Haren van kleuter in mixer erg geschrokken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liyana89, 12 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Hoi dames, ik wil het even kwijt want ben erg geschrokken en verdrietig.
    Ik wilde met mijn 5 jarige dochter cake maken. Wij hadden samen mixer vast. Ze had vlecht in haar haren maar de voorkant is iets korter die had ik achter haar oren gedaan. Ze boog opeens en kwam haar haren in de mixer. Zat helemaal vast en ze gilde alles bijelkaar. We moesten haar haren knippen om los te krijgen. Nou heeft ze aan de onderkant wel een grote kale plek. Ze was helemaal verliefd op haar haren. Heeft iemand zoiets meegemaakt. Groeien die haren wel snel? Ben nog steeds in schock. En heel erg verdrietig.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    He wat naar en schrikken

Gelukkig verder "goed" afgelopen..

Geen ervaring mee met aangroeien, sorry

De haren van mijn.jongste dochter hebben eens vlam gevat.
    Heeft lang geduurd voor we daar overheen waren.
    Zij had niks door(van de vlammen), wel van onze paniek..
    Ze komen er wel overheen is mijn ervaring.

Ik zou zeggen: snel weer bakken samen, met een compromis aan maatregelen

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Mijn dochter heeft zelf eens tijdens het cake bakken haar haar in de mixer gehad. Ze was toen een jaar of 10/11 en bakte zelfstandig. Ze vond het zo dom dat ze het pas later vertelde. Ze miste een hele grote pluk haar.

Het was echt uit haar hoofd getrokken en het was een soort schaafwond geworden. Het duurde heel lang voordat het haar weer begon te groeien en weer bijgegeoeid was. Nu zie je er niks meer van hoor!

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Ah wat een schrik zeg, kan me heel goed voorstellen dat je daar naar van bent.
    Ik heb er geen ervaring mee, maar hoop heel erg voor je dat het snel weer prachtig aangroeit en ze er verder geen last van heeft.

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Oh mijn zus had dat als kind, zo’n nare ervaring!! Ook bij haar een pluk echt uit haar hoofd getrokken, maar groeide weer helemaal terug uiteindelijk.

En inderdaad toch snel weer iets samen bakken zodat ze niet ineens een enorme angst gaat ontwikkelen.

6. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Het is echt schrikken als je die kale plek ziet. Gelukkig is het bij jullie goedgekomen. Hoelang duurde het ongeveer voordat je niet meer de kale plek kon zien? Hebben jullie iets gedaan zodat het minder opvallend is? Ze was erg verliefd op haar haren nu wil ze niet eens in de spiegel kijkem

7. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Het is inderdaad ook geen leuke ervaring. Ik ben wel erg geschrokken en zij ook natuurlijk. Hoe hebben jullie gedaan dat die toen minder opvallend is? Ze vind het heel erg dat ze een kale plek heeft nu. Ik wil een beetje camoufleren maar weet niet zo goed hoe. Bedankt voor je reactie en hoop dat je voor mij paar tips hebt.

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wat schrikken! Kan ze mss een haarband aan doen?

9. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Ik heb vandaag inderdaad paar haarbandjes gekocht. Voordat ze ging slapen had ze klein stukje van kale plek gezien ze moest zo huilen ze was ge op haar haren. Ik kon niet meer ophouden en had ook tranen. Ik hoop dat de haartjes snel groeien.

10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Wat ik al schreef ik wist het pas na een paar dagen. Zij was in de keuken en ik in de kamer en ze heeft uit schaamte niks gezegd en geen geluid gemaakt. Dat vond ik zo sneu! Ze deed ook al zelf haar haar dus pas een paar dagen later viel het mij ineens op en vertelde ze het. Ze miste een flinke pluk aan de zijkant van de voorkant en ze kamde haar haar er overheen.

Toen de wond was genezen begonnen de haren weer snel te groeien. Maar voor je weer lang haar hebt duurt wel lang. Haar groeit heel langzaam.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Had het perongeluk ergens anders getypt. Poging 2:

Ach gosh wat sneu. Het was een ongeluk en snap je rot gevoel enorm. Wat een super activiteit is om samen te doen liep even anders terwijl je wel aan het letten wasmop veiligheid!

Heb voor je gezocht. Wanneer je haar eruit getrokken is groeit het gewoon terug. Pas wanneer je het vaker eruit trekt ontstaat er schade en kan het zijn dat het niet terug komt.

Gemiddeld groeit het haar elke maand 1 cm. Heb je nu haarbanden of van die zachte banden?

Wat andere ook schrijven wel weer gaan bakken samen. Schortje om, haar met een zachte band zo dat het uit je gezicht is.

Als dat teveel stress is anders eerst met de hand kneden en koekjes bakken. Ze heeft ook even tijd nodig om het een plekje te geven. Dat komt ook goed.

12. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Heel erg bedankt voor je reactie en dat je gezocht hebt. Ze heeft nu inderdaad van die zachte haarbandjes. Maar ik kan niet zonder elke dag te huilen waar ze niet bij is. Het schuldgevoel is enorm. Kan niet verwerken. Ze was zo verliefd op haar haren wou elke dag anderen model. Nu kan ze niks meer alleen vlecht en haarband vind zo zielig. Nu zijn ze op school ben heel verdrietig en deze bericht huilend aan het schrijven. Nogmaals bedankt.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je je schuldig voelt, maar dat is niet nodig. Een ongeluk zit in een klein hoekje en is zo gebeurd.
    Probeer het juist voor haar te relativeren. Het is 'maar' haar. Het groeit weer aan en laat verder geen littekens achter.
    Als jij er zo vreselijk verdrietig over bent zal ze dat aanvoelen en het zelf ook als heel erg blijven ervaren.
    Probeer wat uit met die haarbanden en misschien een andere vlecht, iets moois voor in het haar (clip, bloem oid)

Dubbelgeluk, JupitR, Luna86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Graag gedaan! Ik snap het heel goed. Het is je kleine meid. Je bent voorzichtiger dan gemiddeld en het was een stom ongeluk.

Je gevoel mag er zijn en gaat ook echt nog even duren voor je verder kan. Kijk wat nu mogelijk, een schuine vlecht, 2 vlechtjes, zoek wat leuke clipjes uit.

Vertel haar dat het ook terug komt. Dat het een ongelukje was en je daar ook rot van voelt. Ik ben van de emotie delen, ze snapt echt wel dat jij je ook rot voelt.

Samen kijken wat kan en hopelijk nog vaak samen bakken. Anders blijft het ongeluk bij in plaats van alle mooie momenten die je samen had om wat te maken.

Voor nu misschien even wat anders samen doen als jullie je daar bij beter voelen.
    Binnenkort ziet ze ook weer dat het begint te groeien en zakt haar verdriet ook langzaam weg. Ze zal vast nog steeds een mooie jonge dame zijn. Ze is meer dan die plek.

Dikke knuffel, ook dit komt weer goed.

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat ontzettend naar zeg en ik kan me zeker voorstellen dat je je er rot over voelt maar ik zou het gevoel wel opzij zetten.
    Je dochter heeft er niet zoveel aan wanneer je iedere keer laat merken hoe erg het is.
    Mijn oudste dochter heeft door mij weleens een brandwond in haar gezicht opgelopen door het rooster van de oven.
    Ik heb daar ook enorme buikpijn van gehad omdat het in haar gezicht was.
    Gelukkig is het goed genezen en zie je het litteken alleen nog maar wanneer ze een rood gezicht heeft door de warmte en het zit gelukkig op haar kaaklijn en valt daardoor minder op.
    Ik heb daar ook om moeten huilen maar ik heb dat nooit in haar bijzijn gedaan.
    Ik probeerde zo luchtig mogelijk te doen en vooral niet het gesprek erop te vestigen.
    Doe een leuke band bij je dochter in haar haren en schenk geen aandacht aan de kale plek.
    mbt de kale plek, ik trok als jong meisje haren uit mijn eigen hoofd, ik had een enorme kale plek bij mijn kruin en dit is weer helemaal terug gegroeid.
    Niet helemaal vergelijkbaar maar dit deed ik ook met redelijk wat geweld.
    Enkel met verbranding is er een risico dat het haar niet meer volledig teruggroeit.
    Hopelijk komen er snel weer kleine haartjes en durft ze straks weer een cake met je te bakken.
    Sterkte ermee.

owly, toch3 en Zxcvb vinden dit leuk.
  16. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Bedankt dat je reactie heb geplaats en voor je lieve worden. Naast haar huilen doe ik echt niet. Als ze van school is ben ik gewoon heel vrolijk naast haar. Het was bij mij schuldgevoel omdat we samen deden dan denk je ook hele tijd had ik dit maar niet gedaan had ik haar maar niet geroepen zulke dingen eigenlijk. Ben heel blij om te horen dat je haar weer gegroeid is . Het is nu een week geleden dus probeer nu beetje los te laten anders ga ik me zelf gek maken. Moeder zijn is heel moeilijk het is je kind je wil niet dat ze pijn hebben maar het is helaas gebeurd we kunnen de tijd niet meer terug draaien helaas. Nogmaals bedankt en gelukkig is met jou dochter ook goed gekomen. Ik bid voor alle kindjes dat ze geen pijn hebben en altijd leuke dingen mee maken.

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina