij zijn vanaf dat Eva 12 weken was naar mijn ouders geweest (net over de grens), toen hadden we pas een identiteitskaart voor haar. Die heb je namelijk wel nodig als je de grens over gaat! Eva was juist helemaal niet zo makkelijk om mee weg te gaan, was best snel overstuur en sliep heel slecht overdag.
Tuurlijk wel. eén kindje is het andere niet. Wij konden altijd makkelijk weg. Hij raakte nooit uit zijn ritme. Je merkt het pas als je het doet. Gewoon proberen.
Als je de grens overgaat moet ze inderdaad of bij jouw in het paspoort staan of een eigen paspoort hebben. Het risico is er om aangehouden te worden hé Edit: Wij zijn met Vangelis al erg snel naar buiten gegaan, ook een uur rijden en een uur terug, voor het kindje maakt het in het begin niks uit. Het was bij ons wel erg koud (november) dus dat was meer waarom het mij tegenhield, bij de 2e zal het sneller gaan omdat dat in april is.
Wij zijn met 4 weken voor het eerst bij iemand op de koffie geweest in de stad. En met 6 weken zijn we naar mijn ouders geweest (op 2,5 uur rijden) Daar zijn we wel een weekend gebleven, en hebben we een kraamfeest gehouden voor de familie daar. Dat is prima bevallen.
Nee, dat zeg ik niet. Wij hebben pas met 8 weken een pasfoto laten maken van Eva en een paar weken later haar identiteitskaart aangevraagd. Toen was ze dus 12 weken toen we 'n hadden. We wilden eerder al een pasfoto laten maken, maar het kwam nooit goed uit en het was wel de bedoeling dat ze wakker en niet huilend op de foto zou staan. En het is haast geen doen met zo'n kleintje vind ik, ik vond het met 8 weken al lastig. En ik zou dus echt niet over de grens gaan met je baby als je geen identificatie hebt, wie zegt er dat dat kindje van jou is? Nogal lullig als je aan de grens wordt aangehouden dan. Ik weet niet hoe groot probleem ze ervan maken dan, maar dat wilden wij dus voorkomen (ze controleren best regelmatig hier). Ik vind het trouwens ook stom dat ik niet eerder naar mijn ouders kon... maar goed, niets aan te doen.
wij zijn na 1 week met Enzo op visite geweest bij mijn vader. 10 min rijden van huis. Ik wilde zo graag even de deur uit. En nu gaat de kleine eigenlijk overal mee naar toe. Blijven gewoon niet te lang.