koorts, vlekjes, soms een droog hoestje en nu pijn aan 1 been.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zaterdagochtend niks aan de hand en tegen 16u had hij 40 graden koorts en kreeg hij vlekjes op de buik en rug. Zondag hetzelfde, koorts en vlekjes. Dronk goed, at ook een beetje.
    Maandag wisselend. Dan was hij ellendig om een uur later hele verhalen te hebben. Huisarts gebeld en hij dacht aan een virus. Lijkt op de 6e ziekte maar de vlekjes zijn iets anders. Hij kreeg die dag ook overal vlekjes.
    Gisteren ook wisselend. Geen koorts meer maar jengelig en tegen 16u begon hij buiten te spelen.

Vandaag werd hij wakker om 5.30u en wou perse naar beneden. Hij klaagt over pijn aan 1 been. Wijst ook constant hetzelfde been aan ;) en hij heeft weer koorts. 38,8.
    Af en toe heeft huj ook een raar droog hoestje maar dat is maar enkele keren per dag.

Om 8u ga ik de huisarts weer bellen maar iemand ervaring met deze symptomen?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Roodvonk kan gewrichtsklachten geven.
    Heb je al contact gehad met de huisarts?
    De dochter van een collega had dit ook en kon niet meer lopen en bleek ook door de roodvonk te komen.
    Na een kuur antibiotica volledig hersteld.
    Beterschap!

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nu is er weer niks aan hem te zien. Pcm zal wel zijn werk doen. Hij zei net wel weer dat hij pijn aan zijn been heeft maar huppelt nu wel rond.

Wel gebeld, ook gezegd dat er nu niks te zien is maar ze willen hem toch zien omdat de koorts gisteren weg was en vanochtend toch weer 38.8 was. Half 12 hebben we een afspraak.

Roodvonk is het niet. Ik zal dadelijk een foto posten van de vlekjes. Die zijn nu wel grotendeels weggetrokken maar nu lijkt het op zijn beentjes vanonder de huid te komen ipv opde huid maar je voelt ze wel niet.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

De vlekjes. 2e foto inclusief slaapstrepen van het lakentje haha

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje had ook zulke vlekjes. Ook de ene dag wel koorts de andere dag niet. Ik ben er nog steeds niet achter wat t was. Beterschap met je mannetje

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe was het bij de huisarts?

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

We moeten nog afwachten. Hopelijk is het snel beter.
    Hij slaapt nu. Gelukkig want niks is goed. :)

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Beterschap!
    Hopelijk heeft die ook niet teveel last van de warmte.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

#9 sydneys, 21 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2016
    Hoe lang duurde het bij jullie?

Dankjewel Anouk.

Nu is het dag 6. Klaagt weer over zijn beentje en soms ook over zijn pols. De huisarts had naar het beentje gekeken maar hij zag niks. Het beentje bewegen doet geen pijn maar hij loopt wel bijna niet meer sinds gisteren 16u :(
    Dadelijk de koorts even meten.
    Eten wil hij ook niet. Hij vroeg gisteren om een boterham maar hij kauwt en kauwt en krijgt het maar niet weg. Aan de keel was ook niks te zien :(
    Drinken doet hij wel veel. Straks een goedgevulde fruitsmoothie maken.

Wat ook heel jammer is. Hij gaat heel graag naar de psz. Is zelfs verliefd :)
    En deze week is de laatste week psz, dan vakantie :( straks de juffrouw bellen en misschien om 11.30 even langsgaan om hun een leuke vakantie toe te wensen.

Edit. Koorts is 37,9. Valt goed mee.

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Als hij niet wilt lopen dan zou terug gaan naar de huisarts dat lijkt me niet goed en zondig laten verwijzen naar de kinderarts.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou inderdaad als hij niet wil lopen wel naar de huisarts gaan en dan vooral ook in combinatie met een pijnlijke pols.
    Klinkt toch als een ontsteking elders in het lichaam.
    Beterschap!

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Om 15.10u zijn we weer bij de huisarts.

We zijn naar de psz geweest om de juffen een goede vakantie toe te wensen. Even afscheid nemen. Gekeken of hij daar zou lopen. Hij heeft het geprobeerd maar het lukte niet. Zakte door zijn beentje (s)
    Kon zijn dat hij in een andere omgeving zich anders zou gedragen he. Of daar hoopten we op.

Hij lag net in bed en riep me. Wou met de bal spelen en uit enthousiasme liep hij maar hij had veel moeite. Ging wel iets beter dan op de psz.
    nu hoop ik dus niet dat hij om 15u kan lopen om het om 16u weer niet te kunnen ;)

Hij vroeg net om een boterham. Heb hem een boterham en aardbeien gegeten maar hij bljjft weer kauwen, kauwen en kauwen. Krijgt het moeilijk weg.

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wat sneu. Vijfde ziekte heeft als symptoom ook gewrichtspijn en zelfs gewrichtsontsteking in o.a. polsen en knieen. Meestal ij volwassenen die het krijgen, bij kinderen komt het weinig voor. Maar helemaal uitsluiten, kun je het dus ook niet.
    Sterkte!

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

De huisarts zei ook gewrichtspijn en het mag een week duren. Naweeën van het ziek zijn zei hij. nu wel opgelucht.
    Ik vond het wel echt eng. Als ik hem zijn onderbroekje wou uitdoen om te plassen huilde hij al van de pijn, moet dat echt liggend doen. :(

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt een beetje als een vliegende heupontsteking.
    komt best vaak voor bij kinderen maar betreft altijd 1 beentje.
    Hopen dat het snel beter zal gaan.
    Sterkte!

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Pfft dag 9 en nog steeds een beetje ziek.
    Hij loopt weer maar doet wel nog pijn. Het grootste probleem is het niet eten en dit snap ik niet. Komt dat omdat hij best lang koorts heeft gehad? Nieuwe fase? Combinatie? Hij eet echt niks! Gisteren 2 stukjes brood en een beetje yoghurt.
    Hij voelt zich slap, is snel moe. Zit het liefst op de bank. Naar mijn gevoel komt het nu door het niet eten. Als hij eet zal hij snel herstellen.

Net een smoothie gemaakt met aardbeien en appel maar tot nu toe drinkt hij dat niet. Heeft een slokje geproefd.

Heb een gedeelte ook in ijsvormpjes gedaan. Hoelang duurt het neerdat dat ijsjes zijn? :) dan heeft hij toch iets voedzaams binnen

We gaan straks wel gewoon weg. Bbq bij vrienden. Misschien dat hij daar iets eet.

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Heb je in zijn mond gekeken? Misschien heeft hij plekjes in zijn mond die hem pijn doen.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    wilde ik ook zeggen.
    Hier had jongste een aantal weken geleden hand voet en mondziekte en heeft toen 3 dagen niets gegeten.
    Wel vervelend dat er zo weinig verbetering in zit.

Deel Deze Pagina