Ik kreeg hier de tip om pure jhbm te proberen ipv nutriton (ons oudste zoontje reageerde allergisch op laatste). Nu heeft hij 2 flessen op met een klein beetje jhbm en tijdens de tweede fles begonnen de krampen, na deze fles heeft hi 2,5 uur gekrijst en nu ligt hij op bed maar wordt steeds wakker. Hoelang moeten we het nu gaan proberen? Ik vind dit zo zielig! Hopelijk kan iemand mij helpen want ik word hier zo onzeker van en hij moet over 45 minuten weer een fles
Nou gelukkig niet. Maarja ons zoontje reageerde op de nutriton, maar je weet dan niet of het op de toevoegingen of je jhbm is geweest. Ben erg bang gewoon het laatste.. Ze lijken 100% op elkaar qua gezondheidproblemen etc
De reflux is er tot nu toe iets minder door.. Maar hij krijst nu wel heel veel van de krampen. Aan de eindstreep gaan we er dan nog iets op achteruit..
ik gebruik ook pure jbpm en de eerste paar dagen merkte ik slechts een lichte verbetering. nu, en ook icm. osteopaat, is ze zo goed als krampvrij. (ik baker haar ook in, schijnt ook goed te zijn voor de krampen). misschien kun je de dosis iets verminderen? ik gebruik het schepje van nutriton en gebruik 1 afgestreken schepje per 100ml voeding.
Wij gebruiken een mespuntje ong. Hij krijgt al ingedikte voeding namelijk. Hij is een buikslaper, niet inbakeren dus. We twijfelen vreselijk. Doorgaan of stoppen?
Wat je nog kunt proberen: Sab simplex, Infacol kon ons meisje niet tegen en dit gaat super Rijstebloem, dit advies gaf de kinderarts ons toen L. 5 weken was.
Rijstebloem kan ook erge krampen geven en op zo'n jonge leeftijd volgens mij alleen maar meer??? Verder kan ik helaas geen tips/ adviezen geven... wij gaven wel Infacol tegen krampen en dat werkte hier goed. Voor iedere voeding zo'n tuutje erin.
Hier precies hetzelfde hoor! Ook overgestapt op pure JBPM en ook gigantisch krijsen. Wij zijn er toen toch maar mee gestopt en weer teruggegaan naar Nutriton. Mijn zoontje is nu 4 maanden en heeft nog wel steeds nutriton nodig maar gaat wel steeds beter qua spugen enz... Weet natuurlijk niet hoe het gegaan zou zijn als we waren doorgegaan met het geven van pure jbpm maar hier vond ik dat krijsen echt verschrikkelijk! Ben ik zo slecht in Succes!
Wij zijn ook gestopt. Het krijsen bleef maar duren en het spugen nam af, maar het slikken niet. Tja, dan haalt het helemaal niet zoveel meer uit. Hij krijgt al NAN AR voeding, die is ingedikt met aardappelzetmeel. Dit zorgde niet voor veel krampjes, ja wat. maar dat is en was door obstipatie daarvoor nu lactulose. Infacol kan hij hier ook niet tegen, nog meer maagzuur! Voor de darmpjes krijgt hij al een paar weken orthiflor!