Hoi meiden, Ik heb even een vraag. Mijn zoon heeft sinds gisterenavond de griep, hoge koorts, hoesten, hangerig, rode oortjes (dus voor de zekerheid ab kuur) en erg moe. Maar ik vind dat hij wel erg veel slaapt. Hij is gisterenavond om half 7 gaan slapen en er vandaag pas een uurtje uit geweest om naar de huisarts te gaan. Daarnaast dus alleen maar geslapen. Heb hem net even wakker gemaakt voor de ab kuur maar draait zich daarna meteen om en slaapt verder. Ik maak me hier best wel zorgen om. Is dit ook jullie ervaring met een griep, dat ze zoveel slapen? Alvast bedankt, Haags Zonnetje
Ja hier wel. Al deden dvd's en liggen onder een dekentje op de bank het ook goed . Maar hier zeker 10 dagen veel geslapen.
wauw, 10 dagen, hopelijk gaat het hier niet zo lang duren ik vind het zo'n raar idee, hij ligt de hele dag al boven in zijn bedje en ik zit alleen beneden, net alsof ik alleen thuis ben.
Door veel te slapen hersteld het lijfje sneller. Het is alleen maar goed. Is wel vreemd en inderdaad eng als je een vrolijk huppelend kind gewend bent. Beterschap
Zorg er wel voor dat hij voldoende drinkt, dat is wel heel belangrijk. Loop regelmatig naar boven met een beker drinken voor hem, of maak een lekkere heldere soep die hij in zijn bed kan opdrinken. Wil hij niet gezellig beneden op de bank liggen onder een dekentje?
Ik ga inderdaad regelmatig naar boven en geef hem wat te drinken. Tot nu toe wil hij nog niet naar beneden komen, zo gauw hij wakker wordt is hij huilerig en ziet er ook echt ziek uit. Maar misschien ook logisch, wanneer wij zelf ook echt de griep hebben doen we ook liever niets anders dan in bed/op de bank liggen.
lekker in bed laten Als je echt goed ziek ben wil je rust en is met een dekentje op de bank nog te veel. Regelmatig een paar slokjes laten drinken en eten komt wel weer als hij zich beter voelt
Dat is best veel. Laat hij zich wel goed wakker maken? En is hij verder wel alert? Of is dat ook anders dan anders? Als je twijfelt, moet je echt even de dokter weer bellen hoor. Maar als hij verder goed reageert en wel wil drinken, dan lekker laten slapen en dat doet hij het lekkerst in zijn eigen bed. Maar hou hem gewoon goed in de gaten.
10 dagen meer slapen maar niet 10 dagen de hele dag in bed hoor! Ik kreeg een goede tip voor knijpfruitje. Dat was het eerste wat ze graag at. Inderdaad goed laten drinken. Sneu hoor voor zo'n kleintje. Als ze slapen worden ze sneller beter en merken ze er ook niet zoveel van.
knijpfruit is een goede, drinken gaat nog niet erg goed maar wel iedere keer een paar slokjes. Ik probeer straks wel appelmoes of zo. Hij slaapt nog steeds, de afgelopen 24 uur is hij nauwelijks een uur wakker geweest en dat was toen we naar de huisarts moesten. Hij is wel alert als ik hem wakker maak en praat dan ook wel goed en normaal en herinnert zich ook goed dingen die we een paar dagen geleden besproken hebben dus gelukkig niet suf, alleen erg moe. Hij heeft 1.5 uur geleden aangegeven dat ie naar beneden wilde maar ligt sindsdien op de bank te slapen, tv is uit, redelijk donker en ik ben alleen thuis met hem dus gelukkig ook genoeg rust. Ik hoop dat we na een goede nacht morgen een ander ventje hebben.
Gelukkig heeft hij vanacht weer goed geslapen, werd vanochtend om 9 uur wakker, antibiotica gekregen en slaapt al weer. Ik blijf me hierom zorgen maken, moet hij zich al niet beter voelen na 4 shots antibiotica? En ook begint hij vanochtend weer met 39.4 koorts. En dat vele slapen.
Dat slapen duurt wel paar dagen hoor. Antiobiotica begint bij mij meestal met een dag of 2-3 effect te hebben. Maar van koorts word je sowieso heel moe.. Slapen en koorts betekent dat je lijf hard aan het werk is om van dat rotvirusje af te komen.
ab werkt inderdaad niet zo snel en als het een virus is dan werkt ab helemaal niet. Dat werkt alleen voor bacterieen. Griep is een virus dus waarschijnlijk moet hij het uitzieken.
Haags Zonnetje, bij twijfel moet je gewoon echt de dokter bellen. Beter een keer teveel dan tekort hoor. Twijfel niet aan je eigen gevoel. Gewoon voor de zekerheid. Ok?
@chrystal, je hebt een punt dat als het een virus de ab zowiezo niet werkt. Mijn huisartst twijfelde met de ab, hij had erg rode oortjes maar ze kon niet zien wat er achter zat zeg maar. Maar omdat hij zo heftig ziek is/was en zelfs met een zetpil de koorts niet echt om laag gaat heeft ze toch voor de ab gekozen. ik geef eigenlijk geen zetpil omdat hij niet echt pijn lijkt te hebben, moet ik dit wel doen? hij heeft wel hoge koorts maar slaapt de griep hopelijk gewoon uit.
Ik zou wel die zetpil gaan geven. En dan met regelmaat, je moet een spiegel opbouwen in dit geval. Maar nogmaals, ik zou toch de dokter even bellen, want ik vind het niet zo heel best klinken. Of is ie inmiddels al meer wakker geweest?
Ik zou ook terug naar de huisarts gaan. Vind het niet zo goed klinken dat vele slapen. Ons mannetje net ook 3 dagen hoge koorts gehad maar wel vrolijk en bij. Slaapt wel iets meer en snachts langer. Gaf einde van de middag een zetpil zodat hij zich even beter voelde en lekker kon drinken en wat eten. Maar nogmaals, ik zou het nog een keer navragen. Sterkte Charlie
Tja aks je het niet eerrover moet je natuurlijk altijd bellen maar griep is een zeer normale reactie op een ziek lijf. Door de hogere temperatuur kan het veel beter ziekte, ontstekingen en dergelijke te lijf. Daarentegen is het wel keihard werken voor dat lijfje. Dus veel slapen. Want hij is moe van het "bestrijden" en je geneest het snelst als je slaapt. Het moet niet enorm lang duren of hondsberoerd zijn. Maar koorts en slapen is niet per definitie slecht. Genoeg drinken, checken of hij niet uitdroogt.. (even in het vel knijpen en kijken of het weer goed in model trekt.. Blijft het even staan in de geknepen vorm dan is hij uitgedroogd en wil je zeker een dokter bellen. En verder lekker met dvd's en boekjes op de bank.
wij geven alleen paracetamol als ze echt beroerd zijn en duidelijk pijn hebben en daardoor niet kunnen slapen. Als je griep hebt ben je gewoon beroerd en moet je uitzieken. Lekker slapen is dan het best. Op zich is dit de derde dag dus ook nog niet extreem lang. Als hij gaat liggen kreunen of ander vreemd gedrag vertoond ( behalve veel slapen) dan wordt het anders en zou ik de dokter bellen maar zoals nu zou ik het gewoon even de tijd geven. Hij heeft ook al ab en dat moet je ook de tijd geven
Waarom koorts en waarom beter geen paracetamol. Waarom krijg je koorts als je ziek bent? - Willem Wever - NCRV