Hallo, Onze dochter Jenna trekt vaak aan haar haren,en soms trekt ze echt plukken uit. Ik vind dit echt niet leuk. Ze doet dit vooral als ze haar zin niet krijgt of moe is. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ze staartjes had, en haar dat irriteerde. Maar ze doet het ook zonder staartjes. Heeft iemand tips. Ik weet niet wat ik eraan moet doen.
Mijn dochtertje trekt al aan haar haartjes vanaf dat ze heel klein is. Ze doet dit als ze moe is; vaak om in slaap te vallen. Speen /tut / knuffel wil(de) ze niet. Ik heb me er nooit zo'n zorgen over gemaakt tot ze pas in de zomer zo veel haren had getrokken dat er opeens een kale plek zat; behoorlijk groot ook; een heel stuk aan de linkerkant van t hoofd was kaal. We hebben gelijk t volgende gedaan; overdag (als we t zien) verbieden we t. Bij haar slaapje overdag en 'snachts heeft ze nu krabwantjes aan (zoals kinderen met eczeem hebben). Zo kan ze niet meer aan d'r haar trekken. Dit doen we nu 2 weken en t haar is aan t aangroeien. Het haren trekken is alleen nog niet uit d'r systeem dus we laten de wantjes nog een tijdje om. Voor mij de reden om dit nu zo te doen is dat ik bang ben dat t steeds moeilijker af te leren is.
ohja mijn nichtje van 4 heeft het gedaan toen ze 3 was en at het ook op na een half jaar was het over