hoi allemaal, voor een optreden aanstaande zaterdag word er verwacht dat de haren van onze 7 jarige- in de krul zitten . Alleen... ze heeft nogal dun, slap, heel blond haar... Het zal met de krultang moeten denk ik. Want slapen met iets, dat risico durf ik niet te nemen, dat ze dan slecht slaapt. Maar moet ik dan eerst iets van een mousse ofzo erin doen? En wat voor iets (graag betaalbaar ) - ik wil het dan uitproberen met het kerstdiner donderdag... iemand tips? En nog iets nadien eroverheen, zodat de krullen een paar uur blijven zitten? voor het kerstdiner hoeft het maar 2 uurtjes ofzo, maar het optreden en alles eromheen duurt van 10 tot 17 uur.. waarmee heb ik het meeste kans op resultaat? Athina
Ik vind deze krulletjes super leuk! Ze heeft ermee geslapen maar ik hoorde van een vriendin van mij dat je het ook met wat mouse en klein beetje vochtig haar kan doen, 4 uurtjes wachten. voor de zekerheid ook beetje föhnen en dan blijft het voor 2 a 3 dagen zitten
Toevallig bij de efteling musical? Bij onze dochter heb ik de avond ervoor haar natte haren ingevlochten. De volgende ochtend de vlechten eruit gehaald. Zaten toen best wat krullen in, maar omdat haar haren heel dik en zwaar zijn, zakte het grootste gedeelte er vrij snel weer uit. Er zat uiteindelijk een beetje slag in haar haren, maar dit was goed genoeg hoor. Misschien dat het beter blijft zitten als je ook wat mousse in de natte haren doet. Ik heb trouwens twee opvlechten gemaakt. Dat geeft het meeste krul.
Hoe ik altijd krullen bij mezelf maak is mousse op nat haar. Dit droog föhnen vervolgens met de krultang krullen maken. Als alle krullen erin zitten kun je ervoor kiezen om dit nog iets door te borstelen zodat het wat natuurlijker oogt en vervolgens wat haarlak eroverheen spuiten zodat het langer blijft zitten. Veel succes!!
Ik spuit haarlak nooit er direct op. Ik spuit haarlak op mijn hand en kneed dit in mijn krullen. Je kunt ook sprayen, kruk draaien en dan even vast zetten met een schuifje. Ik ben alleen niet zo'n voorstander van een met haarlak gesprayde pluk krullen..
Ik heb ook dun slap haar (ook heel blond maar dat maakt niet uit voor de krullen) Ik gebruik ook een krultang. Kost weinig tijd, afhankelijk hoeveel krullen je wilt. Verdeel mijn haar in lokken. Per lok eerst inspuiten met stylingspray bv van Taft, maakt niet uit welk merk. Dan krultang erom, heel voorzichtig er uit halen anders gaat de krul er weer mee uit. Krul flink inspuiten met haarlak en dan pas met de vingers wat losser maken. Als je eerst los maakt zakt de krul eruit. Mijn haar is zo glad dat ondanks alle spray de krullen er vaak na een paar uur toch uitgezakt zijn.
Ik heb afgelopen week een vintage brush out gemaakt in mijn dunne slappe haar. Hier het filmpje. Conclusie: haar met de krultang in een krul zetten, krul er af halen en die met een klemmetje vast zetten en zo lang mogelijk laten zitten (iig een half uur, maar langer is beter). Ik heb vooraf wat simpele haarmousse ingekneed en aan het einde haarlak.