Wat smeren om striemen te voorkomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ineke1983, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hallo!
    Ik ben bijna 9 weken zwanger en volgens mijn huisarts kon het geen kwaad om al te beginnen smeren tegen striemen omdat je huid van je buik dan goed gehydrateerd is op voorhand...
    Maar wat gebruiken jullie? Ik vind die zalfjes van de apotheek zo duur!
    Nu heb ik de striemenzalf van Kruidvat voor 's ochtends en een hydraterendebodylotion van Kniepp...
    Iemand hier ervaring mee?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    (gefeliciteerd! :))

Ik heb er geen enkele striem aan over gehouden, en smeerde elke dag met Bio Oil. Te koop bij de drogist, wel prijzig, en kijk uit met kleding. Ik smeerde het om die reden alleen voor het slapen op mijn buik, en overdag gebruikte ik gewone Dove bodylotion (die extra voedende).

Maar... het schijnt echt een fabeltje te zijn dat je daarmee striemen voorkomt. Want de huid breekt van binnenuit, en of dat gebeurt heeft alles te maken met aanleg (is dus erfelijk bepaald). Toch is het wel heel fijn om lekker te poedelen op de groter wordende buik, en gaf het mij het gevoel 'baat het niet, dan schaadt het niet'.

Ik was als de dood voor striemen, want mijn moeder had ze wel! Ik prijs mezelf dus heel gelukkig, blijkbaar heb ik de genen van mijn vaders kant wat dit betreft.

3. Que

Que Niet meer actief

Ik gebruiik zelf Olivera maar tot op heden nog geen scheurtje te bekennen:D:D

4. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Volgens mij maakt het niet uit wat je smeert.

Ik heb trouw gesmeerd met zwitsal mama buikcreme, ruikt zo heerlijk, maar ik ben me een striemenparade :D

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik smeer ook met bio-oil, erg goed voor je huid. Ik denk dat je nergens een 100% garantie op kunt krijgen, maar dit is wel een goede optie. Bovendien is het behalve voor littekens e.d. ook speciaal voor zwangere vrouwen.
    Een flesje kost ongeveer 11 euro en ik doe daar een maandje mee (smeer 's ochtends en 's avonds op een watje).

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    hier vanaf het begin gesmeerd met zwitsal mama buikcreme en in week 9 kwamen de striemen :(
    op het einde zat het tot mijn navel helemaal onder ,, volgens mij vk had smeren geen nut je krijgt ze toch wel als je er aanleg voor hebt,,

Liefsz

7. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    als ik het niet vergeet smeer ik me buikje alleen in met babyolie van etos heerlijk
    nog geen striemetje te zien maar ben ook niks aangekomen nog dus het kan nog komen ;)
    (geloof ook niet echt dat smeren helpt vandaar dat ik het alleen doe als ikhet me heriner :D maar is wel lekker vooral als mannetje het savonds doet lekker liggen op de bank voor de tv mannetje die je lekker verwend :p)

8. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben begonnen met 7 weken. VSM mama bbbb creme
    Daarna afgewisseld met palmers creme. De geconcentreerde en de normale. Dus elke dag lekker wat anders.
    Toen raakte het allemaal op, heb ik een flesje zwangerschapsolie van weleda gekocht. Ook heerlijk spul. En nu sinds gister zwitsal buikcreme.

Lekkerste: Palmers en daarna Weleda.

Heb geen striemen nog.....maar ik hoorde ook idd dat je er aanleg voor moet hebben.

9. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap gesmeerd met ETOS buikbalsem en zat van boven tot onder vol met striemen.
    Nu smeer ik Palmers en er zijn geen striemen bij gekomen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nu bijna 6 jaar ouder ben en ze zeggen dat hoe jonger je bent, hoe meer kans je hebt op striemen...

10. menne

menne Lid

29 dec 2008
    25
    0
    0
    onderwijs assistente
    berkel en rodenrijs
    hoi

het zit in je gene en smeren helpt niets ze me verloskundige en idd hoe jonger hoe meer kans.
    ik heb wel bio oil gebruikt en ben van onder tot boven getekend.
    nu maar smeren met menthol gel tegen de verschrikkelijke jeuk en zinkzalf om het zo veel mogelijk te genezen.
    helaas pindakaas!

11. Alita

Alita Niet meer actief

niks hahahaha.....nee het helpt helemaal niet hoor...
    De creme bereikt je onderste huidlagen helemaal niet waar je de striemen krijgt. Als je logisch nadenkt klopt het ook, idd het is genetisch bepaalt, net zoals sommige dunne vrouwen een sinaasappelhuid hebben is toch ook zoiets vreemds?

12. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    ik gebruik clarins body tonic voor onder de douche , op een natte buik inmasseren en koud afdouchen , echt GEWELDIG ( wel koud ! )

grtz edith

13. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Je kan toch ook nooit bewijzen, als je streeploos uit je zwangerschap bent gekomen en je hebt gesmeerd, dat dit niet geholpen heeft?
    Ik denk nog steeds dat als ik de eerste x niet zou hebben gesmeerd ik veel meer striae zou hebben.. Maar ook dit is niet te bewijzen ;)

Voor alle zekerheid, smeer ik me elke dag in met weleda zwangerschapsolie.. (olie is sowieso beter als een lotion of creme)

14. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Ik smeer elke ochtend en avond bio-oil. Smeer ook m'n bovenbenen in, daar had ik al wat striae. Bio-oil werkt voor mij wel, de striae op mn benen is niet meer rood en op m'n buik heb ik tot nu toe ook nog niets..:D

15. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik smeer helemaal niet consequent. Soms weken niet, dan weer wel. En ook niet met een speciaal crempje.

Gewoon met de etos babyzalf (eigen merk) waar vitamine E in zit en tot nu toe geen striemen.

Als je er aanleg voor hebt kan je volgens mij smeren wat je wilt, maar striemen zul je dan wel krijgen.

16. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ben ook niet echt een consequente smeerster, maar als ik iets smeer is het gewone Nivea of een beetje bodylotion.
    Tot op heden nog geen strepen ondanks 30 kilo aangekomen....

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb mijn hele zwangerschap crème van Louis Widmer gesmeerd... Ben een grote zebrastreep geworden. Dat smeren heeft echt geen nut... Wel gewoon lekker natuurlijk, maar niet voor de striemen, helaas!

Je krijgt ze of je krijgt ze niet, daar heeft smeren echt niets mee te maken. Het gaat erom dat je huid de snelle groei niet bij kan houden. Van crème wordt je huid niet sneller ;)

Een aantal dingen die positief lijken werken met striae ook erg tegen je... Je hebt bijvoorbeeld meer kans als je jong en sportief bent...

18. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    Ik heb laatst een stuk gelezen dat smeren inderdaad geen echte nut heeft.. Het is natuurlijk wel goed om je huid in "goede conditie" te houden..

maar er stond wel bij dat een soort massage wel evt zou helpen..
    Je moet dan met je vingers een soort knijp-draai beweging maken met de huid van je buik... Dit moet zelfs een beetje pijn doen...
    Hiermee zorg je dat de huid iets oprekt en goed doorbloed blijft...
    Ik moet zeggen.. daar geloof ik dan wel weer in..

Maar ik ben ook niet echt consequent.. doe dit ongeveer 2 x per week daarna lekker smeren met crème.. (niet van te voren, dan glijd je huid weg.. en het beste is om het masseren na het douchen te doen, als de huid lekker warm is..)

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    't echt werkende middel moet volgens mij nog uitgevonden worden....

20. Lola08

Lola08 Lid

5 apr 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    #20 Lola08, 18 apr 2010
    Laatst bewerkt: 18 apr 2010
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap met bio-oil gesmeerd: ik heb nul striemen en mijn buik ziet er weer zo uit als voorheen. Ik ben er erg over te spreken maar het is niet supergoedkoop. Ik vind het wel waar voor je geld dus ik gebruik het nu weer. Een vriendin van mij heeft het ook gebruikt en bij haar werkte het ook.
    Maar goed, hierboven lees ik dat het niet bij iedereen werkt.... wel 2x per dag smeren he? 's Ochtends en 's avonds

Deel Deze Pagina