Mijn zoontje van 19 maanden kan soms zo moe zijn.. en dan bedoel ik op 'gekke' tijden. Hij is 's ochtends rond 7.00/30 wakker en barst van de energie: blijft rond rennen en spelen en op het bed klimmen enz enz. Dan gaan we ontbijten maar rond een uur of half 10/10 uur heeft hij echt een inzakmomentje. Dan gaat hij in zijn ogen wrijven en is hij hangerig. Om half 12 gaat hij naar bed, meestal slaapt hij een uur of 2. Tegen de namiddag kan hij wéér zo moe worden, soms gaat hij zelfs even liggen op de bank, of de grond of met zijn koppie op tafel. Na die inzakmomentjes kan hij opeens weer een burst vol energie krijgen en een boekje luid gaan 'voorlezen', een toren gaan bouwen, rondjes gaan rennen om de bank of in de tuin, met de bal gaan spelen etc. Het zijn ook echt korte momenten van een minuut of 5/10 dus. Om 19.30 gaat hij weer zijn bed in. Is dit normaal? Soms als ik hem zo op de grond zie liggen maak ik me wel eens zorgen. Wellicht is het zijn voeding? Dit is wat hij ongeveer eet op een dag: Ontbijt: 200 ml volle koemelk of geitenmelk, met havermout, een paar schepjes 6 granen pap (om te binden) en eventueel een klein schepje jam, scheutje diksap of fruit(puree). Tussendoor: Fruit, maar meestal eet hij hier niet zoveel van. Lunch: Volkoren boterham met kaas, amandelpasta, roomboter oid. Hij is geen grote broodeter. Ik bak ons brood zelf, hij eet ongeveer een halve, soms een hele boterham. Heb het idee dat hij lang op zijn ontbijt kan teren Na slaapje: Fruit, vaak een bakje druiven of een appel. Vaak nog een rijstewafeltje of een maiswafel. Avond: Gewoon wat wij eten. Hij eet goed, lust eigenlijk alles en is dol op eten. We gebruiken onbewerkte rijst en volkoren pasta, ik kook niet met pakjes en zakjes. Hij is dol op groentes. Voor het slapen gaan: Een bekertje volle drinkyoghurt (zelfgemaakt). De rest van de dag drinkt hij water, soms wat thee. Iemand enig idee of ik me zorgen moet maken en wat ik eventueel fout doe?
het klinkt mij niet onlogisch in de oren hoor!! je kan op zon inzakmomentje ook even rust in lassen door dan juist even samen boekje te lezen, stukje wandelen zodat hij rustig kan zitten. eventueel s avonds wat eerder op bed??als ie eind van de middag al zo zakt en dan pas half acht op bed gaat, dat vind ik best laat! mijn kids liggen er regelmatig om half zeven er al in omdat ze zo moe zijn!
Mijn zoontje kan soms ook echt inkakken of sjaggie worden tussendoor. Even zijn knuffel en duim en bij mij of op de bank hangen en daarna is hij er vaak wel weer. Het eten lijkt me ook niet gek. Wel weinig brood smiddags, maar zelfgemaakt is ook vaak wat vaster en vullender of niet? En daarbij: je kunt dat toch niet dwingen! Als je echt blijft twijfelen, dan zou ik gewoon eens langs de ha gaan om hem te laten checken.
Blij om te lezen dat mijn zoontje niet de enige met inzakkers is Brood is nooit echt zijn ding geweest, een bruine bol gaat meestal wel op en van gewoon brood eet hij 1,5 snee ofzo (weet niet precies). Ik kan ook niet hele dunne boterhammen snijden Eerder naar bed zou ik kunnen proberen maar juist voor het slapen gaan heeft hij weer veel energie, als hij dan inzakt gaat hij direct naar bed. Daar heeft hij eerst een goed gesprek met zijn knuffels voordat hij in slaap valt Vandaag lag hij er al om 19:15 u in omdat hij moe was, soms pas om 20:00 u.
Ja inzakkers heeft die van mij ook met regelmaat. Dan moet hij echt ff opladen. Hij heeft ook wel tot ongeveer een jaar 3 slaapjes gehad..!
Mijn dochter is ruim 18 maanden en slaapt nog steeds 2 keer per dag: om 7 uur is ze meestal wakker, tegen 10 uur gaat ze al naar bed en slaapt ze ca. 2,5 uur. Om 15.30 leg ik haar weer op bed, dit is echte een oplaadslaapje, max 45 minuten. Om 19.30 gaat ze de nacht in
Zolang hij daarna weer vrolijk rondrent is het toch niet erg? Kennelijk moet ie af en toe zijn batterij even opladen. Qua eten klinkt het wel goed als je het mij vraagt. En als tie honger heeft geeft ie dat toch wel aan?
Haha ja zeker, hij is dól op eten en plundert gewoon zelf de fruitschaal als hij wil Twee slaapjes werken helaas niet. Ik maakte me vooral zorgen over zijn voeding, of ik daar wat fout deed. Jullie stellen me gerust
heel herkenbaar Juju! ik denk niet dat het aan de voeding ligt of aan zijn slaapschema ik heb hier ook een hyperactief knulletje die echt al zijn energie kwijt moet, maar ik denk dat hij gewoon nog niet goed weet hoe hij zijn energie moet verdelen waardoor hij ook tussentijds van die instortmomenten heeft. vanmiddag was het zo erg dat ik hem om 16.30 een uurtje op bed had gelegd, geen tegensputteren en om 17.30 eruit voor het avondeten. om 20.00 proberen erin te krijgen, maar meneer wou niet slapen en hield dat tot 22.00 uur vol hopelijk blijft hij nu wel slapen
Ik denk niet dat het aan zijn voeding ligt. Hier ook een jongetje dat één grote energiebom is, als hij wakker is. Maar datzelfde jongetje heeft ook inkakmomenten, ook zo rond die tijd die jij noemt, behalve 's middags. Wij gaan in de ochtend tijdens zijn 'inkakmoment' even een frisse neus halen door te lopen met de hond rond die tijd. Maar ja, jij hebt geen hond, maar je kan wel een stukje buiten lopen Hem in de kinderwagen/buggy, kan hij even uitrusten. Hier het slaapschema: 07:00 - 07:30 uur wordt hij wakker (soms later) 12:30 uur naar bed 14:30 uur uit bed 19:15 uur naar bed
Hier precies hetzelfde! Mijn zoontje (19mnd) wordt vrij vroeg wakker (6.30) en heeft altijd rond 10.00 een inzak moment. Als ik hem dan op bed zou leggen, zou hij ook echt zo 2 uur kunnen slapen. Maar ipv in bed leggen, ga ik wat met hem doen, tekenen, even buiten lopen of lekker een boekje lezen. 's middags heeft hij ook zo'n moment, vaak rond 16.30 en dan gaan we vaak samen de vaatwasser uitruimen of mag hij even lekker tv kijken. Denk dat het vooral de leeftijd is. Ze leren nu zoveel en nemen zoveel op in dat koppie. Daar wordt je gewoon moe van