De deur uit met peuter en pasgeboren baby

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ecosa, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Over 3 weken is het zover; dan wordt ons 2e kindje geboren! Dan heb ik een dochtertje van net 2 en een pasgeboren baby, tja en natuurlijk zit ik te twijfelen over wat praktische zaken. Zo doe ik nu bijvoorbeeld op de vrijdag de boodschappen met Elena. Elena is een brok temperament en blijft niet stilzitten; ik prijs mezelf gelukkig als we zonder teveel gedoe de winkel uit kunnen. Ook ga ik met haar wel eens de stad in op mijn vrije dagen of ik doe andere dingen buiten de deur. Ik maak nu nog vaak gebruik van de buggy, omdat ik simpelweg de puf niet heb om voortdurend achter een loslopend kind aan te rennen. Maar ja, straks heb ik natuurlijk een kinderwagen bij me voor de baby, hoe moet ik het dan doen met Elena? Ze blijft niet bij me en zodra ze los is rent ze weg :( Dag zeggen en weglopen heeft geen zin, want ze roept net zo hard Dag mama terug en rent vervolgens verder!
    Een duowagen is geen optie, omdat die simpelweg niet in mijn auto past en ik die dingen sowieso ondingen vind. Een meerijdplankje zou kunnen, maar ik weet niet of ze daar wel op blijft staan, ik vrees van niet. Ik heb zelfs gedacht aan een tuigje, maar ik denk dat ze daar heel hard tegen protesteert en ik vind dat geen gezicht..

Ppff, ik kan hier best wel mee zitten. Heb nu echt zoiets van op mijn vrije dagen ben ik gewoon gedoemd thuis te zitten, want ik kan het niet; met 2 kleintjes op stap! En daar word ik echt depri van!

Hoe hebben de andere mama's dit aangepakt? Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen!

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Wij hebben zelf een duo wagen (x-adventure) en vind het echt ideaal.

Misschien dat een meerijstoeltje iets is voor je kleine meid? Kan ze denk ik minder snel af dat een plankje en als een wandelwagen hebt die naar je toe kijkt, kan ze naar de baby kijken!

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een enkele wagen met een loopplankje en doe echt vanalles met me dochter. een kind gaat graag op onderzoek uit en zal je zeker gaan uittesten in het begin om te kijken hoever ze kan gaan want ja mama kan nu niet zo maar even achter der aan. ik heb een loopplankje op de wagen en alicia mag lekker los lopen renne. als ik stop zeg moet ze stoppen en dit doet ze ook. ze hoeft echt niet pal langs me te lopen en ze mag gerust even ergens stoppen om naar de duiven te kijken. je moet gewoon veel gedultopbrengen en even vlug iets halen in de stad kun je wel vergeten vanaf nu. stopt alicia niet moet ze even op het loopplankje staan en mag dan weer verder lopen. de buggy wordt hier al ruim 6 maanden niet meer gebruikt en me dochter doet alles te voet dus achter der aan renne dat hebben we nu wel gehad. een duo wagen vonden wij ook geen optie. zijn ondingen en rijden voor geen meter.

dus ja achter je peuter aan renne dat hoort er bij. dat ze niet op het plankje wil blijven staan is ook gewoon oefenen ik maar er een leuk spelletje van zoals broem broem en dat vind ze geweldig. ik laat der dus lekker alles verkennen. is er een weg in de buurt dan moet ze op het plankje en als ze niet luisterd, maar soms is ze moe en komt ze het zelf vragen of ze er op mag staan. het is hectisch dat kan ik je wel zeggen

boodschappen doe ik hier ook vaak met 2 kids en dan gaat de kleine op de wagen en alicia mag voor me de boodschappen uit de schappen halen en in het wagentje gooien. dit vind ze erg leuk en zo blijft ze in de buurt. daarna bij de kassa in het wagentje zetten, uitladen en centjes laten betalen. na het boodschappen een koekje geven wat ze zelf hebben uit gezocht in de winkel en jij kunt je boodschappen inpakken en hub in de auto.

je moet echt niet alles snel snel willen doen want dan ga je stressen en das niet leuk voor jou niet en niet voor de kids. boodschappen duren hier soms 1 uur en heb dan nog niet eens veel :). de stad ga ik niet vaak in of moet echt iets nodig hebben. lang door de winkels heen en door de stad is voor geen een kind leuk

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je zou ook nog de kleinste in een draagdoek kunnen doen. Dan kan je Elena nog in de buggy doen.. Hoef je nog steeds niet hard te draven..

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik deed eerst dice in de draagzak en youame in de buggy
    later heb ik toch een duowagen aangeschaft zo'n 1 dat ze achter elkaar zitten

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja dat vroeg ik me dus ook af...
    mijn zoontje is ook een wegloper,een niet-stilzitter dus dat wordt nog wat...
    ik denk dat ik de grote boodschappen maar `s avonds haal voortaan als de kleintjes op bed liggen...
    ik heb verschillende moeders gesproken over een duowagen achter elkaar (prenatal bijvoorbeeld) en ze schijnen gemakkelijk hanteerbaar te zijn.
    De laatste tijd laat ik mijn buggy thuis zodat mijn zoontje leert om zelf te lopen en dat gaat steeds beter. maar dan geen lange stukken uiteraard.

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Je hebt ook van die buggy achtige stoeltjes die je aan de kinderwagen kunt vastmaken, naast de wagen..... misschien is dat wat. Wij hebben toch een duo wagen aangeschaft en dat bevalt heel goed.

8. randi

randi Niet meer actief

bij mijn 2 oudste zit er ook maar 2 jaar tussen en ik had me toen zo'n babybjorn draagzak aangeschaft. heb daar enorm veel plezier aan beleefd en vond dit zo praktisch doordat ik dan toch mijn beide handen vrij had ook voor mijn dochter

9. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Mijn dochter was nog net geen 2 toen Roos geboren werd,maar wij hebben vanalles geprobeerd,plankje,tuigje...en het is toch een duowagen geworden,ik wilde er ook niet aan...maar het is zo iedeaal.
    Sophie is ook een weglopertje,en erg een eigenwil...ze mag van mij los lopen en als ze niet luisterd hup in de wagen.
    Onze wagen is makkelijk in te klappen,ze zitten achterelkaar.
    Ideaal!!!

10. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Boodschappen doe ik zonder kinderen of op een KDV dag, zodat ik er maar 1 bij me heb. Shoppen deed ik al niet meer met mijn zoontje, want dat was drama. Nu heb ik een plankje achter de kinderwagen voor het wandelen naar vrienden, eendjes, speeltuin. Dat gaat goed. Stukje zelf lopen en dan weer even op plankje.
    Maar je bent wel meer aan huis gebonden. Mijn dochter heeft nl een heel andere slaapritme dan mijn zoon:) Gelukkig is het nu super mooi weer en hebben we heel veel waterpret in de achtertuin:)

11. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    duo wagen is bij mij opgeklapt net zo groot als de gewone kinderwagen. ik heb overigens een goedkope via babyworld gekocht. ( e-bay) Maar goed wij hebben wel een tuigje aangeschaft, het lijkt idd nergens naar maar onze zoon kan nu lekker zelf lopen, wat hij graag wil en ik raak hem niet kwijt. We gebruiken hem alleen als we naar een park gaan of als het ergens heel druk is. Boodschappen doe ik als papa thuis is of samen met kids en papa. En een enkele keer alleen naar de super want die hebben een wagen met raceauto eronder :D.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou voor je baby een draagdoek gebruiken, dan kan de oudste gewoon in de buggy, net als nu. vind ik zelf echt ideaal. Enige nadeel is dat de oudste soms wel eens jaloers is en ook in de draagdoek wil, haha.

Wij hebben ook een meerijdplankje, dat gaat hier ook prima. Maar mijn zoontje is niet zo'n hele erge wegloper. Wat hij trouwens zelf bedacht heeft, en wat we er helemaal in houden is het vasthouden van de kinderwagen. Vanaf het begin loopt hij vaak netjes naast de wagen, en houdt hem vast. Dat is nu ook de regel, als hij wil lopen mag dat, maar dan moet hij wel de wagen vasthouden. En dat gaat best goed. In het begin nam ik meestal wel wandelpaadjes waar geen auto's langskomen, zodat als hij toch wegrende, dat geen drama's op zou leveren.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Duowagen leek me van tevoren ook niets, maar ik heb er toen Luc 1 week was alsnog eentje gekocht, gewoon voor een paar tientjes op marktplaats. Ik moet zeggen, ideaal! Tussen de middag moet ik sowieso de hond uitlaten en dat werkte gewoon echt niet met een baby en een peuter. Die wagen neemt zelfs nog minder ruimte in beslag dan de gewone wagen, tot onze verbazing!
    Zo'n meerijdplankje had ik in de winkel uitgeprobeerd, maar bij het type wagen dat wij hebben, liep dat voor geen meter, wijdbeens en een halve meter erachter.
    Ik heb ook een tuigje wat ik af en toe gebruik, mijn dochtertje vindt het geweldig, waarschijnlijk omdat de hond ook aan de riem zit :D en gaat zelfs huilen als ik dat ding weer afdoe.

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Boodschappen doen met beide kindjes deed ik door mijn dochter in draagzak op mijn buik te doen.
    En zoonlief dan in een wagentje.
    Ook heb ik een meerijplankje en dat gaat op zich goed, maar daar ga ik echt niet mee de stad in.
    Ik heb het voordeel dat manlief aan huis werkt dus als de een slaapt kan ik met de ander op pad.

15. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wij gebruiken ook een duowagen (urban jungle). Ik loop er iedere dag mee! Ideaal vind ik hem. Doordeweeks haal ik kleine boodschapjes (zijn ze allebei 1,5 uur mak = erg fijn) en papa haalt op zaterdag de weekelijkse boodschappen.
    Succes met bevallen! Elena is even oud als mijn oudste zoon Arend, dat weet ik nog van twee jaar geleden ;) Bij mij was de tweede x bevallen een stuk eenvoudiger.

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik doe mijn dochter van net 2 in de buggy en pim in de draagdoek of mei tai.
    Ik vind het ideaal. Je kunt dan ook nog evt. de oudste in het winkelwagentje doen!

Ik heb evt nog een mei tai voor je liggen voor een leuk prijsje.

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hou er wel rekening mee dat je kindje na een paar weken te zwaar is voor een draagdoek (althans zo was mijn ervaring)
    ik kreeg er last van mn nek van.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben voor een prikkie op MP een Kees tandemwagen gekocht en deze is nog kleiner op te vouwen (in de auto te krijgen) dan onze Mutsy!
    Hij is heel smal (handig voor heel wat winkels) en heeft een goed zwenksysteem.
    Wellicht toch overwegen?

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik draag mijn dochter van 14 kilo nog in een MT, en als je een draagdoek goed knoopt heb je juist geen last van je nek!
    Ik had zo'n minimonkey en daar had ik erg veel last van schouders van, maar dat komt omdat je die over 1 schouder draagt.

20. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nou ik weet niet hoor dames... Zo'n draagdoek trekt mij echt helemaal niet, lijkt me helemaal niets. Dan heb ik misschien zelfs nog liever een tandemwagen.
    Maar kunnen pasgeboren baby's daar wel in?

Deel Deze Pagina